April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۹۹۷
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
0

اگر به سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی فکر کرده باشید، قطعاً نخستین ارزهایی که به ذهن خطور می‌کنند، بیت کوین، اتریوم و مواردی از این دست خواهند بود. بااین‌حال اگر نگاهی به فهرست ارزهای دیجیتال بیندازید، گزینه‌های مناسب متعددی را می‌بینید که به‌عنوان انتخابی مطلوب جهت سرمایه‌گذاری تلقی می‌شوند. به‌عنوان مثال خرید کاردانو یکی از اقداماتی است که پتانسیل بالایی برای آینده‌ای مطلوب خواهد داشت. در این مقاله به تحلیل کاردانو خواهیم پرداخت.

کاردانو

مروری بر ارز دیجیتال کاردانو

چارلز هاسکینسون یکی از بنیانگذاران اتریوم است که در مطرح شدن این ارز دیجیتال نقش قابل‌توجهی را ایفا کرد. او پس از جدا شدن از اتریوم، پروژه‌ای را تحت‌عنوان کاردانو در سال ۲۰۱۵ شکل داد که خود را به‌عنوان جایگزینی برای اتریوم معرفی می‌کرد. پس از آن‌که در سال ۲۰۱۷ این پروژه به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرد، به نظر می‌رسید واقعاً پتانسیل‌هایی دارد که بتوان آن را جایگزین اتریوم در نظر گرفت. هر دوی این پلتفرم‌ها سعی در ارائه خدمات مؤثری دارند که کار را برای کاربران تسهیل کنند. به‌عنوان مثال با خرید کاردانو نیز از خدمات قراردادهای هوشمند این پلتفرم بهره‌مند خواهید شد.

جالب است بدانید پلتفرم کاردانو از مکانیزم خاصی به نام ouroboros استفاده می‌کند. در حقیقت این مکانیزم نوعی اثبات سهام است که با هدف کاهش هرچه بیشتر انرژی طراحی شده‌است و منابع محاسباتی مورد استفاده در POW را حذف می‌کند. توکن اختصاصی شبکهأ کاردانو ADA نام دارد که اغلب آن را با همان نام کاردانو می‌شناسند. نام این ارز دیجیتال برگرفته از نام آگوستا آدا لاولیس، ریاضی‌دان و اولین برنامه‌نویس کامپیوتر است.

عوامل مؤثر بر قیمت ADA

زمانی که دربارهأ قیمت خرید کاردانو صحبت می‌کنیم، منظورمان مبلغی است که برای خرید کاردانو از صرافی پرداخت می‌کنید. این هزینه در حقیقت شامل دو بخش خواهد بود. بخش مهم آن قیمت روز کاردانو است که در تمام صرافی‌ها به‌صورت آنلاین محاسبه شده و نمی‌توان آن را تغییر داد. قسمت بعدی کارمزدی است که صرافی به مبلغ اضافه خواهد کرد. اگرچه قسمت اول این هزینه ثابت است، اما با انتخاب صرافی مناسب، می‌توانید قسمت دوم را کاهش دهید. یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب صرافی، توجه به کارمزد است. به هر میزان که کارمزد کمتر باشد، انتخاب بهتری برای ما خواهد بود. اهمیت کارمزد زمانی بیشتر مشخص می‌شود که خرید کاردانو را در مقادیر زیاد انجام دهید.

در تحلیل کاردانو می‌بینیم که این ارز دیجیتال تا حدود زیادی از سابقهٔ چارلز هاسکینسون استفاده کرده و به لطف شهرت او به‌عنوان توسعه‌دهندهٔ اتریوم، به سرعت در میان کاربران رونق پیدا کرده‌است. قیمت کاردانو تا حدود زیادی تحت‌تأثیر حدس و گمان‌ها قرار می‌گیرد. عدهٔ زیادی از افراد امیدوارند که ADA در آیندهٔ نه چندان دور، بتواند اتریوم را پشت سر بگذارد. نکتهٔ مهمی که می‌تواند قیمت کاردانو را تغییر دهد، میزان پذیرش و توسعهٔ اکوسیستم کاردانو است. اگر این پلتفرم بتواند کاربرپسندتر و غیرمتمرکزتر از اتریوم باشد، بعید نیست که بخشی از نقدینگی اتریوم را به خود جذب کند. در حال حاضر موضوع دیگری که می‌تواند قیمت ADA را تغییر دهد، شکایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از ریپل، بایننس و کوین بیس است که البته تکلیف برخی از آن‌ها مشخص شده‌است. هرگونه شکست دنیای رمزارزها می‌تواند سبب کاهش قیمت ADA نیز بشود و هرگونه پیروزی، قیمت کاردانو را نیز افزایش خواهد داد.

کاردانو

پیش‌بینی قیمت ADA تا ۲۰۳۰

افرادی که تاکنون به خرید کاردانو علاقه داشته‌اند، می‌دانند که این رمزارز تا به همین جا هم فراز و فرودهای متعددی را تجربه کرده‌است و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که در آینده هم همچنان با این فراز و نشیب‌ها همراه خواهد بود. اگرچه امکان پیش‌بینی دقیق و قطعی آیندهٔ رمزارزها وجود ندارد، اما تحلیل کاردانو می‌تواند راهی برای دید بهتر نسبت‌به آیندهٔ این رمزارز باشد. در ادامه یک نمونه از پیش‌بینی‌ها دربارهٔ آیندهٔ کاردانو را مطرح کرده‌ایم:

  • سال ۲۰۲۳:

قیمت میانگین کاردانو در سال ۲۰۲۳ برابر با ۰/۲۸۲۹ دلار در نظر گرفته شده‌است و حداکثر قیمت آن چیزی نزدیک به ۰/۴۵۳۵ دلار خواهد بود. همچنین اگر ADA روند نزولی را پیش بگیرد، به نظر می‌رسد به ۰/۱۱۲۳ دلار خواهد رسید.

  • سال ۲۰۲۴:

امید است که در سال ۲۰۲۴، کاردانو بتواند پیشرفت خوبی را تجربه کند و تمایل برای خرید کاردانو بیشتر و بیشتر شود. با این حال توجه به سرکوب ارزهای دیجیتال در ایالات متحده نیز نشان می‌دهد که در صورت موفقیت این سرکوب، هیچ یک از کریپتوکارنسی‌ها وضعیت مطلوبی نخواهند داشت. میانگین قیمت پیش‌بینی‌شده برای سال ۲۰۲۴، برابر با ۰/۹۵ دلار و حداقل آن نیز ۰/۳۵ دلار است. در صورتی که کاردانو بتواند به بهترین شکل پیش‌روی کند، احتمالاً به مرز ۱/۵۵ دلار هم خواهد رسید.

  • سال ۲۰۲۵:

چارلز هاسکینسون بیان کرده‌است که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳، پروژهٔ RealFi را به بستر DeFi اضافه کند تا دسترسی به داده‌های دنیای واقعی بر بستر بلاکچین کاردانو ممکن شود. در صورت اجرایی شدن این پروژه، قیمت ارز کاردانو رشد مطلوبی خواهد داشت تا در بهترین حالت در سال ۲۰۲۵، به ۳/۵۰ دلار برسد. میانگین قیمت در نظر گرفته‌شده برای این سال، ۲/۸۰ دلار است.

  • سال ۲۰۳۰:

چنان‌چه تمام برنامه‌هایی که در ذهن توسعه‌دهندگان کاردانو است اجرایی شوند، انتظار داریم که این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۳۰، پیشرفت قابل‌توجهی را تجربه کرده و به مرز ۶ دلار هم برسد. با این حال باید دید که مسیر حرکت این رمز ارز به چه سمتی خواهد بود.

کلام آخر

درنهایت باید بدانید که کاردانو نیز مانند هر ارز دیجیتال دیگر، پر از نوسانات قیمتی است و خرید کاردانو لزوماً به معنای یک سرمایه‌گذاری پر از سود نخواهد بود. علاوه‌بر آن، هیچ یک از وب‌سایت‌های آموزشی مسئولیتی در قبال سود و ضرر شما نخواهند داشت. آن‌ها تنها مطالبی را جهت افزایش اطلاعات شما علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی در اختیارتان قرار می‌دهند. به همین خاطر خوب است پیش از سرمایه‌گذاری بر روی هر ارز دیجیتالی، به‌خوبی دربارهٔ آن‌ها تحقیق کرده و سپس تصمیم‌گیری کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: