April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۰۱۱
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
یک رسانه عربی از آغاز اخراج گروه‌های تروریستی از اقلیم کردستان عراق خبر داد.

آغاز اخراج گروه‌های تروریستی از اقلیم کردستان عراق

جبار عوده از رهبران ائتلاف الفتح در گفتگویی با وبگاه خبری المعلومه اعلام کرد: گروه‌هایی که به مخالفت با کشور‌های همسایه می‌پردازند در اقلیم کردستان فعالیت می‌کنند.

وی افزود در حال حاضر ۱۱ گروه مسلح در این منطقه فعالیت می‌کنند و این مسئله امری غیر قابل قبول است، زیرا ثبات و استقرار عراق را به رهم زده و منطقه کردستان عراق را وارد کشمکش‌هایی می‌کند که هیچ ارتباط به ما ندارد.

عوده تاکید کرد، این حضور و فعالیت مغایر با اصول قانون اساسی عراق است که تاکید دارد خاک عراق نباید نقطه‌ای برای تهدید کشور‌های همجوار باشد.

به گفته این رهبر سیاسی عراقی، وجود این گروه‌ها با هر نام و توصیفی غیر قانونی و نامشروع بوده و زیانی‌های شدیدی را به امنیت ملی عراق وارد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد، دولت سودانی به شکل شفافی حضور این گروه‌ها و شاخه‌های نظامی را ممنوع و دستور تخلیه فوری مقر‌های آن‌ها و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای منع هر نوع فعالیتی توسط آن‌ها در طول مرز با کشور‌های همجوار را صادر کرده است.

عوده تاکید کرد: امنیت در عراق تجزیه ناپذیر است و آنچه که در اقلیم کردستان رخ می‌دهند به طور حتم تاثیرات خود را بر بقیه استان‌ها عراق هم خواهد گذاشت به ویژه که اکثر این گروه‌های مسلح در کار قاچاق مواد مخدر و باج گیری برای کسب در آمد و تامین مالی خود تکیه دارند و باید فورا مسئله حضور آن‌ها در خاک عراق پایان یابد، زیرا به خطر مستقیم و بالفعل داخلی تبدیل شده‌اند.

از سوی دیگر یک رسانه عربی از آغاز اخراج گروه‌های تروریست کرد از اقلیم کردستان عراق سخن گفت.

مدل ایست آنلاین در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، در پی التیماتوم ایران، دولت عراق کار اخراج گروه‌های کرد مخالف را از مناطق مرزی خود با جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است.

به نوشته این رسانه، گروه‌های تروریستی مخالف دولت ایران توسط دولت عراق از مناطق مرزی با ایران به اردوگاه‌هایی در عمق عراق و دور از مرز‌ها منتقل شده‌اند.

این رسانه با استناد به سخنان فؤاد حسین وزیر خارجه عراق اعلام کرد، گروه‌های (تروریستی) مخالف جمهوری اسلامی ایران از مناطق مرزی با ایران دور شده‌اند و به نقل یکی از رهبران این گروه‌های ترویستی نوشت: دولت عراق، اردوگاهی برای ما در منطقه‌ای دور از مرز اختصاص داده و ما در حال حاضر در حال انتقال نیرو‌های خود به این اردوگاه هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: