April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۱۰۰
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و تکریم مقام استاد شهریار در تبریز خبر داد.

برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی در تبریز

بلاغی اظهار کرد: مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و تکریم مقام استاد سیدمحمدحسین شهریار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور هنرمندان سرشناس کشور ۲۷ شهریور در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

وی گفت: این برنامه‌ها در سه حوزه پژوهشی و علمی، تولید محتوا مانند استوری موشن، کلیپ و پوستر و حوزه ترویجی مانند برگزاری نشست‌های ادبی و تولید محتوای ادبی و شعر برگزار می‌شود.

آقای بلاغی با بیان اینکه روز ۲۷ شهریور برنامه محوری و اصلی بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی برگزار می‌شود افزود: قبل از ظهر این روز مزار استاد شهریار با حضور مردم، اهالی هنر، ادب و شعر در مقبره الشعرا گلباران می‌شود و بعد از ظهر نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

وی روز ملی شعر و ادب فارسی را ظرفیتی برای تبریز و معرفی پیشینه غنی و استوار ادبی این شهر و همچنین پتانسیل‌های قدرتمند آن در دوران معاصر برشمرد و بر اهمیت همگرایی و همپوشانی نهاد‌های فرهنگی برای برگزاری باشکوه‌تر آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار تاکید کرد و گفت: جزیره‌ای عمل نکردن و همراهی و همگرایی نهاد‌های فرهنگی و اصحاب فضل و فرهنگ اتفاقات مبارکی را در عرصه فرهنگ و ادب رقم می‌زند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اشعار استاد شهریار دارای مولفه‌های مختلفی بوده و به جرات می‌توان گفت وی در شعر ترکی و فارسی فاخر و کم نظیر بوده و چنین شاعری که مسلط به دو زبان در دوره معاصر باشد بی نظیر است.

وی زمان شناسی استاد شهریار را از دیگر ویژگی‌های این استاد نام برد و اظهار کرد: استاد شهریار به مسائل زمان خود آشنا بود و با توجه به حساسیت به موضوعات اجتماعی، سیاسی، ملی، میهنی و منطقه‌ای آن زمان و درک صحیح از این مسائل بر مبنای آن کنشگری و شعرسرایی کرده و آثار وی اثربخش بود.

مراسم گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریار بیست و هفتم شهریورماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: