April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۱۳۳
۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
گزارش حضور در هشتاد و هشتمین نشست فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) به منظور انتقال تجربه و با نگاهی گذرا به برنامه‌های برگزار شده در این نشست، از سوی عصمت مومنی معاون کتابخانه ملّی ایران ارائه شد.

در هشتاد و هشتمین نشست جهانی ایفلا چه گذشت؟

عصمت مومنی معاون کتابخانه ملّی ایران که به نمایندگی از سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در هشتاد و هشتمین نشست جهانی فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری «ایفلا» حضور داشت؛ از زوایای مختلف موضوعاتِ مطرح شده در این نشست را مورد بررسی قرار داد.

معاون کتابخانه ملّی ایران با اشاره به برگزاری هشتاد و هشت دوره از نشست جهانی (ایفلا) گفت: رسیدن به عدد هشتاد و هشت سال از برگزاری یک رویداد فرهنگی در عرصه بین الملل، گویای بهره مندی از مدیریت پایدار است.

وی ادامه داد: مدیریت پایدار به معنای پایبندی به ارزش‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتابداری است که توانسته در طول سالیان متمادی همه متخصصان، حرفه‌مندان و کتابداران را کنار هم جمع کند و با سرفصل‌های مشخص و تعیین کمیته‌های متفاوت و کاربردی، تجربیاتِ جهانی را به اشتراک بگذارد.

معاون کتابخانه ملّی ایران درباره برنامه‌های برگزار شده در نشست (ایفلا) اظهار کرد: در مدت زمان برگزاری این نشست جهانی، تعداد ۵۰ کمیته تخصصی، ۸۰ پنل ارائه علمی و ۱۸ بخش تخصصی که فقط افراد اصلی و هیات امنای ایفلا در آن حضور دارند؛ برپا شد.

مومنی تصریح کرد: از تعداد ۵۰ کمیته تخصصی (ایفلا)، کتابخانه ملّی ایران در ۶ کمیته عضویت دارد که در این فضای موجود سعی می‌شود انواع فعالیت‌های کتابخانه‌ای تخصصی، ارتباط با آموزش و دانشگاه‌ها و سایر مسائل مرتبط تبیین شود تا با متقاضیان جهانی به تعامل و تبادل برسیم. البته برای رسیدن به تبادل و اشتراک گذاری تجربیات نیازمندِ ایجاد بستر و فضای لازم برای انجام پروژه‌های مشترک هستیم که در این راستا با احیای مجمع کتابخانه‌های بزرگ کشور (مکتب)، کمیته‌های تخصصی و همچنین کمیته‌های مسئله محور شکل گرفته است که نتایج و پروژه‌های به دست آمده از این کمیته‌ها می‌تواند قابلیت ارائه در عرصه بین الملل را داشته باشد.

عصمت مومنی معاون کتابخانه ملّی ایران در ادامه این نشست، ماموریت و چشم انداز برخی از کتابخانه‌های مطرح مانند هلند، بلژیک، چین و ... را با پخش بخش‌هایی از صحبت‌های روسای این کتابخانه‌ها تشریح کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: