April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۱۴۶
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
0

فعالان بازار کریپتوکارنسی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، رمزارز موردنظر را از صرافی به کیف پول دیجیتال خود منتقل می‌کنند. پس وجود بهترین کیف پول موبایل در بازار بسیار ضروری است. این کیف پول‌ها از امنیت بالایی برخوردار بوده و سرمایه‌گذاران از حفظ دارایی خود مطمئن هستند. البته در برخی موارد، افراد با این قابلیت آشنایی کامل ندارند و هنوز برای برخی ناشناخته مانده‌است که آن هم به دلیل عدم آگاهی‌‌بخشی یا ضعف آموزش‌های موجود است. حال با توجه به استقبال عمومی، در این مقاله با ما همراه باشید تا کلیۀ نکات مربوط به کیف پول دیجیتال و بررسی کامزد و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی و ارائه دهیم.

بهترین کیف پول موبایل

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال یا والت درواقع گاوصندوق‌های ارز دیجیتال هستند که سرمایه‌گذاران رمز ارز خریداری‌شدۀ خود را در آن‌ها ذخیره می‌کنند. منظور از ذخیره‌سازی، ذخیرۀ کلیدهای عمومی و خصوصی است که مربوط به رمز ارز خریداری‌شده باشد. کلید عمومی مانند کارت‌های بانکی امروزی است که کاربران به‌وسیلۀ آن دارایی‌های دیجیتال خود را انتقال می‌دهند.

کلید خصوصی نیز مانند رمز عبور کارت بانکی است و در اصل بخشی است که کیف پول‌ها همواره از آن‌ها محافظت می‌کنند. چنانچه کلید خصوصی هک شود یا در دسترس دیگران قرار بگیرد، امکان به سرقت رفتن دارایی کاربر بسیار بالا است. همچنین قابلیت دیگر بهترین کیف پول‌های موبایل، امکان ذخیرهۀ سابقه تراکنش‌های کاربران است. برترین ویژگی کیف پول که همواره سرمایه‌گذاران را به خود جذب می‌کند، امنیت بالای آن‌ها در برابر حملات هکرها و خرابکاران است. برخی از ویژگی‌های کیف پول ChengeNow عبارت‌اند از:

  • امکان معاملات سریع؛

  • استفاده ساده و راحت؛

  • قابل استفاده برای سرمایه‌گذاران نوپا؛

  • امنیت بسیار بالا.

انواع کیف پول‌ها

کیف‌پول‌ها تنوع بالایی دارند که سرمایه‌گذاران و فعالان بازار دیجیتال براساس نوع فعالیت و معاملات، کیف پول مخصوص خود را انتخاب می‌کنند. این کیف‌ها به پنج دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های فیزیکی‌ای هستند که جهت ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند و کلیۀ دارایی‌های سرمایه‌گذاران را به‌صورت آفلاین فراهم می‌کنند. در کیف پول‌های سخت‌افزاری، کلید خصوصی تنها با اجازۀ مالک خارج شده و این ویژگی سبب افزایش امنیت هرچه بیشتر آن‌ها شده‌است.

  • کیف پول لجر

لجر یک شرکت فرانسوی است که در سال ۲۰۱۴، دو نوع از بهترین کیف پول موبایل را برای ارزهای دیجیتال معرفی کرده‌است که از امنیت بسیار بالایی برخوردارند. این کیف پول از اکثر ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی پشتیبانی کرده و از هرگونه بدافزار در امان است.

  • کیف پول ترزور

یکی دیگر بهترین کیف پول موبایل است. کیف پول ترزور از کیف پول‌های قدرتمند سخت‌افزاری است که دارای صفحه نمایش دیجیتال و یک رابط کاربری ساده است و فعالان بازار کریپتوکارنسی مداوم از آن استفاده می‌کنند. این کیف پول دارای امنیت انحصاری بوده و با هرگونه حملات هکرها و بدافزارها مقابله می‌کند.

کیف پول ترزور از بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و امکان اتصال به صرافی‌هایی نظیر کوین بیس و بایننس را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

  • کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی نسل اول کیف پول‌های دیجیتال بوده که در آن‌ها کلید خصوصی ارز دیجیتال بر روی کاغذ چاپ می‌شود و کاربر می‌تواند به‌صورت فیزیکی آن را نگه‌داری کند. ازآن‌جایی‌که کیف پول کاغذی به هیچ سروری متصل نیست، از حملۀ هکرها و خطرات بدافزارها در امان است.

  • کیف پول نرم‌افزاری

این کیف پول نیز نوعی کیف پول رمزنگاری‌شده است که در بستر نرم‌افزارهای موبایل، تحت وب و سیستم‌ عامل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود. کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری کلیدهای خصوصی دارایی‌های کاربران را ذخیره کرده و تنها آن‌ها می‌توانند با استفاده از رمزهای تعیین‌شده، به دارایی‌ها دسترسی داشته باشند.

بهترین کیف پول نرم افزاری

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای اندروید

با توجه به این‌که بیشتر هک‌ها اقدام به سرقت اطلاعات کیف‌پول‌ها کرده‌اند، امروزه کیف پول‌های قدرتمند و ایمنی بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شوند. در ابتدا این سیستم عامل امنیت کمتری نسبت‌به رقیب خود یعنی IOS داشت، اما بعدها با ظهور نسخۀ ۱۰٫۰ اندروید، امنیت آن به‌شدت افزایش یافت. در ادامه به معرفی بهترین کیف پول اندروید خواهیم پرداخت:

  • کیف پول متامسک (Metamask)

کیف پول متامسک ابتدا به‌عنوان یک افزونۀ وب طراحی شد و بر روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس و بریو اجرا می‌شد. در سال ۲۰۲۰، شرکت CONSENSYS نسخۀ موبایل این کیف پول را برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و ISO طراحی و ارائه کرد. این کیف پول از بیشتر از ۱۸۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و کاربران به‌راحتی می‌توانند توکن‌های خود را در آن خرید و فروش کنند.

کاربرانی که از این کیف پول استفاده می‌کنند، باید از نصب بدافزارهایی که سبب سرقت اطلاعات می‌شود جلوگیری کنند. کیف پول متامسک مجهز به کدهای پین سفارشی و پشتیبانی مخفی است که این ویژگی سبب افزایش امنیت آن خواهد شد.

  • کیف پول تراست ولت ( Trustwallet)

تراست ولت نیز بهترین کیف پول اندروید است که از ۱۶۰ هزار ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امکان جابه‌جایی دارایی‌هایی دیجیتال از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز را فراهم کرده‌است و همزمان به برنامه‌های غیرمتمرکز موجود در شبکۀ اتریوم نیز متصل است. برخی از امکانات این کیف پول عبارت‌اند از:

  1. قابلیت اسکن اثر انگشت؛
  2. عدم ذخیره اطلاعات کاربران؛
  3. افزایش امنیت با کلیدهای خصوصی.
  • کیف پول اکسودوس (Exodus)

این کیف پول نیز بر روی سیستم‌های عامل اندروید و IOS قابل اجرا بوده و از سه بخش صرافی‌ها، کیف پول و نمونه‌کارها تشکیل شده‌است. در بخش نمونه‌کارها کاربران می‌توانند سابقۀ معاملات خود را مشاهده کنند. همچنین به مبادله دارایی‌ها و مدیریت کلیدهای خصوصی در کیف پول نیز بپردازند. در این کیف پول جهت جابه‌جایی دارایی‌ها، هیچ‌گونه کمیسیونی دریافت نشده و تنها بابت شبکه و ماینر هزینه پرداخت می‌شود.

بهترین کیف پول موبایل

بهترین کیف پول موبایل درواقع گاوصندوقی برای حفظ دارایی‌های دیجیتال است که اغلب سرمایه‌داران جهت حفظ دارایی خود از کلاهبرداری، از آن استفاده می‌کنند، زیرا این کیف‌پول‌ها برای یک سرمایه‌گذاری موفق در بازار رمزارزها الزامی هستند. با این کیف‌ها امنیت کاربران بیشتر شده و قابلیت‌های بسیاری جلوی پایشان قرار می‌گیرد.

در این مقاله سعی بر آن بود که ضمن آشنایی با مفهوم کیف پول دیجیتال، با انواع کیف‌ها آشنا شده و اهمیت آن‌ها را در سرمایه‌گذاری بیان کنیم. انتخاب این کیف‌ها بسته به نوع معاملات و فعالیت هر شخص در بازار رمز ارزها متفاوت است که کاربران با توجه به شرایط خود، اقدام به انتخاب هریک می‌کنند.

منبع :

https://bitmino.com/کیف-پول-نرم-افزاری-اندروید-change-now-چه-امکانا/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: