May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۱۸۳
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری بسیار حساس در لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه برابر تیم پرمهره النصر عربستان قرار می‌گیرد.

پرسپولیس - النصر عربستان؛ شاگردان گل محمدی به دنبال غلبه بر یاران رونالدو در آزادی

تیم فوتبال پرسپولیس در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف تیم فوتبال النصر عربستان می‌رود.

این ۲ تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که تیم پرسپولیس بعد از برد برابر فولاد در ۸ شهریور به علت فیفا دی و بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال دیگر بازی نکرده است و فقط ۲ بازی دوستانه داشته است و در شرایط مسابقه قرار ندارد، اما از آن طرف تیم النصر تا چند روز پیش در لیگ عربستان بازی می‌کرد و در شرایط بازی قرار دارد.

علاوه بر این، تیم پرسپولیس با توجه به کسر ۴ امتیاز از سپاهان به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرده است. این تیم در فصل نقل و انتقالات اسکلت اصلی خود را به غیر از بخش مهاجم حفظ کرده و امیدش به درخشش بازیکنانی، چون شهاب زاهدی، یاسین سلمانی، وحید امیری و مهدی ترابی است.

شاگردان گل محمدی از حضور هواداران پرشور خود در این بازی محروم هستند و یار دوازدهم خود را برابر النصر در اختیار ندارند. اگر تماشاگران در این بازی حضور داشتند در آن صورت می‌توانستند ورزشگاه آزادی را به جهنم برای ستاره‌های النصر تبدیل کنند.

تیم پرسپولیس در شرایطی از النصر میزبانی می‌کند که بزرگ‌ترین مشکل این تیم می‌تواند نرسیدن علیرضا بیرانوند به ترکیب اصلی باشد. دروازه‌بان ملی‌پوش سرخپوشان در بازی برابر بلغارستان آسیب دید و احتمال دارد که بیرانوند به این بازی نرسد در آن صورت امیررضا رفیعی دروازه بان جوانی که در یک هفته گذشته تمرینات اختصاصی را زیرنظر مربی گلر‌های تیم پشت سر گذاشته، آماده بازی در این بازی بزرگ می‌شود. وحید امیری دیگر مصدوم پرسپولیس است که باید دید به بازی فردا می‌رسد یا نه؟

علاوه بر این، تیم پرسپولیس دفاع مستحکمی دارد، اما در خط حمله با مشکلاتی مواجه است و مهاجم تمام کننده ندارد و نبیل باهویی مهاجم سوئدی به تازگی پرسپولیسی شده و شانسی برای بازی در این دیدار حساس نخواهد داشت. از آن طرف تیم النصر با وجود ستاره‌های زیاد، اما در خط دفاع با مشکلاتی مواجه است و سرخپوشان باید از این نقطه ضعف النصر بهره ببرند و با استفاده از موقعیت‌ها بتوانند به این تیم عربستانی گل بزنند.

تیم النصر همانند دیگر تیم‌های مطرح عربستانی با پرداخت هزینه‌های گزاف اقدام به جذب ستاره‌های فوتبال جهان کرده که در صدر آن‌ها کریستیانو رونالدو و پس از آن سادیو مانه قرار دارند. آیمریک لاپورته، مارسلو بروزویچ، سکو فوفانا، تالیسکا، الکس تلس و اوتاویو دیگر لژیونر‌های مطرح النصر در کنار ملی‌پوشان عربستانی این تیم هستند.

هدایت النصر بر عهده لوئیز کاسترو پرتغالی است که از ابتدای فصل هدایت النصر را بر عهده گرفته و در کارنامه وی مربیگری در تیم‌های پورتو، شاختار دونتسک، ویتوریا گیمارش، الدحیل قطر و بوتافوگو برزیل دیده می‌شود. با وجود ستاره‌های نامداری که در تیم النصر بازی می‌کنند و مربی رزومه دار پرتغالی، اما النصر در رده ششم لیگ حرفه‌ای کشورش قرار دارد و در ۶ بازی که انجام داده متحمل ۲ شکست شده است.

تیم النصر بعد از الهلال محبوب‌ترین و پرافتخارترین تیم این کشور است. تیمی که ۷ قهرمانی در لیگ و ۹ قهرمانی در جام حذفی عربستان دارد. بهترین رتبه النصر در لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ بود که تا نیمه نهایی صعود کرد، اما پرسپولیس ۲ بار در فینال آسیا حضور داشته و دستش به جام نرسیده است. در سال ۲۰۲۰ پرسپولیس با حذف النصر فینالیست شد، اما النصر نسبت به سه سال قبل تفاوت‌های زیادی کرده است.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس آمار درخشانی برابر تیم النصر عربستان داشته و در ۳ بازی ۳ برد برابر این تیم عربستانی به دست آورده است و می‌خواهد چهارمین پیروزی خود را کسب کند.

با وجود اینکه تیم النصر با آن همه ستاره نامدار روی کاغذ شانس برد در بازی فردا را دارد، اما فوتبال قابل پیش بینی نیست و بازیکنان پرسپولیس با غیرت مثال زدنی خود می‌توانند شگفتی خلق کرده و رونالدو و یارانش را با شکست بدرقه کنند.

تیم‌های الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان دیگر تیم‌های این گروه هستند که بازی این ۲ تیم ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: