April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۲۳۵
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
طبق گزارش موسسه تحقیقات آب، پیش‌بینی‌ها تداوم کاهش بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کشور را در ۵ روز پایانی سال آبی نشان می‌دهد.

آغاز سال آبی جدید با کاهش محسوس بارش در حوضه‌های آبریز کشور

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات آب، تداوم وضعیت کاهش بارش و نامتوازنی آن در حوضه‌های آبریز اصلی و درجه دوم کشور وجود دارد.

طبق این گزارش برای هفته جاری، وقوع بارش‌ها در نواحی شمالی به‌خصوص سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، همچنین با توجه به چشم‌انداز بارش پیش‌بینی شده برای هفته آینده، وقوع بارش قابل توجهی در عمده مناطق کشور مورد انتظار نیست.

بر پایه این گزارش، حوضه آبریز دریای خزر این هفته با بیشینه بارش ۱۱۶.۷ میلیمتری و متوسط محدوده ۵.۹ میلیمتری بیشترین میزان بارش را در میان حوضه‌های آبریز اصلی کشور دارد.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز بیشینه بارش ۴.۳ میلیمتری با متوسط بارش سه دهم میلیمتر و حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۲.۸ میلیمتر و متوسط محدوده صفر میلیمتری را خواهد داشت.

حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان بیشینه بارش ۲.۲ میلیمتری و متوسط محدوده صفر میلیمتری را تجربه می‌کند و حوضه آبریز قره قوم و مرزی شرق هم این هفته بدون بارش هستند.

این هفته از ۳۰ حوضه آبریز درجه دو کشور، چهارده حوضه بدون بارش است.

بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به هفتم مهر برخی حوضه‌های ۶گانه اصلی آبریز کشور بارش خواهند داشت. حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به ۷ مهر، بیشینه بارش ۶.۵ میلیمتری و متوسط محدوده یک دهم میلیمتری را خواهد داشت. در این مدت حوضه آبریز فلات مرکزی بیشینه بارش ۳.۳ میلیمتری و متوسط محدوده صفر میلیمتری را خواهد داشت.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه در هفته آینده، بیشینه بارش یک دهم میلیمتری با متوسط بارش صفر میلیمتر را دارد. حوضه‌های آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان، قره قوم و مرزی شرق هم بدون بارش خواهند بود. همچنین ۲۱ حوضه آبریز درجه ۲ کشور بدون بارش خواهند بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: