April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۲۶۰
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر تقویت خدمت رسانی به زائران اربعین به ویژه در زمان بازگشت به سمت مرز‌ها تاکید کرد.

استفاده از ظرفیت کارگران بومی در مرز‌های کشور برای خدمت رسانی به زائران اربعین

علیرضا نادعلی در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از قرارگاه‌های شهرداری بازدید کرده، اظهار کرد: رویکرد‌هایی که مدنظر بنده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی وجود داشت، در اقدامات ستاد اربعین و گزارش آقای توکلی زاده قابل مشاهده بود که قابل تقدیر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه خروجی‌های اربعین سال قبل بسیار زود عملیاتی شد، تصریح کرد: ستاد اربعین در طول سال فعال بود و یکی دیگر از خروجی‌های اربعین سال قبل این بود که زیرساخت‌های ثابت در طول مسیر ایجاد شود و امسال نیز در فضا‌هایی این زیرساخت‌ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین باید با کاهش خطا‌ها و منسجم‌تر شدن همچون سال گذشته فعال بماند، یادآور شد: در جلسه با مسئولان کشور عراق مطرح می‌شد که دیر اقدامات لازم صورت می‌پذیرفت، اما امسال اقدامات لازم به موقع صورت می‌گرفت؛ همچنین رویکردی که در بخش نوجوانان، بانوان و خانواده در شهرداری شکل گرفت، بسیار درست بود و در همین راستا شکل گیری موکب زینبیه اتفاق خوبی بود و هر شب ۸۰۰ تا هزار نفر در این موکب حضور پیدا می‌کردند.

نادعلی با تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات به سمتی رفت که از توان مردمی بیشتر استفاده شود، گفت: مردمی کردن حاکمیت نگاه مقام معظم رهبری است و باید در اربعین سال آینده این نگاه تقویت شود. در مرز چزابه و شلمچه ایجاد زیرساخت‌های ثابت به شکل هوشمندانه ارتقاء پیدا کند و تثبیت شود که البته این رویکرد امسال دیده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام اینکه امسال از کارگران بومی در مسیر استفاده شد، خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده نسبت به مرز‌ها باید توجه اولویت‌مندانه‌تری صورت بگیرد و خدمات رسانی به زائران به ویژه در زمان بازگشت در مرز‌ها باید تقویت شود؛ حتی بسیاری از تجهیزات از همان مناطق بومی تهیه شده بود که اقدام قابل تقدیر است؛ همچنین باید خدمت‌رسانی در مرز‌ها بیشتر و با کیفیت بهتری باشد.

نادعلی گفت: بازگشت از مرز‌ها باید در اولویت قراربگیرد و می‌توان در سال آینده مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران می‌تواند به عنوان نماینده از توان دستگاه‌های دیگر و اصناف برای ارائه برنامه‌ها و خدمات استفاده کند که امسال بخشی از این هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی را شاهد بودیم.

نادعلی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات در اربعین کافی نیست، یادآور شد: بعضاً شهرداری ناچار می‌شود از بخش‌های دیگر بودجه‌ای برای این موضوع در نظر بگیرد؛ لذا در سال آینده باید بودجه واقعی برای اربعین اختصاص داده شود.

وی با تأکید بر اعزام گروه‌های نخبگانی به عراق در حماسه اربعین سال آینده به عنوان یک حماسه تمدن ساز، گفت: هنرمندان، ورزشکاران و حتی خبرنگاران می‌توانند در اربعین حسینی (ع) نقش مهمی داشته باشند و اعزام این عزیزان می‌تواند کمک خوبی باشد، شهرداران دائماً بین مرز‌ها و تهران در رفت و آمد بودند و به مناطق خود و ارائه خدمات در تهران توجه داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: