April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی در شهرستان بهارستان:
کد خبر: ۴۰۲۳۷۲
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
رئیس جمهور گفت: اینکه بدانیم در گذشته کجا بودیم و الان کجا هستیم و در آینده چه راهی را باید برویم بسیار مهم است لذا دانش آموزان پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشند.

دانش آموزان پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با حضور در مدرسه شهید امیرکمندی در شهرستان بهارستان واقع در استان تهران زنگ آغاز تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را نواخت.

رئیس جمهور در ابتدای مراسم گرامی‌داشت آغاز تحصیلی بیان کرد: همزمانی آغاز سال تحصیلی امسال با هفته دفاع مقدس تقارن بسیار زیبایی است که همواره به یاد می‌ماند، زیرا هفته دفاع مقدس بسیار مهم و یادآور رشادت و ایستادگی از سوی دلاور مردان رزمنده است و برای جانبازان طلب عافیت قرار دهد و امسال برای همه دانش آموزان، معلمان، مدیران و خانواده بزرگ آموزش و پرورش سال خوبی باشد.

وی اظهار کرد: ما وزارتخانه‌های مهمی داریم، اما هیچ یک اهمیت کارشان به اندازه تربیت نیروی انسانی نیست اهمیت وزارت آموزش و پرورش به این دلیل است که در حال کادرسازی و هویت سازی برای فرزندان این کشور است و آینده در دست این افراد است و آینده سازان کشور در این مدارس در حال ساخته شدن هستند.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: انجام این ماموریت مهم در گرو دستان توانای مدیران و با محوریت معلمان است. معلم بسیار مهم است و شخصیتی است که فرزندان از او الگو می‌گیرند و هم الگوی علمی و هم عملی است. شغل معلمان شغل انبیا و اولیاست و باید قدر خود را در این جایگاه بدانند چرا که منزلتشان بسیار بالاست و باید این شان را حفظ کنند و دیگران هم به آن توجه کنند لذا علم افزایی و معرفت افزایی معلمان بسیار اهمیت دارد.

رئیسی بیان کرد: اهمیت دادن به جایگاه معلم بسیار مهم است. نکته دوم مسئله ارتباط بین خانه و مدرسه است. هم خانه بسیار مهم است و هم مدرسه لذا خانه و مدرسه در این موضوع بسیار اهمیت دارند. مدرسه مرکز تحول است و اگر رهبر معظم انقلاب بر روی اجرای سند تحول وزارت آموزش و پرورش تاکید می‌کنند محور ایجاد این سند مدرسه است.

وی ادامه داد: من تاکید دارم بر روی مدرسه و حساسیت آن. نکته مهم هم این است که دانش آموز، معلم و مدیر بسیار مهم است.

رئیس قوه مجریه گفت: روسای جمهور هر زمانی که در جمع دانش آموزان وارد می‌شوند موضوع پرسش مهر را مطرح می‌کنند. من هر سال در جمع دانش آموزان پویش مهر را مطرح می‌کنم. کشور ما کشوری است که پس از پیروزی انقلاب پیشرفت بسیار زیادی داشته است. در زمان آغاز پیروزی نقلاب اسلامی خوب است بدانید که در چه وضعیتی قرار داشتیم.

رئیس جمهور بیان کرد: اینکه بدانیم در گذشته کجا بودیم و الان کجا هستیم و در آینده چه راهی را باید برویم بسیار مهم است لذا باید تاکید کنم که همه شما با سلایق بسیار خوبی که دارید بیایید و پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتما روستا، شهر و کشور شما علی‌رغم همه مشکل سازی دشمنان پیشرفتی داشته است.

وی ادامه داد: مطرح شده بود که در کنار اردو‌های راهیان نور یک راهیان پیشرفت نیز بروند و راویان پیشرفت کشور باشند. من از دانش آموزان می‌خواهم که این پیشرفت‌ها را ببینند و با تصویری که می‌سازند و با تهیه گزارش و ارائه آن‌ها این موضوعات را به نمایش بگذارند تا هم دانش آموزان ببینند و این کار را علاوه بر مدرسه در شهر و استان نیز رقم بزنند تا آموزش و پرورش از پویش مهر گزارشی بسیار دیدنی تهیه کند.

رئیسی بیان کرد: نقش مشارکتی دانش آموزان برای ساخت بهتر کشور بسیار اهمیت دارد و از الان احساس می‌کنید که با نگاه به وضعیت کشور احساس مسئولیت فرزندان گسترش می‌یابد.

رئیس قوه مجریه اظهار کرد: به مدیران مدرسه و به مدیران آموزش و پرورش تاکید می‌کنم در زمینه افزایش بهره وری تلاش کنند و حال می‌خواهم که در این زمینه تلاش مضاعف کنند.

معلمان عزیز تلاش کنید که سطح علم و دانش فرزندان افزایش یابد و نمرات دانش آموزان ارتقا یابد، چون صرف یک کار شکلی و گرفتن امتحان در آخر سال کفایت نمی‌کند. ببینید سطح نمرات را نگاه کنید و بعد ببینید که چقدر باید افزایش یابد. سطح سواد دانش آموزان در کنار افزایش علم و دانش فرزندان باید افزایش یابد.

رئیس جمهور صبح امروز شنبه در نخستین روز مهر ماه ۱۴۰۲، با حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن افتتاح ۳ مدرسه در شهرستان بهارستان، دستور افتتاح همزمان ۱۰ هزار کلاس درس جدید را در سراسر کشور صادر کرد. ساخت این مدارس و هفت مدرسه دیگر به دستور رئیس جمهور و در جریان سفر استانی دی ماه سال گذشته به این شهرستان آغاز شده بود.

سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با «شعار مدرسه قوی، ایران قوی» امروز یکم مهر ماه با حضور رئیس جمهور، همراهی وزیر آموزش و پرورش و با حضور جمعی از معلمان و دانش آموزان در آموزشگاه شهید امیر کمندی شهرستان بهارستان در جنوب غرب استان تهران آغاز شد.

در دو سال گذشته بیش از سه و نیم میلیون مترمکعب فضای آموزشی توسط دولت مردمی به آموزش و پرورش تحویل شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: