April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۳۷۷
۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
به مناسبت در گذشت زنده‌یاد آرش میر احمدی بازیگر طنز کشورمان به معرفی کارنامه هنری این هنرمند پرداخته‌ایم.
نگاهی به کارنامه هنری زنده‌یاد آرش میراحمدی

آرش میراحمدی بازیگر کشورمان اهل فراشبند، فارس متولد ۴ تیر ۱۳۵۰ بود که سرانجام به دلیل سرطان لوزالمعده در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ از دنیا رفت. از برجسته‌ترین آثار این هنرمند می‌توان به بازیگری در خنده بازار،  محله گل و بلبل و بچه‌محل اشاره کرد.

میراحمدی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته هنر‌های نمایشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران بود که علاوه بر بازیگری، نویسنده و کارگردان هم بود. وی کار خود در دنیای تصویر را با برنامه نوروز ۷۲ با علی عمرانی و مهران مدیری آغاز کرد. 

آرش میراحمدی دهم شهریورماه امسال از ابتلايش به سرطان پانکراس خبر داد و چند روز بعد تحت درمان و گذراندن مراحل شیمی‌درمانی قرار گرفت که دکتر متوجه شد سطح زردی‌اش بالاست و باید با ئی‌آرسی‌پی به جهت دفع سموم در کیسه صفرا استنت‌گذاری شود. پس از گذراندن چند روز و بهبود وضعیت و ترخیص از بیمارستان، میراحمدی بار دیگر به بیمارستان مراجعه کرد و سپس به کما رفت؛ سرانجام میر احمدی در ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ درگذشت.

نگاهی بر کارنامه هنری زنده یاد آرش میراحمدی + عکس

در ادامه آثاری که آرش میراحمدی در آن‌ها ایفای نقش داشته است را معرفی کرده‌ایم.

میراحمدی در سال ۹۹ در فیلم کوتاه «سرباز» که روایتی از زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود و یک اثر کاملا جدی تلقی می‌شد، نقش شهید ابومهدی المهندس را ایفا کرد.

آرش میر احمدی + عکس

بی‌بی چلچله کاری از کیومرث پوراحمد و بازی آرش میر احمدی

بی‌بی چلچله

همچنین سلام، سلام کاری از سیدعلی سمنانی، گل‌های ۷۶ کاری از مسعود آب‌پرور و نوروز ۷۲ کاری از داریوش کاردان از دیگر کارهای آرش میر احمدی است.

آرش میر احمدی

تارزن و تارزان کاری از علی عبدالعلی‌زاده، نیمه پنهان کاری از تهمینه میلانی و صداست که می‌ماند کاری اسعید چاری است که آرش مید احمدی به ایفای نقش در این آثار پرداخته است.

میر احمدی

از آثار دیگر آرش میراحمدی می‌توان به ستاره حیات کاری از جواد ارشاد و معجزه خنده کاری از یدالله صمدی اشاره کرد.

فیلم

زنده یاد آرش میر احمدی + عکس

زنده یاد آرش میر احمدی + عکس

خنده بازار، شکرآباد و دست انداز کاری از شهاب عباسی، بچه‌محل کاری از احمد درویشعلی‌پور‌، بیمار استاندارد کاری از سعید آقاخانی، ناخونک کاری از یزدان فتوحی از دیگر برنامه‌ها و کارهایی است که آرش میر احمدی در آن‌ها حضور داشته است.

میر احمدی

هنر

میر احمدی

بازیگر

برنامه کلبه عمو پورنگ کاری از احمد درویشعلی‌پور است که آرش میر احمدی بازیگر طنز کشورمان در این برنامه حضور داشت.

عمو پورنگ و آرش میر احمدی

محله گل و بلبل کاری از احمد درویشعلی‌پور است که آرش میر احمدی با شخصیت نون خالی خور به ایفای نقش در این برنامه کودک و نوجوان‌ پرداخته بود.

شایان ذکر است میر احمدی در مسابقه بزرگ دورهمی کاری از مهران مدیری هم شرکت کرده بود.

نون خالی خور

میر احمدی آرش

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: