April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۳۸۳
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ارزیابی من از دیدار رئیس جمهور کشورمان با اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) مثبت است.

تاج: جلسه رئیس جمهور با اینفانتینو فوق العاده مثبت است/ درخواست ماندن تجهیزات VAR در ایران را داده‌ایم

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره نتیجه و دستاورد‌های جلسه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با اینفانتینو اظهار کرد: از طرف ایرانی و همچنین از طرف فیفا این علاقه نشان داده بود که اینفانتینو با رئیس جمهور دیدار کند. فیفا می‌داند وقتی بحث ارتقا و توسعه فوتبال در ایران است، آقای رئیس جمهور نقش اساسی به عنوان یک مقام اجرایی در کشور را دارد. ارزیابی من از این دیدار‌ها فوق العاده مثبت است.

وی ادامه داد: بحث مسدود شدن پول‌های فوتبال ایران ارتباط زیادی با فیفا ندارد و مربوط به بانک‌ها است. رئیس جمهوری به اینفانتینو گفتند که اگر فوتبال از سیاست جداست، باید فیفا جلوی اتفاقات سیاسی را بگیرد و بلوکه شدن پول‌های فوتبال ایران در فیفا یک کار سیاسی است. قرار شد ۲ آبان سال ۱۴۰۲ یک نشست در پاریس برگزار شود و این مشکلات را حل کنیم. یک کارزار روابط فوتبال اروپا و آسیا در ۱۱ مهر در تاشکند برگزار خواهد شد که ایران نقش بزرگی در آن خواهد داشت.

با ۲۸ میلیون دلار پول بلوکه شده در فیفا می‌توانیم کار زیربنایی کنیم
تاج درباره کمک‌های مالی فیفا به فدراسیون فوتبال برای نصب var در ایران گفت: امسال به اینفانتینو گفتیم که به ما کمک کنند تا بتوانیم var را در فوتبال ثبت کنیم. حدود ۲۸ میلیون دلار تیم ملی و باشگاه‌های ما در فیفا پول بلوکه شده دارند. اگر چنین پولی وارد فوتبال ما شود، یک کار زیربنایی فوق العاده می‌توانیم انجام بدهیم. پول برای ما واریز نخواهد شد، اما به پول‌های بلوکه شده ما اضافه خواهد شد.

امروز تجهیزات VAR در ورزشگاه نقش جهان نصب می‌شود
او درباره اینکه تجهیزات سیار VAR در ایران می‌ماند، اظهار کرد: توانستیم با یک کار تیمی فوق العاده ظرف یک روز در آزادی این سیستم را نصب کنیم. روز گذشته هم وسایل کامل VAR به اصفهان و نقش جهان رفت تا امروز در آن جا نصب شود. ما درخواستی به AFC دادیم که اگر قبول کنند این تجهیزات در ایران بماند. ما پول‌های بلوکه شده زیادی هم در AFC داریم. در AFC ما حدود ۵ الی ۶ میلیون دلار پول بلوکه شده داریم.

وزیر ورزش دستور اصلاح چمن ورزشگاه آزادی را داده است
رئیس فدراسیون فوتبال درباره چمن ورزشگاه آزادی بیان کرد: فدراسیون فوتبال مسئول برگزاری بازی‌های لیگ است نه این که ورزشگاه‌ها را تجهیز یا نگهداری کند. اگر چمن خراب است مربوط به فدراسیون فوتبال نیست، اما به هر طریقی مربوط به فوتبال ما است. من خبر دارم که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال زمین دیگری ندارند که به ما معرفی کنند تا بازی‌ها را آنجا انجام بدهیم. از این چمن تا زمستان چیزی باقی نخواهد ماند. خبر خوبی دارم که هاشمی وزیر ورزش و جوانان دغدغه جدی برای اصلاح این چمن دارد و فردا ماموریتی به دستگاه‌های مختلف داده است که سریعا این مشکل حل شود. با این چمن گرفتاری‌های ما بسیار بیشتر هم خواهد شد. بازی با نساجی قطعا در آزادی برگزار خواهد شد و کاری از دست ما برنمی آید. نیاز به همکاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس داریم.

احتمالا قانون بازی‌های تیم‌های دارای ۳ الی ۴ ملی پوش لغو خواهد شد
تاج در پایان گفت: مسئولیت برگزاری یا لغو بازی‌های لیگ برتر با ما نیست. وقتی ۳ باشگاه ما در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و ۴ باشگاه هم حدود ۴ ملی پوش دارند، لیگ کلا درگیر این مسابقات خواهد شد. احتمالا قانون بازی‌های تیم‌های دارای ۳ الی ۴ ملی پوش لغو خواهد شد. لیگ ما باید با اروپایی‌ها آغاز و با آن‌ها هم تمام شود. با توجه به اینکه یک مقام رسمی از فدراسیون عربستان در مراسم استقبال از النصر وجود داشت، ما هم مجبور شدیم که یک مقام رسمی بفرستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: