April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۳۹۴
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
صادقی گفت: دانش آموزان امروز همان رزمندگان سال‌های دفاع مقدس هستند، اما جبهه نبرد تغییر کرده و باید در میدان نبرد با جهل و نادانی مبارزه کنند.

دانش آموزان رزمندگان جبهه مبارزه با جهل و نادانی هستند

احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال ۱۳۵۹ دشمن بعثی در همین ایام به خاک مقدس ما هجوم آورد، اما مردمان غیور و شجاع ما هشت سال جانانه جنگیدند و از خاک مقدس میهنمان دفاع کردند و سرانجام نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ما به دست دشمنان بیافتد و این یعنی پیروزی.

وی ادامه داد: امروز نیز شباهت‌هایی با آن دوران دارد؛ دانش آموزان همان رزمندگان هستند، مدرسه سنگرشان است و میدان مبارزه، مبارزه با جهل است. همان‌طور که می‌دانید بزرگترین دشمن انسان جهل و نادانی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: آن روز‌ها رزمندگان لباس رزم بر تن کردند گرچه خیلی‌ها هم بودند که از پشت همین نیمکت‌ها به میدان جهاد شتافتند و امروز شما لباس علم آموزی و حجاب بر تن دارید، آن روز‌ها رزمندگان سلاح بر دست داشتند و امروز شما قلم و کتاب بر دست دارید، آن روز فرماندهان دستورات نظامی را صادر و رزمندگان را هدایت می‌کردند و امروز معلمان و مدیران مدرسه هستند که شما را هدایت می‌کنند، پس می‌بینید که شباهت‌های شرایط امروز ما با آن روزگاران کم نیست و جا دارد از معلمانی که عاشقانه زحمت می‌کشند و مانند شمع می‌سوزند تا شما عزیزان در این مبارزه پیروز شوید تشکر و قدردانی کنیم.

صادقی افزود: عزیزان من در سخنان ائمه ما بسیار به علم آموزی سفارش و توصیه شده و علم آموزی آنچنان اهمیت دارد که حتی در احادیث ذکر شده که مرکب اهل علم از خون شهید بالاتر است، اما دانش آموزان عزیز به یاد داشته باشید در این مبارزه شما باید به علم و فناوری روز مسلط و مجهز شوید پس یکی از وظایف شما و نیز دستگاه آموزشی ما آموزش و فراگیری تکنولوژی و فناوری‌های روز است. اگر در جنگ مجهز و مسلط به تکنولوژی نباشیم یعنی بهترین اسلحه را در اختیار نخواهیم داشت و درصد پیروزمان بسیار افت می‌کند.

صادقی با یادآوری نام آیت الله غیوری گفت: باید به خودمان ببالیم که چنین عالمان و بزرگانی وجود داشته‌اند که هدفشان ایجاد نهاد علم و دانش بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با یادآوری شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: امام زمان (عج) امام حاضر و و زنده ما هستند و ما باید به امام زمان خود قول دهیم که در مبارزه علیه جهل و نادانی استوار هستیم و همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی نباید لحظه‌ای تردید در خود راه دهیم. جهل و نادانی هویت فکر و عقیده ما را از بین خواهد برد پس در این مبارزه باید ثابت قدم باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: