May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بیمه‌های پایه توان درمان مناسب و به موقع بیمه شدگان را ندارند
کد خبر: ۴۰۲۴۳۵
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
از آنجا که بیمه‌های پایه توان درمان به موقع بیمه شدگان را ندارند، بیمه‌نامه درمان تکمیلی گروهی بیمه تجارت نو این کمکاری را مدیریت کرده است.

مدیریت درمان با بیمه‌نامه درمان تکمیلی گروهی بیمه تجارت نو

یکی از جدی‌ترین چالش‌هایی که تمامی آحاد جامعه از هر قشری را هدف گرفته، بروز بیماری به ویژه از نوع اساسی است که هزینه‌های بسیاری به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. هزینه‌های پزشکی به اندازه‌ای سرسام آور شده که حتی با بروز یک مورد، زندگی و معیشت یک خانواده دچار تحول و بحران می‌شود.

ضرورت درمان سریع بیماری

از آنجا که درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت، بیمه درمان از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید بتوان مواردی همچون خورد و خوارک، پوشاک، مسافرت، تفریح، خرید وسایل خانه و... را نادیده گرفت و در تهیه آن‌ها کم کاری کرد، اما مسایل درمانی را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر بیماری به موقع درمان نشود، به مرز بحران می‌رسد و نه تنها هزینه‌های بیشتری به خانواده تحمیل می‌کند، بلکه علاوه بر مال، جان انسان‌ها را نیز تهدید می‌کند. به همین دلیل باید به هر روش ممکن، بیماری را درمان کرد.

کم کاری بیمه‌های پایه

بدلیل اهمیتی که درمان دارد، تمامی بیمه‌ها درمان را دستور کار خود قرار داده اند. اما مشکل اینجاست که بدلیل تعداد زیاد بیماران طرف قرارداد بیمه و کمبود مراکز درمانی، بیماران نمی‌توانند از شرکت‌های بیمه همچون سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی لازم را بگیرند. بار‌ها شاهد بوده ایم که افرادی در نوبت انتظار درمان جان خود را از دست داده یا بر شدت بیماری آن‌ها افزوده شده است. به همین دلیل شاهد هستیم که بیمه تکمیلی به عنوان گزینه‌های جایگزین برای شرایط ویژه، با استقبال جدی تمامی آحاد جامعه حتی آن‌هایی رو به رو شده که تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارند.

نقش آفرینی بیمه‌ها

هزینه‌های سنگین بیماری‌ها و ناتوانی صندوق‌ها و بیمه‌های پایه در تامین درمان مناسب، رسالت درمان بر دوش دیگر شرکت‌های بیمه گذاشته است. یکی از این شرکت ها، بیمه تجارت نو است که با ارائه بهترین پوشش‌های درمانی به بیمه شدگان خود، به عنوان تکیه گاهی مطمئن، حس آرامش برای شرایط بیماری را برای آن دسته از اقشار جامعه ایجاد می‌کند که با آینده نگری، نسبت به بستن بیمه تکمیلی اقدام کرده اند.

بیمه‌نامه درمان تکمیلی گروهی

از آنجا که شاغلان بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه ها، به امید داشتن بیمه تامین اجتماعی، نسبت به اتفاقات آینده خود و اعضای خانواده در حوزه سلامت خیال راحتی دارند، با بروز کوچکترین مشکل، متوجه ناکارآمدی و ضعف درمانی بیمه‌ها همچون تامین اجتماعی می‌شوند. این بحران‌ها باعث می‌شود اقشار گوناگون جامعه به دیگر بیمه‌ها روی بیاورند. شرکت بیمه‌ای که سابقه درخشانی در تامین هزینه درمانی دارد، بیمه تجارت نو است. این شرکت در بیمه‌نامه درمان تکمیلی، پوشش بیمه درمانی، مازاد بر تعهدات بیمه‌گران پایه و به صورت گروهی به گروه‌های بیش از ۵۰ نفر را ارائه می‌کند. در این بیمه نامه، بیمه‌گر تعهد می‌کند تمامی هزینه‌های درمانی و بیمارستانی و پاراکلینیکی را بر اساس شرایط قرارداد و توافقات کتبی صورت گرفته پرداخت کند.

لیست تعهدات درمانی

بیمه درمان تکمیلی گروهی لیست طولانی دارد، اما برخی از پوشش‌های بیمه شامل هزینه‌های بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و نیز آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ­شکن، دیسک ستون فقرات، اعمال جراحی تخصصی شامل قلب، پیوند (کلیه، ریه، کبد و مغز استخوان)، مغز و اعصاب مرکزی به استثنای دیسک ستوان فقرات، زایمان اعم از طبیعی و سزارین، جبران هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری، هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم (۳دیوپتر و بالاتر)

هزینه‌های پاراکلینیکی

بخش دیگری از هزینه‌های درمانی به پاراکلینیکی اختصاص دارد که اعداد سنگینی است. این هزینه‌ها شامل سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، آندوسکوپی، ام ار‌ای و اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، تست ورزش، نوار (عضله، عصب، مغز، مثانه)، شنوایی­سنجی، بینایی­سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی چشم، جراحی‌های سرپایی نظیر شکستگی‌ها، گچ­گیری، ختنه، بخیه، کریوتراپی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست و لیزر درمانی و جبران هزینه‌های دندان­پزشکی، ویزیت، دارو، عینک، سمعک، خدمات آزمایشگاه (به استثنای چکاپ)، اوروتز می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: