April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۴۶۶
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نسل جوان باید به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه داشته باشند چراکه آنان را به سمت ظهور حضرت ولی عصر (عج) هدایت می‌کند.

ضرورت توجه نسل جوان به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

جشن عطر انتظار با حضور نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان هنرستان شهید حقیقی شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این آیین با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج)، اظهار داشت: قرن‌هاست که در انتظار ظهور این امام همام نشسته‌ایم و انتظار برای او ما را متزلزل نکرده است.

وی با بیان اینکه انتظار مهدی فاطمه (س) خیلی‌ها را دچار تزلزل می‌کند و به شک و تردید و ناباوری سوق می‌دهد، افزود: اینان تصور می‌کنند که مهدویت و ظهور و عمر طولانی حضرت فقط در حد حرف است که در روایات نیز به این دسته افراد اشاره شده و امام عسکری (ع) می‌فرمایند: پس از من، فرزندم قائم است و اوست که مانند پیامبران عمری دراز و غیبت خواهد داشت در غیبت طولانی او دل‌هایی تیره گردد، تنها کسانی در اعتقاد به او پای برجا خواهند ماند که خداوند عزوجل دل آنان را به فروغ ایمان ثابت و آنان را با مدد خویش مؤید گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: وظیفه آن است که صادقانه دل به حجت خدا بسپاریم، نه آنکه محبت ما از سر شعار باشد. انسان اگر امام در محضر را انسان اگر دوست داشته باشد بسیار متفاوت است از امامی که در محضرش نیستیم و معیار محک برای این ارادت، نماینده امام عصر (عج) یعنی، ولی امر مسلمین است؛ اگر در محضر نائب امام زمان (عج) متزلزل نشدیم، در محضر خود حضرت نیز متزلزل نخواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه راجع به آرمان‌های آسمانی نماینده امام عصر (عج) نباید تردید به خود راه ندهیم، گفت: در این صورت است که در خصوص امام غائب (عج) نیز تردید به دل راه نخواهیم داد. اگر ثبات قدم در پیروی از امام حاضر داشته باشیم، یقین بدانیم ثبات قدم در انتظار و پیروی از امام غائب (عج) نیز خواهیم داشت و این محک امتحان است که هر کدام با مراجعه به قلبمان باید محک بزنیم که تا چه میزان در محضر امام حاضر و دلداده فرامین ایشان هستیم.

حجت الاسلم والمسلمین نکونام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بیانیه‌ای بسیار مهم، خوش‌جهت، پرمحتوا و جهت‌دهنده خواند و توضیح داد: این متن را باید با دقت بخوانیم و برنامه و نقشه راه خودمان برای نسل جوان قرار دهیم؛ رهبر انقلاب در این بیانیه مهم برنامه برای نسل جوان تعیین کرده و آنان را به سمت ظهور حضرت، ولی عصر (عج) هدایت کرده‌اند.

وی خطاب به دانش‌آموزان با استناد به آیه ۱۰۵ از سوره مبارکه مائده، اظهار داشت: خودتان به فکر خودتان باشید و خود را از فضا‌های مسموم امروزی که در مقام به هلاکت رساندن دختران و پسران هستند، دور نگه دارید و نجات دهید و فضا‌های ملکوتی را جایگزین کنید.

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه به یمن نهم ربیع‌الاول و سالروز آغاز امامت حضرت امام زمان (عج) جشن صبحگاه عطر انتظار امروز به صورت همزمان در مدارس استان برگزار می‌شود، گفت: همچنین نماز جماعت انتظار، امروز ظهر در مدارس استان اقامه می‌شود و قرائت دعای فرج و زیارت آل یاسین و برپایی جشن‌ها از دیگر ویژه‌برنامه‌ها به مناسبت این روز است.

وی ادامه داد: برپایی جشن‌های عطر انتظار بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با وجود مقدس امام زمان (عج) و فرهنگ انتظار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: