April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۵۱۶
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
کنعانی‌مقدم درباره آخرین تحرکات انتخاباتی جریانات سیاسی کشور توضیح داد.

اصولگرایان با ۲ یا ۳ لیست جداگانه در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند

حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره فضای انتخاباتی کشور گفت: چیزی که مشخص است این است که احزاب، تشکل‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی فعالانه به انتخابات ورود پیدا کرده اند و لیست‌های انتخاباتی در بعضی جا‌ها به صورت غیررسمی منتشر می‌شود.

جریانات سیاسی در حال آماده شدن برای انتخابات آینده هستند

دبیرکل حزب سبز ایران افزود: این تحرکات نشان می‌دهد که جریانات سیاسی در حال آماده کردن خود برای انتخابات آینده هستند و فضای سیاسی و انتخاباتی کشور رقابتی است.

وی با بیان اینکه طیف‌های مختلف در انتخابات آینده حضور خواهند داشت، بیان کرد: مشارکت و ایجاد فضای رقابتی تکلیف انتخاب شدگان است، اما انتخاب کنندگان که مردم هستند بیشتر تابع لیست‌های انتخاباتی‌اند.

کنعانی مقدم ادامه داد: بخشی از مردم نیز منتظرند تا ببینند کسانی که مطرح می‌شوند با چه گفتمانی حضور پیدا می‌کنند و آیا این گفتمان مشکلات را حل می‌کند.

وی گفت: البته این را باید مطرح کرد که عملکرد دولت در موضوعات اقتصادی بسیار تعیین کننده است و رغبت مردم را برای حضور در صندوق‌ها بیشتر خواهد کرد.

رقابت بسیار جدی درون جریان اصولگرا وجود دارد

کنعانی‌مقدم با اشاره به اینکه ما در حزب سبز، شورای وحدت و شورای ائتلاف اصولگرایان هستیم، بیان کرد: کنگره ما پنجشنبه گذشته در سراسر کشور برگزار شد.

دبیر حزب سبز با بیان اینکه همگی خود را آماده و در جلسات هماهنگی حضور پیدا می‌کنند، افزود: چیزی که به ما گزارش می‌شود آن است که این جلسات مستمر است و رقابت بسیار جدی درون جریان اصولگرا وجود دارد و در انتخابات هم این رقابت نسبت به سایر جریانات وجود خواهد داشت.

وی درباره احتمال تکثر لیست‌های جریانات سیاسی در انتخابات مجلس گفت: اصولگرایان قطعا در شهرستان‌ها لیست‌های مختلف می‌دهند و در تهران هم احتمالا ۲ یا ۳ لیست ارائه شود و رقابت درونی نیز جدی و همه جانبه است.

کنعانی‌مقدم بیان کرد: فکر می‌کنم اصلاح طلبان نیز به دلیل گرایشات مختلفی که دارند با لیست‌های متفاوتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر اسامی کسانی که در انتخابات ثبت نام کردند و برای مرحله دوم مورد تایید قرار گرفتند، منتشر شود شاید بتوان تحلیل درستی از ترکیب کسانی که در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند به دست آورد.

گفتنی است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: