April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رونمایی از پوشش‌های جدید زندگی و مسوولیت نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۲۵۳۲
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
رونمایی از پوشش‌های جدید نشان می‌دهد که بیمه تعاون برای جذابیت بیمه گزار، تحولات و تصمیمات اساسی گرفته است.

گام‌های بلند بیمه تعاون برای جذابیت بیمه

بیمه انواع گوناگونی دارد که هر کدام برای شرایط و مقطع خاصی مدیریت ریسک را انجام می‌دهد. اما بیمه‌های زندگی گسترده آینده نگری بیشتری دارد و برای شرایطی در نظر گرفته شده که چالش‌ها و محدودیت‌ها بیشتر می‌شود. بیمه زندگی برای افرادی جذاب است که نسبت به آینده خود، همسر، فرزند یا دیگر وابستگان حساسیت بیشتری دارند، زیرا در قالب بیمه زندگی می‌توان چالش‌های غیر قابل پیش بینی و حتی چالش‌های قابل پیش بینی را مدیریت کرد.

بحران اقتصادی سوال برانگیز

سالهاست کشور ما درگیر بحران‌های اقتصادی است که در صدر آنها، گرانی دلار قرار دارد. دلار به اندازه‌ای با اقتصاد کشورمان گره خورده، که گرانی هر کالا یا خدماتی را به دلار نسبت می‌دهند. بنابر این با چالشی به نام چسبندگی قیمت‌ها به دلار رو به رو هستیم. با نگاهی به گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب و تحولات اقتصادی رخ داده در این سالها، متوجه می‌شویم که تا چه اندازه با تغییرات اقتصادی رو به رو شده ایم. قیمت دلار در سال ۵۷ در محدوده ۶۹ ریال بود که به مرز ۶۲۰ هزار ریال رسید و پس از مقداری عقب نشینی، به ۵۰۰ هزار ریال رسید. این اعداد نجومی نشان می‌دهد که تا چه اندازه قیمت کالا‌ها متورم شده، تورمی که متاثر از دلار بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

صعود بیمه تعاون به جایگاه برتر بیمه



بیمه برای شرایط ثبات

در شرایطی که بیمه باید پاسخگوی هزینه‌ها باشد، مشاهده می‌کنیم که در عمل چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. فردی که ۱۰ سال قبل قرارداد بیمه زندگی را با یکی از بیمه‌ها برقرار کرده و آن بیمه متعهد شده برای ۲۰ سال بعد ۱۰۰ میلیون تومان بپردازد و هنوز به موعد پایان قرارداد نرسیده، پول بدین اندازه بی ارزش شده، براستی چه امیدی می‌تواند به آینده داشته باشد. بی شک ۱۰ سال قبل با ۱۰۰ میلیون تومان می‌شد یک آپارتمان خریداری کرد و فرد بیمه پرداز به همین امید قرارداد بیمه زندگی را برقرار کرده، اماهنوز به سررسید ۲۰ سال نرسیده ایم که با ۱۰۰ میلیون تومان در همان منطقه دو متر از یک آپارتمان را نیز نمی‌توان خرید. بنابر این بیمه برای شرایط ثبات است و بیمه پرداز زمانی می‌تواند امیدوار باشد که ثبات اقتصادی بر کشور حاکم باشد و بعد از گذشته ۲۰ سال، با عدد بازخرید بیمه بتوان گام موثری برای زندگی برداشت.

ضرورت بروز کردن بیمه

این شرایط اقتصادی نشان می‌دهد که بیمه گر و بیمه گزار باید در یک اقدام همسو، به تقویت سرمایه بپردازند. بیمه گزار باید متناسب با تورم، بر اندوخته خود بیفزاید و بیمه گر نیز باید همزمان با تورم بر ارایه خدمات بیفزاید تا باعث دلسردی بیمه گزاران نشود. هنوز فراموش نکرده ایم که مجید بهزادپور رییس کل وقت بیمه مرکزی اعلام کرده بود «سهم بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه چند ماهی است کاهش یافته، فروش آن سخت و بازخرید بیشتر از وضعیت نرمال است، سهم بیمه‌های زندگی از ۱۶ درصد در ۱۰ ماه به ۱۴ درصد رسیده است». این اظهار نظر بیانگر حساسیت بیمه‌های زندگی و چاره اندیشی است.

افزایش سقف سرمایه فوت

با توجه به اهمیت جذابیت در ایجاد انگیزه، بیمه تعاون گام‌های بلندی در این زمینه برداشت، به نوعی ک مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تعاون؛ از افزایش سقف سرمایه فوت و پوشش‌های جدید مسئولیت بیمه‌های زندگی خبر داد. محمد حسین یوسفی، با تاکید بر اینکه برآنیم با طراحی محصولات جدید در حوزه بیمه‌های عمر، موجب فرهنگ‌سازی و ترویج بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای شویم گفت: افزایش سقف سرمایه فوت و نقص عضو به همراه افزایش سقف پوشش‌های مسئولیت از جمله اقدامات تحقق این مهم است.

کاربرد‌های بیمه زندگی

واقعیت این است که بسیاری از مردم درک درستی از بیمه ندارند که این مهم به تایید مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تعاون رسید. یوسفی با تاکید بر اینکه وقتی صحبت از بیمه‌های زندگی می‌شود بیشتر افراد تصور می‌کنند تنها کاربرد این نوع بیمه‌ها به پوشش بیماری‌ها و یا مرگ مربوط می‌شود گفت: بیمه‌های زندگی عملکرد گسترده تری داشته و مزایای بیشتری از جمله امکان دریافت سود مشارکت، دریافت سود تضمینی، امکان گرفتن وام یا امکان خرید بدون محدودیت سنی و... را در بر می‌گیرد. از این رو افزایش سقف سرمایه و گسترش پوشش‌های گروه مسئولیت در بیمه نامه‌های زندگی بیمه تعاون مد نظر قرار گرفت تا علاوه بر توسعه فرهنگ این نوع بیمه‌ها و بالا بردن فروش آن ها، پاسخ مناسبی به اعتماد مشتریانمان دهیم.

افزایش سقف سرمایه فوت

یکی از مواردی که بیمه گزار هنگام بیمه زندگی توجه ویژه‌ای به آن دارد، سرمایه فوت برای تامین آینده خانواده است. بیمه تعاون با درک درست از این باور، به تغییراتی در این بخش پرداخته است. در این رابطه یوسفی از افزایش سقف سرمایه فوت از ۱۰ میلیارد ریال به ۲۰ میلیارد ریال، سقف سرمایه نقص عضو در اثر حادثه از ۱۰ میلیارد ریال به ۲۰ میلیارد ریال، تعداد بیماری‌های خاص پوشش داده شده از ۵ بیماری به ۳۰ بیماری و سقف سرمایه از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱ میلیارد ریال و سقف سرمایه فوت در اثر حادثه از ۱۰ میلیارد ریال به ۲۰ میلیارد ریال خبر داد. وی افزود: پوشش‌های گروه مسئولیت بیمه‌های زندگی نیز برای مسئولیت حرفه‌ای پزشکان با ۵۰ درصد تخفیف، مسئولیت حرفه‌ای پیرا پزشکان با ۶۰ درصد تخفیف، مسئولیت هیات مدیره ساختمان در قبال اشخاص ثالث با ۵۰ درصد تخفیف و مسئولیت دارندگان آسانسور در قبال استفاده کنندگان و اشخاص ثالث ۵۰ درصد به هموطنان ارائه خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: