April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۵۶۰
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
شرکت OpenAI از نسخه سوم ابزار هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر DALL-E خود رونمایی کرد.

رونمایی OpenAI از هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر DALL-E۳

هوش مصنوعی DALL-E می‌تواند پیام‌های متنی کاربران را به تصویر تبدیل کند، اما عملکرد دومین نسخه آن با مشکلاتی همراه بود و برخی عبارات خاص را نادیده می‌گرفت. با این حال اکنون محققان OpenAI اعلام کرده‌اند که DALL-E ۳ متن کاربران را بسیار بهتر درک می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جدید DALL-E ۳ ادغام با ChatGPT است. با وجود این ویژگی، دیگر نیازی نیست تا توضیحات دقیقی برای DALL-E ارائه کنید، بلکه می‌توانید از ChatGPT بخواهید تا درخواست شما را به آن ارائه کند و با توجه به اینکه DALL-E با جملات طولانی‌تر عملکرد بهتری از خود ارائه می‌کند، طبیعتاً این موضوع باعث می‌شود تا خروجی بهتری داشته باشید. البته همچنان می‌توانید از دستورات خود برای ساخت تصویر استفاده کنید.

نسخه جدید DALL-E ابتدا در ماه اکتبر برای مشترکین ChatGPT Plus و ChatGPT Enterprise منتشر خواهد شد و سپس در پاییز برای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و سرویس API شرکت OpenAI عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این ابزار جدید چه زمانی به‌طور رایگان در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

بهبود امنیت هوش مصنوعی DALL-E ۳

علاوه بر این OpenAI ادعا کرده که در مدل DALL-E ۳ روی ویژگی‌های امنیتی زیادی نیز کار کرده است تا از ایجاد تصاویر نامناسب توسط آن جلوگیری شود.DALL-E ۳ همچنین قادر به بازسازی تصاویر چهره‌های سرشناس نخواهد بود، مشروط به اینکه در درخواست کاربران به نام خاص اشاره نشده باشد.

«سندینی آگاروال»، محقق سیاست OpenAI درباره ویژگی‌های امنیتی این مدل جدید گفت که به آن‌ها «اعتماد زیادی» دارد، اما توضیح داد که این مدل به‌طور مداوم بهبود پیدا می‌کند و هنوز کامل و بی‌نقص نیست. همچنین نمایندگان OpenAI اعلام کرده‌اند که DALL-E ۳ به‌طوری آموزش داده شده که باعث می‌شود سبک هنرمندان دیگر را تقلید نکند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: