April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۵۷۲
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
Play Store گزینه‌ای را برای بایگانی خودکار برنامه‌ها معرفی کرده است.

قابلیتی جدید از Play Store برای بایگانی خودکار برنامه‌ها

فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند شما ممکن است بسیار شلوغ شود؛ بنابراین گوگل در تلاش است تا با اقدامات مختلف، از جمله گزینه بایگانی برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌ها که اخیراً معرفی شده، این مشکل را حل کند.

گزینه بایگانی برنامه‌ها به طور خودکار استفاده از فضای ذخیره سازی را برای برنامه‌هایی که برای مدت طولانی استفاده نکرده اید، کاهش می‌دهد. در حالی که در گذشته برای فعال کردن آن مجبور بودید بر موانعی غلبه کنید، گوگل اکنون یک گزینه ساده را برای این کار در Play Store معرفی کرده است.

بایگانی خودکار قبلاً فقط زمانی در دسترس بود که فضای ذخیره‌سازی کم بود و از شما می‌پرسید آیا می‌خواهید گزینه آزاد کردن مقداری فضا را روشن کنید؛ اما اکنون گزینه بایگانی خودکار برای افراد بیشتری در دسترس است.

این گزینه در تنظیمات Play Store در بخش عمومی قرار دارد، به گونه‌ای که می‌توانید به سادگی آن را روشن و خاموش کنید. این کار باعث می‌شود تا بدون اشغال فضای زیادی، همه برنامه‌های مهم خود را در دستگاهتان نگه دارید.

گزینه بایگانی خودکار برنامه‌ها یا Automatic App Archive از قالب بسته برنامه Android استفاده می‌کند که به توسعه دهندگان برنامه اجازه می‌دهد فقط از فایل‌های ضروری مورد نیاز تلفن شما استفاده کنند. این امکان، برای کمک به صرفه جویی در پهنای باند و فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است؛ اما با فعال شدن AutoArchive، تلفن شما می‌تواند اندازه بسته‌ها را حتی بیشتر کاهش دهد.

گوگل اعلام کرده است می‌توانید تا ۶۰ درصد از فضای ذخیره سازی را بدون از دست دادن اطلاعات و حذف برنامه‌های نصب شده صرفه جویی کنید و برای باز کردن مجدد آن، تلفن شما باید چند فایل اضافی را دانلود کند.

برنامه‌های بایگانی‌شده همچنان در صفحه اصلی شما خواهند بود؛ اما یک نماد ابر کوچک روی خود خواهند داشت تا نشان دهد که به‌طور کامل برای استفاده در دسترس نیستند. برنامه‌های بایگانی‌شده همچنین در پنل مدیریت برنامه و Play Store تحت مدیریت ظاهر می‌شوند. در این‌جا یک فیلتر Archived جدید پیدا خواهید کرد که می‌توانید آن را روشن کنید تا فقط برنامه‌های بایگانی شده را نشان دهد.

استفاده از گزینه آرشیو خودکار اکنون به طور گسترده در حال گسترش است و بسیاری از افراد گزارش داده اند که برای اولین بار آن را در نسخه ۳۷.۴ و ۳۷.۵ Play Store پیدا کرده‌اند و ممکن است در نسخه‌های مختلف آن نیز موجود باشد.

مبنع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: