April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۶۱۶
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
0
محصولات جدید بیمه‌های زندگی بیمه تعاون در سبد سرمایه سالمندان قرار گرفت.

حال خوش سالمندی با بیمه نامه زندگی بیمه تعاون

صدای گام‌های بلند افزایش شیب جمعیت به سمت پیری شنیده می‌شود و ایجاد بحران در صندوق‌های بازنشستگی و تامین زندگی سالمندان بیش از پیش محسوس شده است.

بیمه عمر بازنشستگی یکی از انواع بیمه عمر است که در آن در طول دوره بازنشستگی مستمری یا پول به صورت یک جا به فرد داده می‌شود. به افرادی که در دوره جوانی درامد کافی دارند توصیه می‌شود که برای داشتن دوره سالمندی بدون دغدغه مالی اقدام به خرید این نوع از بیمه نمایند. برای خرید آن معمولا نیاز است تا به صورت ماهیانه یا سالانه مبلغی پول به حساب شرکت مربوطه پرداخت نمایید. این شرکت‌ها با استفاده از پول شما در صنایع و تجارت‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کنند و سود حاصله و اصل پول را به شما در دوره بازنشستگی باز می‌گردانند.

بر این اساس بیمه تعاون اقدام به رونمایی از محصول جدید خود در بیمه‌های زندگی کرده است. این محصول جدید به گونه‌ای طراحی شده که نه تنها تقریبا دو و نیم برابر رقم پرداختی را در ایام بازنشستگی به افرادی که اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری آن کرده اند ارائه می‌نماید بلکه علاوه بر سود تضمینی بیمه نامه، سود مشارکت را نیز در اختیار بیمه گذارا قرار می‌دهد که این مهم در نهایت منتج به رضایت بیشتر بیمه گذار و بهبود ضریب نفوذ بیمه زندگی در جامعه خواهد شد.

گفتنی است شرکت بیمه تعاون، شعار بیمه نامه‌های زندگی خود را «به زندگی لبخند بزن» نام گذاری نموده که حس زندگی و زنده بودن و امید به آینده داشتن را القا می‌کند و امید وار است با استفاده از محصولات نوین و منحصر به فرد همه مردم سرزمین عزیزمان را به سوی لبخند به زندگی هدایت کند.

میانگین هزینه مورد نیاز برای بیمه عمر و بازنشستگی در هر ماه

هزینه‌ای که به صورت ماهیانه باید برای خرید بیمه عمر بپردازید به سنی که در آن قرار دارید بستگی دارد. افراد می‌توانند بین سال‌های ۱۸ سالگی تا ۷۰ اقدام به ثبت نام در یکی از بانک‌ها و موسساتی کنند که این خدمات را ارائه می‌دهند و در صورتی که در سنین بالا بخواهید برای این نوع از خدمت ثبت نام کنید باید مبلغ بیشتری را در هر ماه پرداخت کنید.

البته باید گفت برخی شرکت‌های بیمه گذاری وضع سلامتی و قدرت بدنی افراد را نیز در تعیین مقدار هزینه ماهیانه دخیل می‌دانند و از افرادی که سالم‌تر هستند پول کمتری دریافت می‌کنند. البته باید گفت که این یک قرارداد بین شما و شرکت بیمه‌گذار است و متناسب با خدماتی که این شرکت تعهد می‌کند در طول عمر و پس از بازنشستگی به شما بدهد مبلغ پرداختی شما متغیر خواهد بود.

این بیمه بهتر است یا بیمه تمام عمر؟

بیمه تمام عمر فقط زمانی که یکی از زوجین زن یا شوهر فوت می‌کنند به همسر داده می‌شود. ولی در مقابل بیمه عمر بازنشستگی قبل از فوت نیز به صورت مستمری یا یکجا به حساب فرد ریخته می‌شود. بدون شک استفاده از نوع دوم برای افرادی که هیچ گونه درآمد دیگری در دوره سالمندی ندارند می‌تواند بهتر از نوع اول باشد. البته در نوعی که به سالمندان پول داده می‌شود پول بیشتری نیز از شخص بیمه شده دریافت می‌گردد.

بیمه تمام عمر شما را مطمئن می‌سازد تا در صورت که اتفاقی برای شما بیفتد از خانواده‌تان حمایت کند. سن مطلوب برای خرید بیمه عمر و بازنشستگی زیر ۳۵ سال است که فرد بتواند تا دوره پیری به اندازه کافی پول به حساب بیمه گذار پرداخت کند و تعهدات خود را عملی نماید. البته باید گفت ۵۷ درصد افراد در این سن قادر به پرداخت چنین پولی نیستند یا برای این کار اقدام نمی‌کنند.

به طور معمول توصیه می‌شود تا به اندازه ۱۰ تا ۱۲ برابر درامد سالیانه بیمه عمر خریداری شود تا این مقدار بتواند در صورت از دست دادن درام جایگزین آن شود. البته برای افرادی که درآمد خوبی در زمان حال ندارند، خرید چنین بیمه‌هایی می‌تواند هدر دادن پول تلقی شود.

برای افرادی که در دوره بازنشستگی به کار نیز مشغول هستند بودن یک مستمری بیمه بازنشستگی در کنار کار می‌تواند کمک خرج باشد و در مواقع ضرورت مخارج زندگی از راه بیمه تامین گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: