سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ با امنیت خاطر بیمه ای آغاز گردید
کد خبر: ۴۰۲۷۶۰
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
اعتماد و باور کشاورزان ایران زمین با نام صندوق بیمه کشاورزی، جانی دوباره گرفت

سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ با امنیت خاطر بیمه ای آغاز گردید

پنجم مهرماه هر سال شروع سالی جدید برای کشاورزان در سطح کشور است، کشاورزان در هر نقطه از ایران باتوجه‌به شرایط جغرافیایی شروعی به کاشتن محصولی می‌کنند تا در وقتی معین به فصل برداشت برسند. در این میان اما همیشه حوادث غیرمترقبه‌ای در کمین محصولات کشاورزی و دامی است و ریسک این کار را بالا می‌برد و مهم‌ترین راهکار مدیریت این ریسک استفاده از بیمه‌های تخصصی صندوق بیمه کشاورزی است. به همین مناسبت صندوق بیمه کشاورزی با تدارک نشست خبری به مناسبت آغاز سال زراعی جدید با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران ارشد صندوق به تشریح برنامه‌های صندوق بیمه کشاورزی پرداخت.

ابتدای این نشست خبری با صحبت‌های حبیب‌الله ضیایی مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل صندوق بیمه کشاورزی با خیرمقدم به خبرنگاران و پاسداشت هفته دفاع مقدس آغاز شد و ایشان گفتند: نشست خبری باهدف معرفی سیاست‌ها برنامه‌ها و راهبردهای بیمهٔ کشاورزی در آغاز سال زراعی جدید هزار و چهارصد و دو هزار و چهارصد و سه در خدمت شما عزیزان هستیم. هدفمان این است که با همکاری تک‌تک شما عزیزان یک اطلاع‌رسانی دقیق و کاملی از برنامه‌های بیمه کشاورزی صورت بگیرد. هفتهٔ دفاع مقدس خدمت همه عزیزان و جان‌برکفان که هشت سال مقاومت و ایثار در کشور ایجاد کردند و امنیتی که شاید برگرداندند تبریک عرض می‌کنم.

در ادامه این نشست خبری مهندس سید داوود کاظمی‌نژاد رئیس اداره کل بیمه محصولات زراعی و باغی صندوق بیمه کشاورزی به تشریح فعالیت‌های این صدوق درباره بیمه محصولات زراعی پرداخت و گفت: امسال با کاهش ضریب خطر در این حوزه توانستیم با افزایش تعهد بدون اینکه تعرفه افزایش قابل‌توجهی داشته باشد این طرح را ارائه کنیم، هم به‌صورت مستقل بیمهٔ آتش‌سوزی را می‌فروشیم هم به‌صورت تکمیلی برای حدود بیست و سه محصول و اتفاقاً این سال‌ها چون تابستان‌های گرم و داغی داریم ما توصیه می‌کنیم شما اطلاع‌رسانی بفرمایید که کشاورزان عزیز استفاده کنند؛ چون این خطر در این سال‌ها دارد خودش را نشان می‌دهد و در بعضی از محصولات زراعی و باغی با مشکل مواجه هستیم.

همچنین رضا صفری اصل رئیس اداره کل بیمه دام، طیور، آبزیان و عوامل تولید صندوق بیمه کشاورزی درباره فعالیت‌ای بیمه‌ای این صندوق در زیر بخش طیور گفت: خوشبختانه باتوجه‌به اینکه در سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار بیمه اجباری شد در تاریخ پنجم تیرماه هشتاد و چهار با الحاق یک تبصره به قانون ماده‌واحده قانون بیمه محصولات کشاورزی در مجلس شورای اسلامی باهدف اصلی که ما دنبالش بودیم؛ یعنی حذف کانون‌های آلوده و جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مشترک واگیردار خوشبختانه کلیهٔ تولیدکنندگان طیور طبق تبصره هشت الحاقی به آن ماده‌واحده موظف شدند که بیایند در مبادی تولید که همان کارخانه‌های جوجه‌کشی باشد، کل جوجه‌های یک‌روزه تولیدی خودشان را به‌صورت بیمه شده در مقابل عوامل خطری که وجود دارد.

 

 

عوامل خطر ما چیست؟ عوامل خطر قهری طبیعی مثل سیل، طوفان، زلزله و همچنین بیماری‌های واگیردار حیوانی عمومی و قرنطینه‌ای که می‌شود همان حذف کانون‌های آلوده بنا بر اعلام و تشخیص رسمی سازمان دامپزشکی کشور نزد صندوق بیمه بکنند.

هادی اسعدی رئیس اداره کل امور نمایندگی‌ها و فروش صندوق بیمه کشاورزی نیز با اشاره گستردگی نمایندگی‌ها و گستردگی کارگزاری‌های صندوق بیمه کشاورزی گفت: در سطح کشور دویست و سی و دو نمایندگی فعال داریم که در این دویست و سی و دو نمایندگی ما هزار و ششصد و هشت کارگزار فروش بیمه‌نامه داریم که در واقع فروش بیمه‌نامه‌های ما را بر عهده دارند و تمامی این مواردی که دوستان عرض کردند در واقع به کشاورزان و بهره‌برداران به فروش می‌رسند. درصورتی‌که خسارتی رخ بدهد این موارد توسط هزار و چهارصد و سه کارگزار ارزیاب خسارت ما این موارد بررسی خواهد شد.

در ادامه قدرت‌الله نوری معاون توسعه امور بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به خدمات نوین بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: بحث بیمهٔ حیات‌وحش که آقای اسدی به آن اشاره کردند ما سال گذشته شاید در طول این چهل پنجاه سال که از عمر انقلاب اسلامی و قبل از انقلاب گذشته ما همچون بیمه‌ای در این موضوع نداشتیم. دلیلش هم این بود که کسی پیگیر نبوده از سال گذشته این بیمه اجرایی کردیم مزیت اصلی این بیمه این است که کشاورزهایی که محصولاتشان چه زراعی، باغی، دامی، زنبورعسل ماهی آسیب ببینند به کشاورز گفتیم آقای کشاورز شما اجازه بدهید خرس بیاید عسل و کندو شما را ببرد و شما کاری با او نداشته باش و غرامت زنبورعسل، کندو و عسل را ما پرداخت می‌کنیم. این از مزیت‌هایی است که در راستای حفاظت از حیوانات در حال انقراض در کشور.

 

بیشتر بخوانید:
استفاده از دانش بنیان‌ها در بخش کشاورزی +(فیلم)

 

ایشان همچنین ادامه داد: بحث بیمهٔ درآمد و به‌عنوان بیمهٔ جدیدی را در سال زراعی جدید شروع کردیم که عمدتاً در گلخانه‌ها و بحث مرغ تخم‌گذار اتفاق بیفتد که دارند مطالعاتش را انجام می‌دهند که بیمه جدیدی خواهد بود. در خصوص تعهدات که خدمتتان عرض کردم که معمولاً صندوق بیمهٔ کشاورزی مورد نقد طرف‌های ما قرار می‌گیرد طرف ممکن است دولت باشد، کشاورزان باشند که همه خدمتتان عرض کردم کم‌بودن تعهدات هست؛ ولی برای رفع این نقیصه ما کاری را تحت عنوان بیمه‌های ترجیحی منتشر می‌کنیم. مفهومش این است که کشاورزی که سه میلیون تومان گندم دیم می‌گوید این کم است؛ مثلاً حداقل هزینه کاشت و داشتم شش میلیون تومان است ما یک بیمه‌ای را طراحی کردیم تحت عنوان بیمه‌های ترجیحی در تمام زیربخش‌ها بیمه‌های ترجیحی را داریم و گاه تا هشتاد نود درصد ارزش موضوع را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

 فقط یک اختلافی دارد، اختلاف هم در ارزش ریالی سهم بیمه‌گذار ثابت است و اختلاف دوم این است که مابه‌التفاوت حق بیمه‌ای که بابت افزایش تعهد ایجاد می‌شود باید توسط خود کشاورز پرداخت شود. این یک امتیاز و ظرفیت خیلی خوبی در راستای بیمه‌های ترجیحی و ارتقایی ما هست که ما سال گذشته مواردی داشتیم در میانگین سیمون در منطقهٔ تهران دماوند میانگین آن سی میلیون تومان بود؛ ولی مورد سد و بیست میلیون‌تومانی داشتیم. ولی عده‌ای کمی آمدند بیمه صد و بیست میلیون‌تومانی را از ما خریداری کردند؛ ولی این ظرفیت و این شرایط موجود است که کشاورزان و تولیدکنندگان عزیز بتوانند از بیمه‌های ترجیحی ما با تعهدات حداکثری بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: