April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۷۸۸
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
دیدار رئیس پژوهشکده بیمه با رئیس مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه (STIMRA) اندونزی روز دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، دکتر ابیتانی رئیس مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه اندونزی و دکتر حسبی معاون علمی و عبدالله امرین معاون مالی مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه برگزار شد.

دیدار رئیس پژوهشكده بیمه با رئیس مؤسسه مدیریت ریسك و بیمه اندونزی

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه در اولین جلسه هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه در اندونزی که به میزبانی مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه اندونزی (STIMRA) ۱برگزار گردید، ضمن معرفی پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرکز پژوهشی بیمه که پژوهش و آموزش حوزه بیمه در ایران را بر عهده دارد، به معرفی گروه‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه پرداخت و با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه ریسک پژوهشکده در آینده نزدیک، وجوه همکاری میان دو مرکز را تشریح کرد.
دکتر عسگری برگزاری دوره‌های آموزشی توسط پژوهشکده بیمه با هدف انتقال تجربیات در حوزه‌های اقتصاد کلان، بیم‌سنجی و … به دانشگاهیان اندونزی و بهره‌مندی متقابل صنعت بیمه ایران از دانش این کشور در حوزه مدیریت ریسک به صورت وبینار را از زمینه‌های همکاری میان دو مجموعه برشمرد.
وی با اشاره به برگزاری وبینار‌های متعددی در حوزه تکافل توسط پژوهشکده بیمه، برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و برخط، انجام پژوهش‌های مشترک با استفاده از ظرفیت و تخصص اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه و انتشار مقالات و کتب مشترک را از جمله زمینه‌های همکاری دو مجموعه برشمرد و تصریح کرد، پژوهشکده بیمه این قابلیت را دارد تا در حوزه‌هایی نظیر فناوری‌های نوین، فناوری مالی و زنجیره بلوکی که به تازگی وارد صنعت بیمه شده است با مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه (STIMRA) همکاری داشته باشد.
رئیس پژوهشکده بیمه با دعوت از رئیس و معاونین مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه (STIMRA) برای حضور در همایش بیمه و توسعه سال جاری، جهت ارائه مقاله و برگزاری کارگاه آموزشی، آمادگی پژوهشکده بیمه را برای انتقال تجربیات و انعقاد تفاهم نامه با این موسسه اعلام کرد و خواستار ارائه طرح درس، برنامه درسی و مواد آموزشی این مرکز در حوزه مدیریت ریسک شد.
دکتر عسگری با تاکید بر اهمیت به‌کارگیری استاندارد IFRS۱۷ در صنعت بیمه ایران که در پانزده سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد با ارائه جزئیاتی از دوره‌های آموزشی پژوهشکده بیمه در زمینه IFRS۱۷ و برگزاری دوره آموزش تخصصی IFRS۱۷ برای برخی مدیران اجرائی صنعت بیمه با همکاری مرکز خدمات آموزشی لجند در امارات متحده عربی، استاندارد IFRS۱۷ را برای صنعت بیمه ایران به خصوص به منظور ارتباطات بین المللی دارای اهمیت بالایی توصیف کرد.
رئیس پژوهشکده بیمه، ارائه تکافل با عنوان بیمه مبتنی بر شریعت را نوآوری صنعت بیمه اندونزی دانست و افزود، یهره‌مندی از تجارب مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه اندونزی در این حوزه بسیار ارزشمند خواهد بود. وی سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی را رویدادی ارزشمند برای آغاز تعاملات دو کشور به خصوص در زمینه‌های مرتبط با صنعت بیمه توصیف کرد و با اشاره به جلسه مشترک مدیران صنعت بیمه با رئیس جمهور و تاکید ایشان بر تسریع در اجرای تکافل و گسترش ارتباطات بین‌المللی ابراز امیدواری کرد آغاز همکاری مشترک برای دو مجموعه اثرات مثبتی به همراه داشته باشد.
دکتر عسگری در ادامه با اشاره به سابقه ۴۰ ساله بانکداری اسلامی در ایران افزود: شورای فقهی صنعت بیمه برای اولین بار در سال گذشته راه‌اندازی شد و با همت پژوهشکده بیمه، از ۳۷ شرکت بیمه فعال در حوزه ارائه محصولات و خدمات بیمه رایج، تاکنون ۹ شرکت بیمه مجوز فروش پنجره تکافل را نیز از نهاد ناظر دریافت کرده‌اند.
در ادامه دکتر ابیتانی رئیس مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه (STIMRA) با قدردانی از پژوهشکده بیمه برای برنامه‌ریزی و حضور در این نشست، به معرفی مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه و دوره‌های آموزشی این موسسه، رویه پیشنهادی و نحوه همکاری دو مجموعه پرداخت و بیان داشت: مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه برنامه آموزشی خود را در سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته و با تمرکز بر آموزش رسمی ارائه می‌نماید. وی آمادگی مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه را برای همکاری با پژوهشکده بیمه در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی با تمرکز بر تکافل تحت عنوان بیمه مبتنی بر شریعت، مدیریت ریسک، بیم‌سنجی و دیگر عناوین آموزشی مورد نیاز صنعت بیمه ایران اعلام کرد و افزود، اندونزی قصد دارد از استاندارد IFRS۱۷ در عملیات تکافل استفاده کند چراکه استفاده از آن، در بیمه رایج سخت است، اما در تکافل به دلیل شفافیت به راحتی امکان‌پذیر است.
رئیس مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه جزئیاتی نیز از ارتباط این موسسه با نهضت العلما اندونزی (NUI) ۲ به عنوان بزرگ‌ترین سازمان اسلامی در اندونزی و جهان ارائه کرد و پس از تشریح همکاری‌های بین المللی این موسسه و ارائه آموزش‌ها به کشور‌های آسه‌آن در سطح دیپلم حرفه‌ای افزود: ما نیز خواستار بهره‌مندی از تجارب پژوهشکده و صنعت بیمه ایران هستیم و علیرغم تقدم تکافل بر بیمه رایج در اندونزی، این امکان وجود دارد که پژوهشکده بیمه در آینده نه چندن دور به نمونه مطلوبی برای الگوبرداری صنعت بیمه اندونزی تبدیل گردد.
دکتر ابیتانی با تبیین ساختار صنعت بیمه و تکافل در اندونزی خاطرنشان کرد؛ در اندونزی مرجع خدمات مالی۳ به عنوان نهاد مجزا مسئول نظارت بر نهاد‌های مالی ازجمله بیمه است و داوری‌ها، صدور مقررات، رصد، نظارت و صدور مجوز را بر عهده دارد. همچنین یک شورای فقهی جداگانه مسئول نظارت بر تمامی مؤسسات اسلامی است.
دکتر عسگری در جمع بندی این نشست بیان کرد: در ماه‌های آتی هیئت اعزامی پژوهشکده بیمه برای حضور در همایش بانکداری و مالی اسلامی وارد اندونزی خواهد شد و در آن زمان تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه (STIMRA) نیز منعقد خواهد شد.
وی با اشاره به استقبال صنعت بیمه از بهره‌مندی از تجربیات این موسسه در حوزه بیمه مبتنی بر شریعت گفت: پژوهشکده بیمه آمادگی دارد تا خدمات آموزشی و دانش و تجربیات خود را در حوزه‌های اقتصاد خرد و کلان، حسابداری و آمار اقتصادی در قالب دوره‌های آموزشی برخط در اختیار مؤسسه مدیریت ریسک و بیمه اندونزی قرار دهد.
دکتر عسگری در پایان با اشاره به برنامه برخط بیمه اتکائی آسه‌آن، خواستار ارائه جزئیات این رویداد به پژوهشکده بیمه شد و تاکید کرد، بیمه اتکائی به دلیل تحریم‌ها، برای صنعت بیمه ایران اهمیت دوچندان دارد. در حوزه تکافل و تکافل اتکائی نیز این موضوع حائز اهمیت خواهد بود که امید است با نزدیکی گام به گام دو مجموعه و آغاز همکاری مشترک در قالب برنامه‌های مدون، زمینه رفع این چالش فراهم گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: