April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۸۳۳
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
قاچاقچی گونه‌های حیات وحش ملقب به «دکتر عقاب» که در فضای مجازی اقدام به فروش گونه‌های ارزشمند و نادر حیات‌وحش می‌کرد، دستگیر شد.

«دکتر عقاب» دستگیر شد

فرهاد زندی با اشاره به اینکه یک فرد متخلف و سابقه‌دار با درج آگهی و نمایش‌های خاص، گونه‌های ممنوع، در حال انقراض یا حمایت شده را خرید و فروش می‌کرد، گفت: پس از دریافت دستور قضایی، ماموران اجرایی محیط زیست ضمن ورود به سکونتگاه این فرد، اقدام به بازرسی محل و دستگیری او کردند.

وی با تاکید بر اینکه محل نگهداری گونه‌های حیات وحش توسط این فرد از مدتی قبل با هماهنگی‌های لازم تحت نظر و رصد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بود، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از سکونتگاه این متخلف هفت گونه مشتمل بر بالابان، عقاب طلایی، عقاب پرپا، لیل (گونه‌ای شاهین)، راکون، گربه وحشی و همچنین چهار تاکسیدرمی از گونه‌های بالابان، شاهین، ترم‌تای (گونه کوچکی از شاهین) به همراه پنج عدد چشم‌بند مخصوص حمل پرندگان شکاری را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این متخلف ملقب به «دکتر عقاب»، فعالیت گسترده در فضای مجازی داشته است، اظهار داشت: فرد دستگیر شده در فضای مجازی ضمن نمایش گونه‌های حیات وحش و پرندگان کمیاب، اقدام به خرید و فروش و قاچاق گونه‌ها به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز می‌کرد.

زندی با تاکید بر اینکه این فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و تحویل شد، افزود: گونه‌های جانوری کشف شده برای بررسی سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت به مراکز نگهداری حیات وحش و کلینیک‌های مربوطه تحویل داده شدند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون هفت عملیات مشابه در برخورد با متخلفان قاچاق پرندگان توسط ماموران یگان حفاظت استان انجام شده است و تعداد چهار نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین در علمیات یادشده در مجموع تعداد ۲۱ پرنده شکاری شامل سارگپه، دلیجه، کرکس، عقاب، جغد و سایر پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از شهروندان خواست در صورت مشاهده خرید و فروش، نگهداری و یا شکار غیرمجاز گونه‌های حیات وحش، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست و یا شماره تماس ۷۷۳۵۹۵۶۴ به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: