کد خبر: ۴۰۲۸۷۳
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: با همکاری متولیان استان‌ها، مجوز‌های تأسیس کودکستان‌ها صادر شده و صدور این مجوزها تا پایان آبان ادامه دارد.

فرآیند صدور مجوز فعالیت‌ کودکستان‌ها تا پایان آبان ادامه دارد

نشست کشوری ساماندهی و مدیریت کودکستان‌ها با حضور رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، معاونان آموزش ابتدایی استان‌ها، رؤسای ادارات آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی برگزار شد.

مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، اظهار کرد: موضوع تربیت و توانمندسازی مسؤولان کودکستان و کسانی که در سایر مراکز تربیتی کودک کنشگری می‌کنند، محور اول کار ما قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این مسیر، نخستین گام، تشخیص صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی مؤسس و مدیر به عنوان هسته اولیه کودکستان بود که با همکاری و همیاری متولیان استان‌ها، مجوز‌های تأسیس کودکستان‌ها صادر شده و صدور مجوز برای فعالیت آن‌ها هم تا پایان آبان، ادامه دارد.

همتی‌فر با بیان اینکه در گام بعدی، برنامه ما توانمندسازی مربیان است، افزود: متأسفانه در سایه مسائل پیچیده‌ای که در این حوزه وجود داشته است، منزلت مربی کودکستان، منزلت پایینی بوده که سازمان در حال انجام اقداماتی برای حل این چالش است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر تکریم ارباب رجوع، موضوع مشورت گرفتن از مردم و مردمی‌سازی اقدامات، از اولویت‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است، چراکه مردم، ولی نعمت ما هستند و احترام به شعور و شخصیت آن‌ها از رسالت‌های تعلیم و تربیت تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه چگونگی تخصیص اعتبار حمایتی برای استان‌ها در اولویت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار دارد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی برای تولید محتوا و ارائه برنامه مناسب، می‌تواند ضامن تخصیص اعتبار بیشتر سازمان به یک استان باشد.

همتی‌فر ادامه داد: برگزاری رویداد و جشنواره‌های تخصصی، برگزاری نشست‌های راهبردی فعالان تعلیم و تربیت و توانمندسازی خانواده، تولید محتوای فاخر رسانه‌ای مرتبط با تعلیم و تربیت کودک، مشارکت در تأسیس صندوق حمایت از ایده‌های نوآورانه مرتبط با زیست‌بوم اوان کودکی، حمایت از تیم‌های فعال خلاق و نوآور مرتبط با زیست بوم کودکی در استان‌ها از برنامه‌های اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطر نشان کرد: در گذشته شهریه پیش‌دبستانی۸۰ درصد شهریه دبستان بود و برای مهدکودک‌های تحت نظارت بهزیستی هم، سالیانه بر اساس رتبه و فوق برنامه شهریه تعیین می‌شد، اما با اجرای کامل فرایند تطبیق و صدور مجوز فعالیت هر کودکستان، به صورت سامانه‌ای و طبق فرمولی که براساس فضای ملک، تجهیزات، مکان، خدمات مرکز و موارد دیگر ارائه شده، شهریه کودکستان‌ها مشخص خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: