April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۸۷۹
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
مستند «هموطن» داستان زندگی محمدکاظم کاظمی شاعر شناخته شده افغانستانی است که در ایران مقیم است.

احوالات شاعر افغانستانی در مستند «هموطن»

مستند «هموطن» به کارگردانی سیدمحمد محمدی‌سرشت در قالب هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند شب گذشته از شبکه مستند سیما پخش شد.

محمدی‌سرشت درباره سوژه فیلم خود گفت: این مستند برشی از زندگی آقای محمدکاظم کاظمی شاعر افغانستانی مقیم ایران است. او از شعرای شاخص فارسی زبان است که تجربه سرودن

برای انقلاب اسلامی را دارد و در طول سال‌های بعد از انقلاب همواره به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در عرصه شعر و ادب شناخته می‌شده است.

مستند «هموطن»

او درباره فرم روایی این مستند گفت: بخش مهمی از فیلم گفتگو با خود ایشان است. مبنای ما این بود که با او همراه شویم و فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف شعر فارسی دنبال می‌کنند را به تصویر بکشیم. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به شب شعر‌ها، کارگاه‌های ادبی، داوری جشنواره‌های شعر و ... اشاره کرد. در حقیقت راوی مستند خود ایشان است. در حقیقت تلاش داریم در خلال این برنامه‌ها نگاهی به شخصیت فرهنگی و هنری ایشان داشته باشیم.

مستند «هموطن»

وی تاکید کرد: همچنین مروری بر فعالیت‌های گذشته ایشان داریم که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های ایشان در حوزه هنری و همجواری با اساتید بزرگ شعر انقلاب نظیر آقایان معلم و گرمارودی اشاره کرد.

محمدی سرشت با اشاره به اینکه این مستند یکی از قسمت‌های مجموعه‌ای درباره چهره‌های تاثیرگذار ادبیات فارسی است گفت: مجموعه مستند «چکاد» پرتره‌هایی از زندگی چهره‌های شاخص زبان فارسی است و یکی از قسمت‌های این مجموعه به آقای کاظمی می‌پردازد.

مستند «هموطن»

عوامل تولید این مستند ۴۵ دقیقه‌ای عبارتند از:
کارگردان: سیدمحمد محمدی‌سرشت، تهیه‌کننده: حمیدرضا بلیغ، تصویربردار: محمد عقیلی، صدابردار: امیررضا اهربهی، مدیر تولید: محمد کریمی و مجری طرح: شمسه فیلم براساس این گزارش، مستند هموطن امروز دوشنبه ۱۰ مهرماه ساعت ۱۰ صبح و ۲۴ بازپخش می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: