April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۹۴۱
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
کشاورزی دیم در حوزه کشاورزی همواره یکی از آیتم‌های پر ریسک این حوزه شناخته می‌شود، مخصوصاً اینکه کشاورزی دیم شامل محصولات استراتژیک کشور نظیر جو و گندم است که کمبود این محصولات ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

ازاین‌جهت صندوق بیمه کشاورزی به‌عنوان متولی امر بیمه محصولات کشاورزی اقدام به رونمایی از نرم‌افزار آباد کرده است، نرم‌افزاری که با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای گامی نو در ارزیابی خسارت و پوشش زمین‌های زراعی دیم در سطح کشور کرده است. به همین منظور خبرنگار پول نیوز در حاشیه رونمایی از این نرم‌افزار گفتگویی با آقای محمد طهرانی‌ها معاون اعتبارات امور مشتریان و بیمه‌ای مدیریت شعب بانک کشاورزی استان قزوین داشته است.

 

طهرانی‌ها در این گفتگو بیان کرد: ما در بخش کشاورزی اگر در نظر بگیرید که در ساده‌ترین نگاه ممکن تأثیر سه تا مؤلفهٔ آب، خاک و هوا، کشاورزی تحت‌تأثیر این سه تا آیتم است. ما شاید بتونیم آب را مدیریت کنیم شاید بتوانیم خاک را هم مدیریت کنیم؛ اما مؤلفهٔ هوا آیتمی هستش که به‌هرحال خالی از ریسک نیست. در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا مثل امریکا و چین هم می‌بینیم که بیمهٔ کشاورزی وجود دارد و به‌عنوان یک امنیت در کنار کشاورز هستند. به‌واسطهٔ اینکه در بخش کشاورزی بر خلاف سایر بخش‌ها ما نمی‌توانیم همهٔ مولفه‌های تولید را در اختیار خودمان بگیریم و مدیریت داشته باشیم.

 

ما شاید در صنعت بتوانیم تمام مؤلفه‌ها را اما در بخش کشاورزی نمی‌توانیم، به همین واسطه باید بدانیم که نقش بیمه به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در تولید بخش کشاورزی محسوس و قابل‌لمس خواهد بود. در خصوص سمیناری که در خدمت دوستان بودیم ما یکی از شعارهایی که جامه عمل پوشانده شد طی این دو سه سال اخیر با تغییر سیستم نرم‌افزاری بیمه به سی اس تمام بخش‌های بیمه‌گری و ارزیابی خسارت رنگ و بوی هوشمند به خودش گرفت.

 

 

یعنی الان اگر دقت بفرمایید ما در بخش ارزیابی خسارت محصولات دیم که بیشترین آیتم خسارت‌زا در حوزهٔ زراعت ما هستش دقت کنید ما با روش ماهواره داریم ارزیابی این خسارت را انجام می‌دهیم و این یک نماد هوشمندسازی بیمه هستش که در بخش ارزیابی صورت می‌گیرد.

 

آنچه که امروز مطرح شد استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی هست برای استفاده و بهره‌گیری در بخش‌های مختلف بیمه‌ای از جمله در اراضی کشاورزی که واقعاً می‌تواند یک تحول بسیار عظیمی در کار بیمه کشاورزی به وجود بیاورد مضاف بر اینکه اپلیکیشن بیمه که خب ما می‌دانیم اپلیکیشن‌ها وقتی اضافه می‌شوند به زندگی اجتماعی افراد به‌نوعی کاربری را راحت خواهد کرد. به‌نوعی ما به‌راحتی با داشتن یک اپلیکیشن و دسترسی به یک موبایل به‌راحتی می‌توانیم کارهای روزمره‌مان را انجام بدهیم. همان‌طور که اپلیکیشن‌های بانک یعنی همراه بانک ما کارهای بانکی ما را با یک گوشی موبایل انجام می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید:

بانک کشاورزی حامی کشاورزی و کشاورزان (+فیلم)

 اپلیکیشنی که امروز به‌عنوان آباد از آن رونمایی شد امور بیمه کشاورزی ما را با استفاده از موبایل یعنی با در دسترس داشتن یک موبایل هوشمند به‌راحتی می‌توانیم کارهای بیمه‌ای را انجام بدهیم و یک تحول بزرگ و یک پوست‌اندازی بسیار شگفت در کار بیمه کشاورزی انجام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: