April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
علامه از توسعه منطقه ویژه با نگاه مثبت ایمیدرو خبرداد
کد خبر: ۴۰۲۹۷۱
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
0
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از صد‌ها هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در منطقه ویژه پارسیان خبر داد و گفت: روند سرمایه گذاری متوقف نشده و همچنان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان هستیم.

جذب سرمایه گذار در دستور کار پارسیان

سیدعلی اصغر علامه با تاکید بر اینکه توسعه منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با قدرت ادامه دارد گفت: کافیست گذشته را با امروز مقایسه کنید تا متوجه اقدامات و پیگیری‌های موثری شوید که به تحول پارسیان منجر شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگی که در منطقه پارسیان اجرایی شده گفت: امروز توسعه زیرساخت‌ها با جدیت پیگیری شده و در زمینه‌های گوناگون شاهد پیشرفت منطقه هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با تاکید بر اینکه هدف اصلی، پیشرفت و توسعه پارسیان است گفت: آب شیرین کن با تمام قدرت پیش می‌رود، پتروشیمی‌ها فعال شده، پارک متانول اجرایی شده، توسعه بنادر با جدیت در دستور کار است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان صورت گرفته گفت: از آنجا که مدیریت کلان و تامین منابع منطقه ویژه پارسیان با ایمیدرو است، خوشبختانه نگاه ایمیدرو به منطقه ویژه پارسیان نگاه ۱۰۰ درصد حمایتی است و اعتبارات لازم برای امور زیربنایی منطقه از سوی ایمیدرو با حسن نیت و بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

منطقه ویژه پارسیان همچنان در مسیر توسعه


علامه با اعلام اینکه منطقه ویژه پارسیان با تمام توان بدنبال جذب سرمایه و سرمایه گذار است گفت: در گذشته بار‌ها شاهد بودیم که عده‌ای به نام سرمایه گذار به شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه آمدند و پس از آنکه به نام احداث بنگاه اقتصادی، زمین دریافت کردند، آن را رها کرده و پس از مدتی با قیمت گزافی آن را فروختند که نمونه‌های آن را هنوز در بخش‌های صنعتی کشور شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بدنبال بررسی‌های کارشنایس در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، بین سرمایه‌گذاران واقعی و فرصت طلبان سودجو تفاوت قائل هستیم گفت: این گونه نیست که هر فردی به نام سرمایه گذار پا به منطقه گذاشت، زمین‌های صنعتی را به نام افراد بزنیم تا فرصت سودجویی را برای افرادی خاص ایجاد کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان افزود: زمین را در اختیار افرادی قرار می‌دهیم که با حسن نیست و با هدف راه اندازی بنگاه اقتصادی و ایجاد اشتغال، برای تولید پا پیش می‌گذارند و پس از اطمینان از نیت و ماهیت افراد، زمین را در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

وی از بررسی‌های کارشناسی در شناخت سرمایه گذاران خبرداد و گفتَ: بدون بررسی، شناخت و اطمینان از نیت متقاضیان، زمین را در اختیار افراد نمی‌گذاریم. با این وصف و در صورتی که از نیت افراد نیز اطمینان حاصل کنیم، زمین را در اختیار سرمایه گذار قرار می‌دهیم، اما پس از پایان اقدامات عمرانی پروژه و فعال شدن بنگاه اقتصادی، زمین به نام سرمایه‌گذار می‌شود.

علامه از بکارگیری مشاوران متخصص و توانمند خبر داد و گفت: کسی که بخواهد در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان سرمایه‌گذاری کند یا حتی نسبت به ظرفیت آن آگاهی داشته باشد، با مشاوران منطقه ارتباط می‌گیرد و از آنجا که مشاوران منطقه، اطلاعات و آگاهی‌های مستندی دارند، سرمایه گذاران از مشاوره آنان بهره می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مشاوران هیچ دریغی در اطلاع رسانی و مشاوره ندارند گفت: بار‌ها مشاوره‌ها به نتیجه نرسیده و در حالی که وقت زیادی در قالب جلسات گرفته شده، اتفاق خاصی نیفتاده، اما این حق سرمایه‌گذار است که از شرایط باخبر شود و در صورت اطمینان از شرایط، اقدام به مایه‌گذاری کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با تاکید بر اینکه سرمایه گذار باید از شرایط و نحوه بهره‌برداری آگاهی کامل داشته باشد گفت: اگاهی به سرمایه گذار اطمینان می‌دهد، از سوی دیگر افرادی به منطقه می‌آیند و پس از مذاکره با مشاوران، از شرایط منطقه آگاهی بدست می‌آورند. در این صورت اگر به سرمایه گذاری در منطقه منجر نشود، به عنوان سفیران منطقه ویژه اقتصادی، اطلاعات بدست آمده را به دیگر سرمایه گذاران منتقل می‌کنند که باعث رونق و جذب سرمایه گذار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: