April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۲۹۷۲
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
نمایشگاه معدن و صنایع معدنی دوازدهم مهرماه هزار و چهارصد و دو در حالی شروع به کار کرد که شرکت‌های متنوعی در این نمایشگاه حضور یافتند و دستاوردهای خود را نمایش گذاشتند. یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه شرکت ذوب‌آهن اصفهان است که تاکنون توانسته است مخصولات و خدمات گوناگونی را در زمینه بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه و مسئولیت‌های اجتماعی به کشور و ملت ایران ارائه دهد. در همین راستا خبرنگار پول نیوز گفتگویی با مهدی کوهی مدیر عامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان داشته.

ذوب‌آهن اصفهان ابزار بی‌اثر کردن تحریم‌ها (+فیلم)

کوهی با اشاره به تولید تیر‌آهن‌های بال پهن در شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری شرکت ذوب‌آهن برنامه‌ی تولید شش ماهه خود را انجام داده و برای اجرایی‌تر شدن این منویات ما روی تولید‌های آلیاژی و تولید‌های توسعه‌ای برنامه‌های خیلی خوبی را در حال اجرا هستیم و انشالله در شش‌ماهه سال هم اجرا خواهیم کرد. ابتدا به ساکن ما تیرآهن‌های بال پهن تا سایز بیست و چهار را تولید کردیم بال پهن‌ها کمک میکند با توجه به اینکه پیچ و مهره‌ای هستن سرعت انجام ساختمان و ساخت ساختمان و کوتاه‌تر می‌کنه و از طرفی در برابر زلزله و مقاوم‌سازی ایمن‌تر است بنابراین هموطنان ما در سراسر کشور مهندسان ناظر مهندسان ساختمان انبوه سازان و همه‌ی کسانی که در صنعت ساختمان نقش دارند پیشنهاد می‌کنیم که با این تکنولوژی جدید آشنا و ختما از این به عنوان یک عامل پیش برنده در ساخت مسکن استفاده کنند ما با همکاری و هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان تا پایان ماه جاری انشالله بزرگترین کنفرانس سالانه‌ی نظام مهندسی هست در اونجا حضور داریم و این پروژه را معرفی خواهیم کرد تا پایان سال هم انشاالله تا بیست و شیش و بیست و هشت را حتما تولید خواهیم کرد که میرود به کمک نهضت ملی مسکن.

 

مهدی کوهی همچنین به تولید ریل در ذوب‌آهن اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اتفاق دیگری که در سال جاری داره تولید صورت می‌گیره علاوه بر این که تا امروز که خدمتتان گزارش میدهم صد و چهل و پنج هزار تن ریل تحویل راه‌آهن جمهوری اسلامی شده استحضار دارید الان دیگر با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه کشور ما و صنعت ما وجود دارر ساخت داخل است که می‌تواند کمک بکند به طرح‌های توسعه‌ای ذوب‌آهن اصفهان این افتخار را داشته که از چند سال گذشته سرمایه‌گذاری، مطالعات فنی و اقتصادی را روی تولید ریل انجام داده. امروز که خدمتتان هستیم به عنوان تنها تولید کننده‌ی ربل در جمهوری اسلامی و غرب آسیا داریم افتخار برای کشور می‌آفرینیم و در واقع کشور را از واردات ریل بی نیاز کردیم.

 

 

برنامه‌ی توسعه‌ای مان در این رابطه جلسه‌ای را با شرکت زیرساخت وزارت راه داشتیم پیشنهاد اخیری را برای توسعه‌ی ریلی کریدور شهر چابهار تا زاهدان و مشهد را در دستور کار دارند که ما مشغول انجام هستیم انشالله داریم خودمان را آماده می‌کنیم برای اینکه موافقت‌نامه‌ای بنویسیم و در حضور آقای وزیر انشاالله قرارداد کار را انجام بدهیم. ذوب آهن اصفهان افتخار دارد که به عنوان مادر صنعت فولاد کشور پیشران توسعه در ریل جمهوری اسلامی، راه‌آهن سراسری و متروی کلان شهرها.
توزیح قبلی در مورد بال پهن‌ها با نهضت ملی مسکن است امیدواریم این دو تا خدمت سالیان سال به توسعه‌ی کشورمان کمک بکند. حتما نمایشگاه صنایع معدنی و معدن کمک می‌کند به توسعه امسال هم که در واقع ایمیج اینجا تامین منابع مالی برای صنایع معدنی و خود معادن هست کمک می‌کند به اجرای طرح‌های توسعه‌ای و باعث افتخار است ما هم امسال در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ملاحظه کردید که در فرمایشاتشان در پیام نوروزی که در حرم رضوی برگزار شد حضرت آقا تولید ریل ملی را به عنوان افتخار درواقع مطرح فرمودن و این باعث افتخار سربازان و فرزندان خودشان در ذوب‌آهن اعم از کارگران و مهندسان و مدیران و سرپرستان قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید:
تلاش‌های ایمیدرو در توسعه آب شیرین کن و انتقال آب به شرق کشور


همچنین مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب آهن درباره مسئولیت‌های اجتماعی و عمل به این مسئولیت‌های گفت: ما تمام همتمان را برقرار کردیم که در زمان تحریم انشالله بزرگ‌ترین خدمت به صنعت کشور و طرح‌های توسعه‌ای انجام بدهیم شروعش ریل و در واقع تیر‌آهن‌های بال پهن بوده انشاالله در سال جاری ما تولید آرک‌های معدنی فولادی را شروع کردیم. ذوب‌آهن اصفهان افتخار دارد که در پنجاه و دو سال گذشته با سابقه و قدمتی که دارد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خدمات بسیار ارزشمندی را در سطح استان اصفهان انجام داده.

 

ما به طور مشخص در همه‌ی مراسم‌هایی که در سطح استانداری برای مسئولیت‌های اجتماعی تعریف می‌شود مشارکت داریم در امور آموزشی در امور کنم که رفع آلایندگی در ارتباط با مسئولیت‌های اجتماعی دیگری که می‌تواند کمک بکند حتی به آزادی زندانیان و به ویژه توسعه مدارس، امکانات بهداشتی و مواردی از این قبیل از جمله در ارتباط با برنامه‌های مذهبی و برنامه‌های اجتماعی هم مشارکت بسیار خوبی را داشتیم. اخیرا در حوزه‌ی ایمنی در ارتباط با روشنایی و در واقع ایمن‌سازی بزرگراه‌های منتهی به ذوب‌آهن هم همکاری‌هایی با اداره کل استان و همکارانمون در سطح استان داشتیم. امیدواریم که در قالب بودجه‌های مصوبی که مجمع به ما اجازه می‌دهد بتوانیم این‌ها را داشته باشیم. اخیرا هم در هفته دفاع مقدس و هم در برنامه‌ی اربعین ذوب‌آهن مشارکت بسیارخوبی داشته که تقدیر و تشکر آقای استاندار و مقامات استانی را هم در پی داشت. امیدواریم که بتوانیم همسایه‌ی بسیار خوبی صنعت همجواری خوبی با شهروندان و هم‌استانی‌های خوبی داشته باشیم که باعث در واقع گسترش فعالیت‌های قی ما بین‌مان با همدیگر باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: