May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۰۰۱
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
0
مبارزه با پولشویی یک پروژه ملی است و نظام بانکی در خط مقدم جبهه مبارزه با پولشویی قرار دارد و بانک‌ها باید واحد مبارزه با پولشویی فعالی داشته باشند.

آموزش‌های بانک سینا با هدف مبارزه با پولشویی

بانک‌ها و دیگر سازمان‌های اقتصادی نظیر بیمه و بورس در راستای اجرای قوانین و مصوبات مبارزه با پولشویی گام‌های جدی‌تری برداشته و دستور‌العمل‌های مبارزه با پولشویی به درستی تعریف می شود، می توان با نظارت دقیق و آموزش‌های لازم، میزان جرائم سازمان‌یافته و تخلفات مالی را به حداقل رساند.

 

اگر نظام بانکی در اجرای قوانین مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم یکپارچه عمل کند، بخش عمده‌ای از حساب‌ها در چارچوب قانون قرار می‌گیرد و رضایت عمده مردم در اقدام عملی مبارزه با مفسدان مالی، جلب می‌شود و باید برای اجرای قوانین مبارزه با پولشویی و سالم‌سازی زیرساخت‌های اقتصادی، تقسیم کار تیمی و سازمانی انجام شود.


از الزامات مبارزه با پولشویی تقسیم کار و هم‌اندیشی و همگرایی ارکان قضایی و دولتی است تا اجرای قوانین مبارزه با پولشویی در مسیر تعاملی پیش رود، زیرا این دانش در کشو ما نوپا است و ضرورت دارد تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.


اهتمام بانک سینا بر برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم

به منظور رعایت الزامات قانونی برای بانک‌ها و سایر نهاد‌های مالی، موضوعات مربوط به مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برای کارکنان و مدیران بانک سینا با جدّیت پیگیری و دنبال می‌شود.

غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک سینا با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و لزوم جلوگیری از ورود پول کثیف به چرخه مالی کشور، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با پولشویی با هدف ارتقای سطح دانش همکاران و در راستای الزامات قانونی مبنی بر تداوم سلامتن عملکرد با هماهنگی مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد، در دستور کار بوده و تداوم خواهد داشت.

فتحعلی خاطرنشان ساخت: مباحث کلیدی دوره‌های آموزشی مبارزه با پولشویی در صنعت بانکی و دیگر بازار‌های مالی همراستا با استاندارد‌های بین‌المللی روز دنیا برای کارکنان بانک سینا تدوین شده شده است.

گفتنی است طبق نیازسنجی به عمل آمده، این دوره‌ها در بانک سینا با حضور رئیس مرکز مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم وزارت اقتصاد، تا کنون در دو سطح مقدماتی و متوسطه در مناطق گیلان، مازندران، همدان و کردستان برگزار شده و برای همکاران واحد‌های ستادی از جمله معاونت مالی در سطح مقدماتی و برای کلیه معاونان شعب، در سطح پیشرفته مجموعاً به مدت پنج هزار و ۹۵۰ نفر ساعت برگزار شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: