April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۰۲۱
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
کارشناس بازار سرمایه گفت: بی‌نیازی از تحلیل تک تک سهام‌های یک صنعت و کاهش ریسک خطا‌ها از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بخشی محسوب می‌شود.

بی‌نیازی از تحلیل تک تک سهام‌های یک صنعت با صندوق‌های بخشی بازار سرمایه

رومینا شهبازپور کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق بخشی به نوعی از صندوق‌های سهامی گفته می‌شود که عمده دارایی خود را در یک صنعت خاص سرمایه‌گذاری می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بسته به نوع صنعتی که این صندوق‌های بخشی در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند نام گذاری می‌شوند. در بازار سرمایه صندوق بخشی صنعت شیمیایی، خودرو، سیمان و فلزات اساسی را داریم صندوق‌های بخشی باید حداقل ۷۰ درصد از پرتفوی به سهام و حق تقدم همان صنعت خاص که تعریف شده است اختصاص پیدا کند.

او گفت: با توجه به این که امکان بررسی تک تک سهم‌های ارزنده در صنایع مختلف برای تمام افراد از جهت مختلف مانند محدودیت زمانی و مهارت کافی امکان پذیر نیست افراد با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بخشی می‌توانند به راحتی سود مربوط به آن صنعت را کسب کنند.

شهبازپور در ادامه درباره مزیت‌های صندوق‌های بخشی گفت: عدم نیاز به تحلیل تک تک سهام‌های یک صنعت، کاهش ریسک خطاها، تنوع بخشی به پرتفو، نظم بخشی به پرتفوی و... از جمله مزیت‌های این صندوق بشمار می‌آید البته که افراد باید به زمان ورود و خروج خود توجه کافی را داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: