April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۰۶۲
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
0

مهمترین نکات نصب و اتصال بست اسپیت در سازه

بست اسپیت برای پایدار نگه داشتن انواع لوله فولادی برق در ارتفاعات بلند سازه می‌باشد. این بست‌ها جزو قطعات اتصال دهنده محسوب می‌شوند. بنابراین ما می‌توانیم یک شبکه ی به هم پیوسته و یکپارچه از خطوط لوله ای را با این بست‌ها فراهم کنیم. البته این قطعات به شکل تنها یا تکی قابل استفاده نیستند و ما باید از یکسری تجهیزات مکمل دیگر نیز برای تکمیل کار استفاده کنیم.

خطوط لوله کشی برق علاوه بر ارتفاعات پایین در نقاط بلند سازه نیز نصب می‌شوند. به همین دلیل انتخاب لوازم اتصال دهنده صحیح و درست علاوه بر افزایش امنیت منجر به ایجاد شبکه حرفه ایی و ایده آل می‌شود. از آنجایی که نصب و اتصال این بست‌ها جزو اولویت های تکنسین های اجرایی می‌باشد در این مقاله می‌خواهیم نکاتی کلیدی و مهمی را ذکر کنیم. پیش از هر چیز مجموعه ای از مشخصات فنی را در مورد این بست‌ها ارائه می‌دهیم تا مطالب بعدی بهتر قابل ارائه باشد.

بست اسپیت چگونه طراحی و ساخته شده است؟

بست اسپیت یک ساختار دایره ای شکل دارد. علت این المان هندسی به دلیل نوع طراحی لوله‌ها است. همانطور که میدانید لوله‌ها کاملا استوانه ای هستند و باید یک قطعه اتصال دهنده بتواند به راحتی پیرامون لوله‌ها را فرا بگیرد. در حال حاضر بست اسپیت چنین ویژگی مهمی را دارد. در کنار اینها این بست‌ها به صورت دو تکه طراحی می‌شوند. یعنی دو قسمت پرانتزی دارند که از طریق دو عدد پیچ به یکدیگر متصل شدند.

این نوع طراحی منجر به آن خواهد شد تا عملیات نصب و اتصال سریع تر بر روی لوله‌ها صورت گیرد. جنس و متریال ساختاری بست های اسپیت از ورق های فولادی گالوانیزه شده میباشد. از این نوع متریال برای طراحی و ساخت انواع بست چنگالی در سایزهای گوناگون نیز استفاده می‌شود. کاربری این دو قطعه می‌تواند یکسان باشد اما محل نصب آنها قدری با یکدیگر تفاوت دارند. هر دو قابلیت پشتیبانی و پایدار نگه داشتن لوله برق را دارند اما برای کابل های برق از بست چنگالی عایق دار استفاده می‌شود.

 

بست اسپیت چگونه طراحی و ساخته شده است؟

استفاده از راد گالوانیزه برای نصب بست اسپیت

برای نصب و اتصال بست اسپیت از یک قطعه مکمل کاربردی استفاده می‌شود. اگر به ساختار این بست‌ها توجه داشته باشید در قسمت بالای خود یک محل پیچ خور دارند. دقیقا از همین ناحیه رادهای گالوانیزه روی قطعه سوار می‌شوند یا پیچ می‌خورند. از آنجایی که رادهای گالوانیزه قابلیت برش و کات شدن دارند ما باید ارتفاع نصب را از قسمت سقف درنظر بگیریم.

اگر میخواهید ارتفاع بلندی از قسمت سقف تا پایین باشد میتوانید از راد های با متراژ بالا استفاده کنید. بنابراین با نصب این بست‌ها در انتهای راد ارتفاع لوله کشی نیز پایینتر خواهد بود. هر چقدر ابعاد بست افزایش پیدا میکند لازم است که از رادهای قوی تر استفاده کنیم تا از این طریق بتوان نیروی حاصل از وزن لوله‌ها و کابل‌ها را به راحتی مهار و کنترل کرد.

استفاده از سی چنل برای نصب بست اسپیت

سی چنل‌ها قطعات کاربردی دیگری هستند که برای نصب و اتصال بست های اسپیت و به دنبال آن پشتیبانی از لوله های برق مورد استفاده قرار میگیرند. در قسمت قبل در مورد اتصال مستقیم رادهای گالوانیزه به بست اسپیت اطلاعات مهمی ذکر شد. اما ما باید بدانیم که رادها مستقیما به سقف قابل اتصال نیستند. چرا که هیچگونه محل اتصال برای آنها وجود ندارد. سی چنل‌ها به عنوان یک المان کلیدی ابتدا به سقف متصل می‌شوند و بعد از آن رادهای گالوانیزه روی آن قرار میگیرند.

در نتیجه ما در یک خط واحد سه قطعه را داریم تا از این طریق بتوانیم به حمایت از لوله های برق بپردازیم. ابتدا سی چنل‌ها هستند. در بخش وسط راد گالوانیزه قرار دارد و در قسمت انتهایی نیز بست اسپیت وجود دارد. لوله‌ها نیز در داخل بست‌ها قرار می‌گیرند و در مجموع یک شبکه پیشرفته پشتیبانی لوله برق ایجاد می‌شود.

استفاده از راد گالوانیزه برای نصب بست اسپیت

 

انتخاب سایز صحیح در فرایند بکارگیری از بست

لوله های برق تنوع سایز بالای دارند. بنابراین ما باید سایزبندی های کاملی از انواع بست اسپیت را داشته باشیم. این سایزبندی در مورد بست های عایق دار اسپیت نیز صدق میکند. اصولا این قطعات اتصال دهنده در دو گروه ساده و عایق دار طبقه بندی می‌شوند که هر دو قابلیت نصب و اتصال بر روی لوله فولادی برق را دارند.

سایز اسمی بست های اسپیت از pg11 تا pg48 می‌باشد. این سایزبندی در مورد لوله های برق نیز صدق میکند. یکی از المان های مهمی که ما باید در زمان استفاده از انواع بست چه از نوع اسپیت و چه از نوع بست چنگالی باید لحاظ کنیم انتخاب سایز صحیح و کاملا هماهنگ و سازگار با لوله های برق است.

خرید متنوع ترین بست های لوله برق از گروه صنعتی رفیع

مشتریانی که به دنبال کامل ترین تجهیزات پشتیبانی کابل هستند می‌توانند به وب سایت گروه صنعتی رفیع مراجعه کنند بست های مختلفی در گروه صنعتی رفیع مبنی بر پایدار نگه داشتن لوله های برق در ارتفاعات سازه عرضه می‌شود. کیفیت ساختاری بالا، سایزبندی کامل و همچنین عرضه به صورت جزئی و عمده از مزیت های خرید از این مجموعه میباشد. در فرآیند فروش در مورد هر قطعه جزئیات فنی زیادی ارائه می‌شود تا با اطلاعات کامل نسبت به خرید اقدام کنید.

جهت سفارش و خرید انواع محصولات گروه صنعتی رفیع با شماره های زیر تماس بگیرید:

https://rafiepipe.com/

۳۳۱۱۴۱۵۷ ۰۲۱

۰۹۱۲۱۹۰۹۰۱۳

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: