April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان:
کد خبر: ۴۰۳۰۸۸
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
محمد اسماعیلی گفت: در دنیا ایده‌آل مصادیق بیمه یک به ۱۰‌ است به این معنی که به ازای هر بازنشسته‌ باید ۱۰ نفر عضو صندوق باشند و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زنجان این شرایط را دارد.

یک عضو به ازای هر ۱۰ بازنشسته‌ به صندوق بیمه کشاورزی زنجان اضافه می‌شود

محمد اسماعیلی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز روستا برگزار شد، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، برگرفته از اصل ۲۹ قانون اساسی است که برخورداری از بیمه‌های اجتماعی را حقی همگانی و وظیفه دولت‌ها می‌داند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان ادامه داد: این صندوق که به پانزدهمین سال فعالیت خود وارد شده، از جمله دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و خدمات بیمه اجتماعی را به اقشاری ارائه می‌دهد که عموما از این خدمات بهره زیادی نداشته‌اند.

وی یادآورشد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، یک صندوق اجتماعی است که به منظور خدمات درمانی و بازنشستگی به جامعه هدف خود یعنی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ ایجاد شد.

اسماعیلی هدف از راه اندازی این صندوق اجتماعی را جلوگیری از گسترش فقر و ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف بیان کرد و گفت: فعالیت این صندوق در نهایت منجر به تقویت جایگاه اجتماعی افراد خواهد شد.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی صندوقی کاملاً اجتماعی است، یعنی جامعه هدف آن روستاییان، عشایران و کشاورزان کل کشور به اضافه شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر است، این نشان می‌دهد که جامعه هدف بسیار بزرگی دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: حرکت صندوق بر اساس تحقق عدالت اجتماعی صورت گرفته است و این صندوق در راستای عدالت اجتماعی حرکت می‌کند که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید ویژه‌ای به آن دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان افزود: در صندوق بیمه روستاییان، از ۱۵ درصد حق بیمه‌ای که تعیین شده است، پنج درصد توسط بیمه شده و ۱۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود؛ بنابراین دولت به نوعی نقش کارفرمایی صندوق را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه همه افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند، عنوان کرد: مستمری پیری، بازماندگان و از کارافتادگی از جمله خدماتی هستند که صندوق ارائه می‌دهد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه افرادی با سن ۵۰ سال می‌توانند با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه، خود را براساس سطوح درآمدی مختلفی که صندوق مشخص کرده بیمه و بعد از ۶۵ سالگی بازنشست شوند و هر ماه مستمری دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند از صندوق بیمه اجتماعی نیز به عنوان حمایت استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: