April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل:
کد خبر: ۴۰۳۱۱۴
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اعلام اینکه با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان طول آزادراه‌های تکمیل شده به ۳ هزار و ۵ کیلومتر می‌رسد، گفت: از ۲۴طرح آزادراهی به طول ۷هزار کیلومتر، یکهزار و ۳۸ کیلومتر در حال ساخت است و مطالعه یکهزار و ۸۸۰ کیلومتر آن نیز تکمیل شده است.

آزادراه‌های کشور امسال به ۳۰۰۰ کیلومتر می‌رسد

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور در نشست خبری امروز دوشنبه ۱۷مهر، گفت: حدود ۱۰ هزار و ۳۵۰ کیلومتر مسیر‌های ریلی جاده‌ای و آزادراهی در دست ساخت است که ۳هزار و ۲۷۰ کیلومتر مسیر ریلی و یک‌هزار و ۳۸ کیلومتر پروژه‌های آزادراهی و بیش از ۶هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال ۵ پروژه در بخش آزادراه‌ها هدف گذاری شده که در دست ساخت است و همچنین در پیوست قانون بودجه ۲۴ طرح آزادراهی به طول ۴هزار کیلومتر وجود دارد که باید احداث شود.

وی افزود: از این تعداد ۲هزار و ۷۰۳ کیلومتر در حال بهره‌برداری است و با بهره‌برداری از ۲۱۲ کیلومتر آزادراه شیراز_اصفهان طول آزادراه‌های بهره‌برداری شده به ۳هزار و ۵ کیلومتر خواهد رسید.

با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان طول آزادراه‌ها ۹درصد افزایش می‌یابد

خادمی بیان کرد: با افتتاح آزادراه شیراز _ اصفهان ۹ درصد به طرح‌های آزاد راهی کشور افزوده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ۷هزار کیلومتر هدف‌گذاری برای پروژه‌های آزادراهی شده که از این میزان ۳هزار و ۵کیلومتر در مرحله بهره‌برداری است و ۴ هزار کیلومتر دیگر آن در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: از ۲۴طرح آزادراهی به طول ۷هزار کیلومتر، یکهزار و ۳۸ کیلومتر در حال ساخت است، یکهزار و ۸۸۰ کیلومتر مطالعه آن تکمیل شده و فراخوان برای سرمایه گذاری در این طرح‌ها منتشر شده و آمادگی انجام پروژه‌های مشترک در این خصوص وجود دارد. همچنین ۳هزار و ۵کیلومتر بهره‌برداری شده است.

خادمی درخصوص پروژه‌های آزادراهی در دست ساخت طی امسال گفت: افتتاح آزادراه شیراز _ اصفهان به طول ۱۲ کیلومتر، منجیل _ رودبار به طول ۸.۵ کیلومتر، تبریز _ صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر و مراغه _ هشترود به طول ۳۴ کیلومتر که در مجموع ۲۹۳ کیلومتر می‌شود در برنامه امسال قرار داشت که ۲۱۲ کیلومتر از آن طی این هفته با حضور رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی به بهره برداری می‌رسد.

وی متوسط ساخت آزاد راه در کشور را سالانه ۸۶ کیلومتر عنوان کرد.

۶هزار کیلومتر بزرگراه در دست ساخت است

خادمی گفت: در بخش بزرگراهی ۶هزار کیلومتر در دست ساخت است و در برنامه است که طی امسال تکمیل شود. همچنین در حال حاضر ۲۰ هزار کیلومتر آزادراه داریم و ۱۰ هزار کیلومتر دیگر باید ساخته شود تا به تعادل درحمل ونقل جاده‌ای دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: امسال ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی در سال جاری
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور در خصوص پروژه‌های ریلی این شرکت گفت: برای امسال ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی در برنامه بهره‌برداری قرار دارد که این پروژه‌ها شامل بستان‌آباد _ تبریز، همدان _ سنندج، رشت_ کاسپین و راه آهن اردبیل است. پروژه بستان آباد _ تبریز بهره برداری شده و پروژه راه آهن همدان _ سنندج به زودی آماده می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی متوسط ریل‌سازی در کشور را سالانه ۱۹۹ کیلومتر اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی طی امسال به دو برابر احداث سالانه ریلی دست خواهیم یافت.

وی بیان کرد: آزادراه شیراز-اصفهان، طولانی‌ترین آزادراه کشور است که به صورت ممتد و به طول ۲۱۲ کیلومتر زیر بار ترافیکی می‌رود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در ادامه تصریح کرد: این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

خادمی با بیان اینکه این آزادراه تکمیل کننده بخشی از راهگذر شمال – جنوب است گفت: بلندترین پل کشور به ارتفاع ۱۱۰ و طول ۲۶۴ متر در این آزادراه احداث شده و هزار و ۴۰۰ متر گالری تونل در مسیر وجود دارد و ۶ قطعه از ۸ قطعه این آزادراه آماده بهره‌برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعه هفتم با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد همراه است و هنوز عملیات اجرایی قطعه ۸ آغاز نشده ضمن اینکه ارزش روز ساخت این آزادراه ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی تاکید کرد: برای ساخت این آزادراه ۵۰ درصد بخش خصوصی و ۵۰ درصد بخش دولتی سرمایه‌گذاری کرده و قرارداد با بخش خصوصی برای بازگشت سرمایه ۱۸ سال است و در دو تا سه مکان، ایستگاه دریافت عوارض آزادراهی تعبیه شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: