کد خبر: ۴۰۳۱۳۸
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جامعه هدف قاچاقچیان موادمخدر نوجوانان و جوانان هستند.

سایه قاچاقچیان مواد مخدر نوجوانان را تهدید می‌کند

اسکندر مومنی صبح امروز در نشست فصلی دبیران شورا‌های هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با عنوان «نظام آموزشی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، راهبرد‌ها و راهکارها» برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی برق‌آسای مقاومت اسلامی فلسطین بر علیه رژیم صهیونیستی گفت: حوزه‌های مقابله، درمان و کاهش آسیب و ساماندهی معتادان متجاهر اولویت‌های کوتاه مدت ستاد هستند و همچنان راهبرد اصلی و دراز مدت ستاد، حوزه پیشگیری از اعتیاد است.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های گذشته در حوزه مبارزه با موادمخدر از سوی ایران انجام شده است و شاهد کشفیات گسترده‌ای بوده ایم، تقدیم ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز مؤید جدیت ایران در مقابله با این بلای خانمان سوز است.

دبیرکل ستاد ادامه داد: موضوع پیشگیری با تکیه بر آموزش و آگاهی بخشی بسیار مهم است و توجه به دانشگاه‌ها و مدارس در حوزه پیشگیری دانشجویان و دانش‌آموزان از اعتیاد بسیار حائز اهمیت هستند.

مومنی تصریح کرد: در کشور، ۱۲ میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم و دو برابر تعداد دانش آموزان نیز والدین دانش‌آموزان وجود دارند که اگر هدف گذاری درست و برنامه ریزی مناسب انجام شود، می‌توانیم به اهداف راهبردی خود در بخش پیشگیری از اعتیاد برسیم.

وی ادامه داد: درمان اعتیاد بسیار سخت و پر هزینه است، به ویژه مواد مخدر صنعتی و هزینه‌های زیادی را مراکز ماده ۱۶ و از سوی خانواده‌ها در مراکز ماده ۱۵ پرداخت می‌شود. فردی که معتاد می‌شود غیر از هزینه مادی، موجب وارد شدن آسیب به خانواده و جامعه نیز می‌شود، لذا باید تلاش کنیم یک نفر هم معتاد نشود تا هزینه‌های مادی و غیر مادی به جامعه تحمیل نشود.

دبیرکل ستاد گفت: با توجه به اینکه ما در کنار افغانستان که تولید ۹۰ درصد تریاک جهان را دارد و تولید کننده اول هرویین و مرفین، مت آمفتامین و شیشه است، همه باید به این تفاهم برسیم که اولویت و راهبرد اصلی، پیشگیری با تاکید بر آموزش و آگاهی بخشی باشد.

مومنی در پایان یادآور شد: جامعه هدف قاچاقچیان موادمخدر نوجوانان و جوانان هستند و گذر از دوره بلوغ نیز به گفته همه متخصصان، یکی از سخت‌ترین دوره‌های شخصیت هر فرد است و فرد ممکن است در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار بگیرد که امیدوارم در این جلسه اهداف مورد نظر دست یابیم.

پایان پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: