April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۱۷۳
۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر مردم در منطقه ای دچار کمبود شیر خشک شده‌اند، از برند مشابه استفاده کنند.

ثبت شیر خشک در سامانه تی‌تک با هدف جلوگیری از قاچاق

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که نیاز کشور ۶۰ میلیون قوطی شیر خشک رگولار و ۱۵ میلیون قوطی شیر خشک رژیمی در سال است که شیرخشک رژیمی به کشور وارد و رگولار در ایران تولید می‌شود.

او گفت: به دلیل این که ارز تامین شیر خشک ترجیحی است، این احتمال وجود دارد که مقداری از آن قاچاق شود. با ثبت شیر خشک در سامانه تی‌تک مشکل نشتی و قاچاق شیر خشک بر طرف خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: مرحله اول تامین داروی بیماران SMA در حال انجام است و اگر نتایج مطالعاتی فاز اول مشخص و تعیین شود، مرحله دوم تامین داروی بیماران SMA انجام خواهد شد.

او ادامه داد: اگر مردم در منطقه‌ای دچار کمبود شیر خشک شده‌اند، از برند مشابه استفاده کنند. این مسئله هیچ مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد و خیلی از نام‌های تجاری مشابه، قابلیت مصرف دارند.

محمدی گفت: تامین شیر خشک با توجه به این که مشکلاتی در زمینه انتفال ارز داشت، مدتی دچار مشکل شده و کمبود پیدا کرده بود. تا زمانی که بازار نیاز خود را بر طرف کند، کمی زمان بر است؛ اما به طور کلی موضوع شیرخشک رفع شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: