May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۲۸۸
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران از رفع تصرف ۲۱ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان خبر داد.

رفع تصرف ۲۱ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های مازندران

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۲۱ هکتار از زمین‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌های مازندران که به طور غیرقانونی توسط اشخاص تصرف شده بود، طی ۶ ماه نخست امسال با پیگیری‌های ادارات منابع آب شهرستان‌ها و همکاری دستگاه قضا آزادسازی شد.

او افزود: با تلاش‌های همکاران در ادارات منابع آب شهرستان‌ها ۵۷ پرونده رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌های مازندران از ابتدای امسال تا پایان شهریور به مرحله اجرای حکم رسید و از تصرف خارج شد.

داوودیان گفت: مجموع مساحت زمین‌های رفع تصرف شده از حریم و بستر رودخانه‌های مازندران در نیمه نخست امسال ۲۱۱ هزار و ۹۸۶ متر مربع است که در ۱۱ شهرستان رفع تصرف شد.

او افزود: بیشترین تعداد رفع تصرف انجام شده در این بازه زمانی مربوط به شهرستان بابلسر بود که ۹ پرونده با بازپس‌گیری زمین مختومه شد.

داوودیان گفت:اما بیشترین میزان رفع تصرف از نظر مساحت در محدوده تحت مدیریت اداره منابع آب شهرستان‌های ساری و میاندورود انجام شد که ۱۸۳ هزار متر مربع از زمین‌های تصرف شده حریم و بستر رودخانه‌ها در قالب چهار پرونده رفع تصرف شد.

او افزود: شرکت آب منطقه‌ای مازندران بر حسب وظیفه و در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب، به استناد تبصره ۴ ماده ۲ این قانون با هرگونه تصرف بستر و حریم رودخانه‌ها به طور جدی برخورد خواهد کرد و در صورت مشاهده موارد تخلف، پس از ابلاغ اخطاریه قانونی توسط کارشناسان مدیریت منابع آب شهرستان‌ها به متخلفان و با پیگیری‌های به عمل آمده، محدوده تصرف شده رفع تصرف می‌شود.

داوودیان با اشاره به همکاری دستگاه قضا در برخورد با متخلفان و بازپس‌گیری زمین‌های تصرف شده، گفت: همکاران ما برای حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابل سودجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با متخلفان قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.

او افزود: از همه شهروندان و مسافران درخواست داریم که در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و سواحل یا تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها موضوع را به شماره ۱۸۲۱ اطلاع دهند تا بلافاصله برای پیگیری اقدام شود.

مازندران ۱۲۰ رودخانه اصلی و فرعی به طول هفت هزار کیلومتر دارد که دست‌کم ۲۰ رودخانه از این تعداد رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند. تلار، تجن، بابل‌رود، چشمه‌کیله، سردآبررود، چالوس، نکارود و هراز از جمله مهم‌ترین رودخانه‌های مازندران هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: