April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۳۲۳
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
سومین همایش نشاط سازمانی در بیمه ایران با محوریت بررسی راهکارهای ایجاد نشاط سازمانی و با حضور معاونین مدیر عامل، مدیران ستادی، جمعی از مدیران، روسای شعب و همکاران استان ها در مرکز همایش‌های فرهنگی ایران زمین برگزار شد.

سومین همایش نشاط سازمانی در بیمه ایران برگزار شد

به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، عبدالصمد خدامی معاون هماهنگی امور استان‌ها شعب و نمایندگی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش و روابط عمومی بابت اطلاع رسانی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره پیشکسوتان شرکت گفت: ایران و بیمه ایران قلب همه ماست و همه ما باور داریم که با مشارکت هم می‌توانیم طبق تاکیدات مدیر عامل، شرکت را اداره کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم برگزاری این نشست‌ها موجب افزایش روحیه و نشاط و حال خوب در بین همکاران و شرکت شود. یکی از دغدغه‌های مهم شرکت توجه به موضوعات آموزش و انگیزش و به طورخاص دانستن، خواستن و توانستن و به طور عام توسعه فردی و به تبع آن توسعه سازمانی است.

خدامی افزود: در بیان ساده باید بگویم هدف از این همایش این است که حال همکاران بهتر شود و در واقع یاد بگیریم خودمان مشکل همدیگر نباشیم و با خلق و ایجاد ارتباط عاطفی، رابطه بهتری بین مدیران و کارکنان برقرار نماییم.

حسین روحی مدیر کل امور منابع انسانی در این همایش با اشاره به محوریت بررسی راهکار‌های ایجاد نشاط سازمانی در بیمه ایران، اظهار داشت: این همایش با تاکیدات حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، مصوبات شورای معاونین و با همکاری اداره کل هماهنگی امور استان‌ها و شعب، برای ایجاد نشاط سازمانی در کارکنان شرکت برگزار شده است.

روحی گفت: طرح نشاط سازمانی به عنوان یکی از مهمترین و ضروری‌ترین خواسته‌های فطری و ذاتی انسان‌ها همواره مورد توجه مدیران شرکت قرار دارد و اعتقاد داریم، اگر روحیه شادابی، خوشبینی و امید در شرکت حاکم باشد، میزان کارایی و بازدهی کارکنان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

روحی نشاط سازمانی را موتور محرکه توسعه شرکت در زمینه‌های مختلف زندگی فردی و سازمانی برای ارائه خدمات بهینه به مشتریان شرکت دانست و تاکید کرد: نشاط سازمانی موجب ایجاد فضای همدلی، دوستی، صمیمیت در بین کارکنان شرکت و کاهش نارضایتی و ناخشنودی و افزایش امنیت در شرکت می‌شود و همچنین با ایجاد همبستگی، ارتباطات دوستانه را زیاد می‌کند.

این در حالی است که در صورت عدم وجود نشاط در سازمان شاهد آسیب‌های سازمانی و روانی از جمله افزایش افسردگی، بدبینی و ارزیابی نادرست از بخشنامه‌ها و اتفاقات شرکت خواهیم بود.
روحی افزود مدیریت منابع انسانی با اتخاذ تدابیر و رویکرد‌های جدید برای توسعه نشاط سازمانی تلاش می‌کند با برگزاری مستمر این همایش در دوره‌های سه ماهه و به دور از محیط‌های اداری و تشکیل کارگروه و ایجاد جریان‌های نشاط انگیز، تحرک بیشتری را برای افزایش بهره وری و کارایی شرکت با افزایش ظرفیت‌های فرهنگی و شاداب ترکردن کارکنان به وجود آورد، قطعا در سازمان شاداب و بانشاط، میزان احترام به قوانین و مقررات بین کارکنان و توجه به مسائل مهم شایسته سالاری، بیشتر خواهد شد.

دربخش دوم این همایش، همکاران شرکت کننده در این همایش گروه بندی شده و برای هر گروه نیز پنل‌های آموزشی با رویکرد حوزه منابع انسانی در سه محور نشاط و انگیزه کاری، بهره وری و انتصابات برگزار شد.

در خصوص پرداخت بهره وری به همکاران، نقاط ضعف و قوت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و همکاران نظرات خود را درمورد شاخص‌های تدوین شده و نحوه پرداخت بهره وری در شرکت را ارائه نمودند و و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از این نظرات در پرداخت بهره وری‌های آتی استفاده خواهد شد.

در موضوع انتصابات در شرکت نیز، شایستگی، توانایی و عادلانه بودن انتصابات به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

محور سوم این پنل‌ها نیز در خصوص نشاط و انگیزه کاری بود که به عوامل موثردر این زمینه پرداخته شد و موارد افزایش انگیزه کاری در همکاران از زوایای مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و همکاران نظرات و پیشنهادات خود را درباره تقویت نشاط در شرکت، راهکار‌های افزایش آن و عوامل بازدارنده، مطرح کردند و در پایان تست شخصیت شناسی از همکاران انجام شد.

گفتنی است برگزاری سخنرانی‌های انگیزشی با هدف افزایش ظرفیت و بهره‌وری نیروی انسانی و شرکت، پایان بخش برنامه‌های این همایش بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: