April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل هنر‌های نمایشی رادیو خبر داد؛
کد خبر: ۴۰۳۴۴۹
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
سوهانی گفت: باتوجه به خبر تاسف‌آور قتل آقای مهرجویی و همسرشان، هفت اثر شاخص مرحوم مهرجویی را به رادیو فیلم تبدیل می‌کنیم.

هفت اثر مرحوم مهرجویی به رادیو فیلم تبدیل می‌شود

محسن سوهانی، مدیرکل هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش با اعلام این خبر که باتوجه به خبر تاسف‌آور قتل آقای مهرجویی و همسرشان، هفته آینده بزرگداشتی برای کارگردان شاخص کشورمان در رادیو نمایش برگزار می‌کنیم، گفت: هفت اثر شاخص مرحوم مهرجویی را به رادیو فیلم تبدیل می‌کنیم، که از هفته آینده به روی آنتن رادیو نمایش برود.

مدیر رادیو نمایش افزود: رادیو فیلم به ترتیب از ۲۹ مهر ساعت ساعت ۹:۳۰ دقیقه فیلم «اجاره‌نشین‌ها»، ۳۰ مهر «مهمانی مامان»، ۱ آبان «گاو»، ۲ آبان «هامون»، ۳ آبان «بانو»، ۴ آبان «سارا» و ۵ آبان «پری» را پخش می‌کند.

سوهانی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه نابینایان بخشی از مخاطبان رادیو نمایش هستند، چه برنامه‌های برای آنان درنظر گرفته شده؟ گفت: بله، نابینایان و روشن‌دلان جزو مخاطبان وفادار و پیگیر رادیو نمایش هستند و درخواست‌هایی برای تولید رادیو فیلم داشتند.

مدیرکل هنر‌های نمایشی رادیو افزود: از آنجایی که نابینایان امکان تماشای فیلم را ندارند، شنیدن رادیو فیلم و توصیف صحنه‌ها برایشان جذاب است. ما هم برنامه‌ریزی کردیم، که هفته‌ای یک رادیو فیلم و یک رادیو سریال پخش کنیم. از آنجایی که تجسم نمایش‌های رادیویی در ذهن شکل می‌گیرد، برای روشن‌دلان قابل توجه است. طبق بازخورد‌هایی که از نابینایان دیدم، آنان دقت‌نظر دارند و اشرافشان به جدول پخش رادیو نمایش برایم جالب بود.

وی در پاسخ به این سوال که محتوای رادیو فیلم و سریال براساس محتوای روز پیش می‌رود؟ توضیح داد: بله، ما فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی را به صورت رادیو فیلم یا سریال تولید می‌کنیم. البته به تولید آثار پرطرفدار و نوستالژیک هم توجه داریم. تاکید می‌کنم که روشن‌دلان جزو یکی از جامعه هدف رادیو نمایش هستند و ما با آغوش باز پذیرای نظرات آنان هستیم.

سوهانی با بیان اینکه نابینایان و دانشجویان هنر‌های نمایشی جزو مخاطبان جدی رادیو نمایش هستند، بیان کرد: به عنوان مثال برنامه «رویکرد» که در حوزه تحلیلی نمایش‌هاست، در دانشگاه‌ها مخاطبان خاص خود را دارد. همچنین، خیلی از برنامه‌ها برای دانشگاه‌ها منبع تدریس رشته تئاتر بوده است. مخاطبان عام و دانشجویان حوزه هنر‌های نمایشی اعم از سینما، تئاتر و ... هم نمایش‌های رادیویی را دنبال می‌کنند.

مدیر رادیو نمایش در پاسخ به این سوال که اگرچه پلتفرم‌ها بستری برای نابینایان فراهم کردند، ولی رادیو به دلیل فراگیری و ارزانی آن بیشتر در دسترس روشن‌دلان است، خاطرنشان کرد: دقیقاً. الان تولیدات رادیو فیلم و سریال و کتاب‌های صوتی‌مان به طور پیوسته در حال تولید است. آقای ایوب آقاخانی هم در برنامه «زورق خیال» کتاب‌های روز ادبیات ایران و جهان را می‌خواند و بخصوص در بین مخاطبان روشن‌دل جزو برنامه‌های پرطرفدار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: