May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۴۵۱
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
0

امروزه بسیاری از کارفرمایان به دنبال راهنمای استفاده از تاور کرین هستند. دستگاه یاد شده مناسب برای ساخت و سازهای صنعتی و عمرانی می باشد.

تاور کرین چیست؟

مزایای استفاده از تاور کرین کدامند؟ در حین استفاده از tower crane بایستی به چه مواردی توجه کرد؟

 تاور کرین ( tower crane )یا بالابر برجی، یک وسیله سنگین جهت حمل و جابجایی اجسام سنگین و بزرگ است. این دستگاه معمولا در پروژه های ساختمانی استفاده می شود و دارای قابلیت چرخش 360 درجه می  باشد. tower crane معمولا در بالای ساختمان ها قرار می گیرد و با استفاده از یک سیستم قوی بالابری، بار را برداشت و به مقصد مورد نظر، منتقل می کند. این وسیله برای افزایش بهره وری و امنیت در ساخت و سازها استفاده می شود. در سایر بخش های مقاله سعی داریم راجع به مزایای استفاده از tower crane، توضیحات بیشتری را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

جرثقیل برجی

مزایای استفاده از تاور کرین

استفاده از تاور کرین در ساخت و سازها و پروژه های صنعتی، مزایای زیادی را به دنبال دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

- بالابری قدرتمند: جرثقیل ساختمانی قادر است بارهای سنگین و بزرگ را به ارتفاع بالا برده و به مقصد مورد نظر، انتقال دهد. این قابلیت مناسب برای جا به جای بلوک های سنگین ساختمانی می باشد.

- قابلیت چرخش 360 درجه: تاور کرین دارای قابلیت چرخش کامل است، به عبارتی شما به کمک این دستگاه می توانید بار مدنظرتان را در هر جهتی، تخلیه کنید. دسترسی به موقعیت های دشوار تر به کمک tower crane، امری بسیار راحتی می باشد.

- افزایش بهره وری: استفاده از جرثقیل ساختمانی باعث افزایش سرعت و بهره وری در پروژه های ساختمانی می شود. با این وسیله می توان بارها را با سرعت و دقت بالایی جابجا کرد. بنابراین در زمان و هزینه ها می توانید صرفه جویی نمایید.

- کاهش نیروی انسانی: استفاده از تاور کرین به جای نیروی انسانی، می تواند مزایای زیادی را به دنبال داشته باشد. در چنین وضعیتی پروسه ی جابجایی بارها آسان تر خواهد بود.

- تسهیل در دسترسی: جرثقیل ساختمانی قابلیت نصب در بالای ساختمان را دارد. بنابراین دسترسی tower crane به مصالح ساختمانی، کار چندان دشواری نخواهد بود.

- افزایش امنیت: چرثقیل ساختمانی یا برجی با توانایی بالابری قوی و قابلیت چرخش، می تواند بارها را به صورت دقیق و امن جابجا کند. این امر باعث کاهش حوادث و آسیب های ناشی از افتادن بار می شود. بنابراین استفاده از tower crane در صنعت ساخت و ساز و پروژه های صنعتی، می تواند به دنبال خود بهره وری بالایی را داشته باشد.

جرثقیل ساختمانی

نکات مورد توجه در حین استفاده از tower crane

استفاده از تاور کرین نیازمند رعایت یکسری از مهمترین نکات ایمنی می باشد. پیشنهاد می شود که جهت جلوگیری از آسیب های مادی و جانی، برخی از موارد ایمنی را رعایت نمایید. مهمترین و اصلی ترین نکات مورد توجه در حین استفاده از tower crane، عبارتند از:

- آموزش و آگاهی: اپراتور تاور کرین بایستی آگاهی کاملی را درباره این دستگاه داشته باشد. برای این منظور نیز می تواند در دوره های آموزشی متعددی شرکت کرده و آموزش های لازم را دریافت کند. همچنین اپراتور tower crane، بایستی دارای مدرک و مجوزهای معتبر از سوی مراکز ذی ربط باشد.

یکی از خدمات اسد ماشین خرید تاور کرین نو و دسته دوم می باشد برای دیدن جزییات روی لینک کلیک کنید

- بررسی دستگاه: قبل از استفاده از تاور کرین، بایستی آن را بررسی و بازبینی کنید. اطمینان حاصل نمایید که تمام قطعات و سیستم های دستگاه، عملکرد مناسب و صحیحی را دارند یا خیر.

- محدودیت های باربری: حداکثر باربری مجاز برای تاور کرین را رعایت کرده و بارهای مدنظرتان را بر اساس آن حمل کنید. حجم و وزن بار قابل حمل، بایستی همخوانی لازم را با قابلیت های tower crane داشته باشد.

مزایای جرثقیل ساختمانی

سایر نکات مورد توجه در حین استفاده از tower crane

- استفاده از تجهیزات حفاظتی: اپراتور تاور کرین باید از تجهیزات حفاظتی مانند کلاه ایمنی، کفش ایمنی و دستکش استفاده کند. همچنین باید تجهیزات جانبی مانند لنگر بندی و سیستم های ضد سقوط را نیز در اختیار داشته باشد.

- رعایت فضای اطراف: قبل از نصب تاور کرین، فضای اطراف را بررسی کنید و از وجود موانع یا خطرات محتمل، مطلع شوید.

- ارتباط و همکاری: اپراتور تاور کرین بایستی با تیم کاری و کارگران دیگر، ارتباط موثری را برقرار کند.

- مانورهای ایمن: در صورت امکان، مانورها و حرکات تاور کرین را به طور ایمن و کنترل شده انجام دهید. همچنین در صورت بارگیری یا تخلیه بارها، از روش های ایمن و صحیح استفاده کنید.

- نگهداری و تعمیر: دستگاه تاور کرین را بایستی به طور منظم سرویس دهی کنید. هرگونه خرابی یا نقص در سیستم های دستگاه، بایستی به سرعت تعمیر شود. با رعایت نکات ایمنی و احتیاطات لازم، می توانید از تاور کرین به طور ایمن و موثر استفاده کرده از بروز حوادث و آسیب های جانی و مادی جلوگیری کنید. 

مختصری در باره ما شرکت اسد ماشین

شرکت اسد ماشین وارد کننده و بزرگ ترین عرضه کننده انواع تاور کرین در ایران و همچنان عرضه کننده انواع برند های تاور کرین یا جرثقیل برجی و پایه تثبیت و موتور تاور کرین با بیش از نیم قرن تجربه در کنار شما ایستاده ایم .برای خرید تاور کرین و فروش تاور کرین به جای درستی آمدید . برخی از همکاران ما با عرضه غیر مستقیم تاور کرین جرثقیل برجی فعالیت دارند ولی اسد ماشین انحصاری و دسته اول می باشد. در همین بخش شما رو با چند نوع شرکت فروش تاور کرین و حوادث سقوط تاور کرین و علت آن آشنا می کنیم شرکت هایی زیادی این خدمات را ارائه میدهند شرکت اسد ماشی این خدمات رو به صورت تضمینی از صفر تا صد کنار شما خواهد بود

همچنان برای اجاره تاور کرین میتوانید با شماره های زیر تماس حاصب فرمایید .

آدرس ما :

تهران ، پاسداران ، کوهستان ۱ ، پلاک ۷

۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۱۰ ۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۲۰ ۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۳۰

آدرس انبار:

رباط کریم،میدان امام خمینی،به سمت حسن آباد،نوده دوم،انبار اسد ماشین

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: