May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۴۵۸
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم در گزارشی به جنگ شبکه‌های اجتماعی علیه محتوا‌های فلسطینی و حذف حساب های حامی فلسطین پرداخت.

جنگ شبکه‌های اجتماعی علیه محتوا‌های فلسطینی

شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم گزارش داد: شبکه‌های اجتماعی جنگی علیه محتوا‌های فلسطینی به راه انداخته اند. بطوریکه از هفتم اکتبر صد‌ها حساب کاربری حامی مسئله فلسطین هدف این جنگ قرار گرفته و حذف شده و امکان دستیابی به هزاران صفحه دیگر محدود شده است. این درحالیست که محتوا‌های اسرائیلی و محتوا‌هایی که در آن بر ضرورت کشتار فلسطینی‌ها تاکید می‌کند بدون هیچ محدودیتی منتشر می‌شود.

اعدام و کشتار فلسطینی‌ها فقط محدود به کشتار با موشک و بمب‌های فسفری در نوار غزه نمی‌شود بلکه به جهان دیجیتال نیز کشیده است. در جنگ بی سابقه علیه محتوا‌های فلسطینی، شبکه‌های اجتماعی از هفتم اکتبر صد‌ها حساب کاربری حامی مسئله فلسطین را حذف کرده و دسترسی به هزاران حساب دیگر را محدود کرده اند.

حامیان مسئله فلسطین به همراه شهروندانی که در وسط معرکه هستند و جنایات اسرائیل در حق غیر نظامیان در نوار غزه را با صدا و تصویر در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، ایکس، اینستاگرام، تیک توک و پیام رسان‌های واتساپ و تلگرام منتشر می‌کنند به ناگاه متوجه شدند که حساب‌های کاربری آن‌ها حذف شده یا محدودیت‌هایی برای آن‌ها به بهانه تضاد با قوانین کاربری ایجاد شده است.

این درحالیست که محتوا‌های اسرائیلی و محتوا‌های حمایت از کشتار فلسطینی‌ها بدون هیچ محدودیتی منتشر می‌شوند. آنچه در پلتفرم‌های دیجیتال صورت می‌گیرد یک سیاست برنامه ریزی شده برای مبارزه با روایت فلسطینی‌ها و جلوگیری از انتشار جنایات جنگی اسرائیل است که این اقدامات از حد کنترل فرا رفته و به سرکوب دیجیتال رسیده است.

مراکز متخصص در زمینه پیگیری حذف و تعلیق حساب‌های کاربری، از افزایش گسترده نابودسازی محتوا‌های فلسطینی درمورد افزایش جنایات اسرائیل خبر می‌دهند. این درحالیست که کارشناسان معتقدند بخش زیادی از این اتفاقات، بر اساس قانون کمیسیون قانونگذاری کنست (پارلمان اسراییل) با نام طرح قانون فیسبوک صورت می‌گیرد که بر اساس قرارداد‌های امضاء شده با شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و تیک توک، آن‌ها را مجبور می‌کند محتوا‌های ضد اسرائیلی را حذف کنند.

تخلفات دیجیتالی علیه محتوا‌های فلسطینی به حدی ادامه یافته که از برخی کاربران فلسطینی به عنوان شخصیت‌ها و سازمان‌های خطرناک نام برده می‌شود و احتمال دارد حساب‌های کاربری آن‌ها به مدت یک سال یا برای همیشه بسته شود. اینجا نیز یک میدان جنگ دیجیتال برای ساکت کردن روایت‌های فلسطینی‌ها از جنایات اسرائیلی هاست. این درحالیست که رژیم صهیونیستی با ایجاد اتاق ویژه ای، شماری از صهیونیست‌ها را موظف به اطلاع رسانی درمورد محتوا‌های فلسطینی کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: