April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۵۲۰
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
رئیس شورای شهر تهران گفت: هنگام بارندگى ترافیک زیاد مى‌شود و پلیس ناچار است برای مدیریت شرایط سیستم‌های هوشمند را دستکاری کند.


مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چرا در روز‌های بارانی پلیس چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را دستکاری کرده و بعضا به برخی چراغ‌ها حدود ۱۰ دقیقه زمان داده می‌شود، گفت: ما برنامه‌های توصیه‌ای در این زمینه داریم اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی چراغ‌ها را می‌بندند؛ به خاطر باران نیست وقتی باران می‌بارد روش رانندگی تغییر می‌کند و همین امر در حجم ترافیک تأثیرگذار است و قطعا میزان ترافیک بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس هم مجبور به دستکاری در سیستم‌های هوشمند راهنمایی و رانندگی می‌شود البته صحبت‌هایی در این زمینه صورت گرفته تا نظم بیشتری وجود داشته باشد؛ ما هم از مردم خواهش می‌کنیم در روز‌های بارانی که شرایط رانندگی متفاوت است با دقت بیشتری رانندگی کنند. صبر و احتیاط خود را بیشتر کنند تا از بروز تصادفات جلوگیری شود.

ترافیک تهران بیشتر می‌شود

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا ترافیک تهران در چند روز اخیر غیرمتعارف شده است، گفت: در ترافیک اتلاف وقت داریم و عمر انسان‌ها به هدر می‌رود. در ماه‌های آخر پاییز احتمالا ترافیک تهران شدیدتر هم می‌شود چرا که طول روز کم شده و تراکم خودرو‌ها در ساعات پایانی بیشتر می‌شود و طبیعی است که ترافیک بیشتر شود البته همچنان تأثیر ترافیک مهر را هم داریم.

وقتی گرمخانه داریم اتوبوس سیار محلی از اعراب ندارد

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار بود اتوبوس‌های سیار گرمخانه‌ای در تهران همزمان با برودت هوا ایجاد شود، گفت: باید این موضوع بررسی شود که نیاز است یا خیر برخی مواقع ضروری است، اما زمانی که ما در تهران گرمخانه داریم دیگر این اتوبوس‌ها محل اعراب ندارند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش در خصوص موضوع حریم و تقسیمات کشوری، گفت: با وزیر کشور و معاون سیاسی در مورد حریم جلسه داشتیم همچنین با استاندار تهران هم در روز افتتاحیه مترو صحبت کردیم و خواستار ایجاد جلسه مشترک شدیم تا مشکل حریم برطرف شود.

تقسیمات حریم منطقی نیست

چمران با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم در حق کسی اجحاف کنیم، گفت: نباید تقسیمات به صورت غیرمنطقی باشد و در حال حاضر تقسیمات منطقی نیست. به جدا شدن قیامدشت از تهران کاری ندارم تصمیم گرفتند انجام دادند ما هم اصراری نداریم، اما زمانی که آن‌ها به تهران چسبیده بودند از نظر شهرسازی به نفع‌شان بود هر چقدر شهر را تیکه پاره کنیم نتیجه معکوس می‌گیریم اینکه جاده را کش دهند تا نزدیک اتوبان بسیج بعد بگویند که حریم است منطق ندارد و با فلسفه حریم مطابقات ندارد.

اینکه زمینی را تا لب جاده کش می‌دهند بعد می‌گویند اینجا حریم است، آزار دهنده است

وی گفت: اینکه زمینی را کش می‌دهند تا به لب جاده برسد و یا کارخانه‌ها در آنجا قرار دارند و بگویند اینجا حریم است آزاردهنده است. ساخت و ساز‌های غیرمجاز که در حریم صورت می‌گیرد شهرداری باید آن را تخریب کند بعد می‌گویند بروید شهردار را دستگیر کنید چرا که جلوی ساخت و ساز غیرقانونی را گرفته این موضوعات آزاردهنده است.

حریم بزرگراه آزادگان را خوردند و بردند

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: حریم شهر تهران کاملا ناعادلانه است هر چند ما با همین هم کنار آمده‌ایم به عنوان مثال بزرگراه آزادگان در جنوب شهر قرار دارد و در آن سوی آن دیگر تهران نیست حریمش را خوردند و بردند این‌ها ناعادلانه است. اما باز هم ما به مردم گلدسته خدمات می‌دهیم زباله‌هایشان را می‌بریم، پارک برایشان می‌سازم چرا که خودشان توان این کار را ندارد ما هم وظیفه انسانی‌مان حکم می‌دهد که همکاری کنیم.

وی گفت: باید جلساتی گذاشته شود تا مشکل حریم حل شود ما هم اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما فکر می‌کنم دوستان در وزارت کشور و تقسیمات کشوری تمایلی به این کار ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: