May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۵۹۸
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
شکاف در میان جمهوریخواهان باعث ناتوانی مجلس نمایندگان برای انتخاب رئیس جدید شد.

اختلاف میان قانونگذاران حزب جمهوریخواه در کنگره در نهایت باعث شد برای نخستین بار در تاریخ آمریکا کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان از سمتش عزل شود. با آنکه جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند موفق نشده‌اند روی یک نامزد برای این پست به توافق برسند. همین موضوع کار را برای انتخاب رئیس جدید در این مجلس با مشکل مواجه ساخته است.

به گزارش تله تریدر، امروز (سه شنبه) در اولین جلسه رای گیری برای انتخاب ریاست جدید مجلس نمایندگان آمریکا، هیچ کدام از نامزد‌ها موفق به کسب آرای لازم نشدند.

در این دور رای گیری، جیم جردن، نامزد جمهوریخواهان و رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان ۲۰۰ رای کسب کرد. حکیم جفرسون، نامزد دموکرات‌ها نیز با کسب تمامی آرای نمایندگان هم حزبش موفق به کسب ۲۱۲ رای شد.

با این حال، نامزدی کوین مک کارتی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان و استیو اسکالیس، رهبر اکثریت جمهوریخواهان باعث شکسته شدن آرا شد. این دو نامزد روی هم رفته فقط ۲۰ رای کسب کردند.

در این دور رای گیری ۴۳۲ نماینده مشارکت داشتند. اکنون اختلاف میان جمهوریخواهان به مانعی بزرگ برای اجماع بر روی ریاست جدید مجلس نمایندگان تبدیل شده است.

جمهوریخواهان راستگرای نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل عقاید افراط گرایانه خود که به دنبال مقابله نه به همکاری با دموکرات‌ها است، باعث ایجاد شکاف در میان اکثریت نمایندگان شده است.

از زمان برکناری کوین مک کارتی و تا زمانی که رئیس بعدی مجلس نمایندگان مشخص شود، مت گاتز به طور موقت این سمت را برعهده دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: