April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده انزلی در مجلس از فعال شدن ظرفیت‌ها خبرداد
کد خبر: ۴۰۳۶۸۶
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد ظرفیت‌های بسیاری دارند که باید با جدیت مورد بهره برداری قرار گیرند گفت: اگر برای مناطق آزاد قوانین جداگانه‌ای تعریف شده، برای آنکه است که تولید رونق بگیرد و اقتصاد بر محوریت تولید اجرایی شود.

جذابیت‌های منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران

احمد دنیا مالی با تاکید بر اینکه اعتقاد و باورم بر این است که مناطق آزاد می‌توانند در اقتصاد کلان کشور سهم و نقش چشمگیری داشته باشند گفت: باید واقعیت را بپذیریم و اعتراف کنیم که بحث مناطق آزاد تاکنون قابل دفاع نبوده است.

وی با اعلام اینکه آنچه در قانون برای مناطق آزاد پیش‌بینی شده، توسعه اقتصاد با استفاده از ظرفیت فراسرزمینی است گفت: براستی کدامیک از ظرفیت‌های تعریف شده برای بحث فراسرزمینی محقق شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه عده‌ای انتظار تعریف صرف بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ها را دارند گفت: وقتی برای مناطق آزاد ظرفیت و معافیت در نظر گرفته ایم، این انتظار زیادی نیست که بخواهیم آن ظرفیت‌ها و معافیت‌ها خروجی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار از مناطق آزاد در سیاست‌های کلان، تحقق توسعه صادرات است گفت: باید آمار واردات و صادراتی که در مناطق آزاد صورت می‌گیرد، به صورت شفاف اعلام شود تا بدانیم تا چه اندازه در مسیر اهداف تعیین شده گام برداشته ایم.

دنیا مالی جدی‌ترین توقع از مناطق آزاد را ایجاد ارزش‌افزوده دانست و گفت: باید سرمایه گذاری شکل بگیرد، تولید اتفاق بیفتد، اشتغالزایی ایجاد شود و رونق اقتصادی رقم بخورد تا بتوانیم از تحقق اهداف مناطق آزاد سخن بگوییم.

 

بیشتر بخوانید:

تولید صادرات محور در دستور کار منطقه آزاد انزلی



وی با اعلام اینکه استفاده از تکنولوژی جدید یکی از مهمترین توقعاتی است که نسبت به مناطق ازاد وجود دارد گفت: باید تکنولوژی جدید در مناطق آزاد تعریف و نهادینه و سپس به سرزمین اصلی منتقل شود، سوال اینجاست که تاکنون چه مقدار تکنولوژی در مناطق آزاد ایجاد شده و چه مقدار به سرزمین اصلی آمده است.

نماینده انزلی با تاکید بر اینکه هدف از انتقاد، تخریب و زیر سوال بردن نیست گفت: اگر بدنبال رفع چالش‌های کشور هستیم و می‌خواهیم به چشم انداز توسعه دست یابیم، باید واقع بین باشیم، مشکلات را مطرح کنیم و بدنبال بدست آوردن راهکار‌های عملی برای رفع مشکلات باشیم.

جذابیت‌های منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاران

وی در پاسخ به اینکه آیا منطقه آزاد انزلی به اهداف تعیین شده دست یافته است گفت: فعالیت‌های خوبی در منطقه آزاد انزلی انجام شده و می‌گیرد که چشم انداز مناسبی برای این منطقه ترسیم می‌کند.

دنیا مالی از سیاستگذاری برای تولید در زمینه‌های صنعت خبر داد و گفت: با توجه به همسایگی با کشور‌ها اوراسیا، انتظار می‌رود بتوانیم از ظرفیت‌های تولید بهره بگیریم و نسبت به صادرات تولیدات ایران به کشور‌هایی اوراسیا اقدام کنیم.

وی از نقش آفرینی شهرک‌های صنعتی در منطقه آزاد انزلی خبرداد و گفت: اکنون سه شهرک صنعتی در منطقه آزاد وجود دارد که تمامی کارخانه‌های آن فعال هستند و اگر این شهرک‌های صنعتی را با دیگر شهرک‌ها که بخش قابل توجهی از آن‌ها تعطیل است مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که تا چه اندازه صنعت در منطقه آزاد انزلی با اقبال رو به رو شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به تشریح اقدامات زیربنایی انجام شده در منطقه آزاد انزلی پرداخت و گفت: برای آنکه صنعت و تولید شکل بگیرد، باید زیربنا‌ها همچون جاده، برق و... فعال باشد که منطقه آزاد انزلی از این نظر هیچ مشکلی ندارد.

وی با اعلام اینکه سرمایه گذار قبل از هر اقدامی به بررسی شرایط و زیرساخت‌ها می‌پردازد گفت: منطقه آزاد انزلی از جذابیت لازم برای سرمایه گذار برخوردار است که حضور گسترده سرمایه گذاران بیانگر کیفیت و جذابیت منطقه آزاد برای سرمایه گذاران است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: