April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛
کد خبر: ۴۰۳۷۱۵
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق برآوردها تا پایان سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی ۹۹ ساله واگذار خواهد شد.

واگذاری یک میلیون قطعه زمین روستایی ۹۹ ساله تا پایان سال آینده

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن استان یزد شهادت مظلومانه مردم بی‌دفاع غزه در مقابل حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را دردناک توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی ضمن تسلیت به مناسبت کشتار خونین مردم مظلوم غزه گفت: امیدواریم مظلومیت خون مردم بی‌گناه غزه و بخصوص کودکانی که در این حملات به شهادت رسیدند موجب نابودی سریع‌تر این رژیم منحوس و جعلی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در شورای مسکن استان یزد برگزاری این شورا چه در سطح استانی و چه در سطح ملی را نتیجه اهمیت دادن به حل چالش مسکن در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: مشکلات موجود در حوزه مسکن در این جلسات به دقت رصد می‌شود و دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در بخش مسکن انجام داده است.

وی که برای بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد به این استان سفر کرده است تاکید کرد: در این دولت طرح بزرگ نهضت ملی مسکن برای رفع یک چالش اساسی در کشور برنامه‌ریزی شد و این طرح با قوت در حال پیشروی است.

مالکی روند تامین زمین برای ساخت مسکن را موضوعی فنی و کارشناسی ارزیابی کرد و گفت: وقتی اعلام می‌شود که در این دولت ۳۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن تامین شده باید در نظر بگیریم که همه زمین‌هایی که در اختیار طرح قرار گرفته تمام مراحل کارشناسی و کمیسیون‌های تخصصی را گذرانده و ملاحظات فنی و کارشناسی دقیقی در تک تک آن‌ها رعایت شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار هکتار زمین از طریق الحاق به محدوده شهر‌ها تامین شده، اما نکته اینجاست که با الحاق ۲۳ هزار هکتار زمین هم در کارگروه‌های فنی مخالفت شده است که این نشان می‌دهد روند الحاق اراضی حریم به محدوده تا چه حد کارشناسی‌شده است.

مالکی یزد را یکی از استان‌های پیشرو در امر شهرک‌سازی معرفی کرد و ادامه داد: ۱۶ هزار هکتار زمین در سراسر کشور برای ساخت شهرک مصوب و نهایی شده است.

وی همچنین بر اهمیت ساخت مسکن روستایی در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد وضمن اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن محرومان اظهار داشت: هدف‌گذاری بنیاد مسکن تا پایان سال واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی است و طبق برآورد‌ها تا پایان سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی ۹۹ ساله واگذار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت مسکن روستایی را از دو جهت دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: یکی از نتایج ساخت مسکن روستایی مهاجرت معکوس از شهر به روستاست و نکته دیگر اینکه بخشی از تقاضای مسکن در روستاهاست که باید به این تقاضا پاسخ داد.

تعیین تکلیف آماده‌سازی اراضی، همکاری با وزارت نیرو در تامین زیرساخت‌های پروژه‌ها، توجه به ساخت شهرک‌ها و کمک به پروژه‌های قابل افتتاح استان از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در شورای مسکن استان یزد به آن‌ها اشاره کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: