May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۷۲۸
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
رئیس ستاد انتخابات بر لزوم رعایت اصل بی طرفی تاکید کرد و گفت: رعایت اصل بی طرفی یک ضرورت و خط قرمز ستاد انتخابات در دولت است و نباید اجازه دهیم حتی شائبه‌های طرفداری ایجاد شود.

رعایت بی‌طرفی خط قرمز ستاد انتخابات است‌/ اجازه شائبه طرفداری را نخواهیم داد

سیدمحمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات در جمع فرمانداران و بخشداران آذربایجان شرقی یادآور شد: مردم آذربایجان شرقی همواره علمداران مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و دشمن بوده اند و پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ایستادگی در برابر حرکت‌های مختلف دشمنان، سابقه درخشانی دارند که این موضوع وظیفه مسئولین را در خدمت به مردم این استان سنگین‌تر می‌کند.

وی، اطلاع رسانی و استفاده صحیح از ظرفیت رسانه‌ها را امری مهم در افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو توصیف کرد و افزود: اطلاع رسانی یکی از الزمات مهم مشارکت بوده و احزاب، گروه‌های مردمی و اجتماعی استان نیز در پویایی فضای انتخابات و مشارکت مردم نقش تاثیرگذاری دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: از ظرفیت رسانه‌های اجتماعی باید برای تبیین مسائل کشور و همچنین معرفی خدمات نظام به مردم بیشترین استفاده کرد که این کار نیازمند ارتباط مستمر مدیران با رسانه‌ها و ارائه هنرمندانه محتوا و همچنین حضور مدیران در میدان عمل و حل مشکلات مردم است.

وی ارتقای سطح امنیت و استمرار پیشرفت کشور را از جمله دستاورد‌های مشارکت در انتخابات اسفند ماه عنوان کرد و بیان داشت: ما وظیفه داریم با صیانت از رای مردم از انتخاب آن‌ها مراقبت کنیم و دولت به انتخابات به عنوان عرصه اجرای مردم سالاری دینی و سرمایه اجتماعی کشور نگاه می‌کند.

وی ادامه داد: عدالت انتخاباتی این است که ارزش و جایگاه همه کاندیدا‌ها پس از طی مراحل قانونی در هیئت‌های نظارت و اجرایی و شورای نگهبان، برای فرمانداران و بخشداران یکسان بوده و هیچ تفاوتی نداشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم عمل به قانون اظهار داشت: در اجرای انتخابات چیزی جز عمل به قانون نداریم و تمام آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها بر‌اساس قانون نوشته می‌شوند و چیزی فراتر از قانون نیست.

رئیس ستاد انتخابات بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: رعایت اصل بی‌طرفی خط قرمز ستاد انتخابات در دولت است و اصل بی طرفی یک ضرورت است و نباید اجازه دهیم حتی شائبه‌های طرفداری ایجاد شود.

عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی نیز در نشست رییس ستاد انتخابات و معاون سیاسی وزیر کشور با فرمانداران و بخشداران مستقل آذربایجان شرقی با بیان اینکه این روز‌ها دل‌های ما به دلیل جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین عزیز داغدار است، افزود: خودمان را برای انتخاباتی که وزیر محترم کشور از چهار ماه قبل ابلاغ کرده اند، به شکل رقابتی، امن و سالم با مشارکت حداکثری آماده کرده ایم.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات اسفند ماه در استان وجود دارد، اضافه کرد: به دلیل آمادگی هیات‌های اجرایی و نظارت و فرمانداران و بخشداران مستقل و ساختار‌های پشتیبانی، هیچ نگرانی نداریم و تا امروز ۷۰ درصد اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات در این خطه انجام شده است.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما در انتخابات، اشرافیت و تسلط فرمانداران و بخشداران بر قانون انتخابات برای برگزاری انتخاباتی در تراز نظام در دولت مردمی است که اقدامات لازم در این زمینه نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی دقیقی که باید توسط ستاد انتخابات استان انجام می‌شد، مبتنی بر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور، در چارچوب برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی و تشکیل کمیته‌های لازم در استان انجام شده است.

خرّم تاکید کرد: تعامل، هماهنگی و همدلی هیات‌های اجرایی با هیات نظارت استان نیز در انتخابات پیش رو بسیار بالاست تا بهم ریختگی و نابسامانی ناامیدکننده در روند برگزاری انتخابات قبل تکرار نشود.

وی بیان کرد: البته ما برخی نیازمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری در استان نیز داریم که باید رفع شوند تا مسوولان ذیربط با انبساط خاطر، انتخاباتی باشکوه و در شان مردم و نظام برگزار کنند.

وی تشریح کرد: هماهنگی کمیته‌های انتخابات نیز برای پیشبرد دقیق امور مربوط به انتخابات در کنار رعایت زمانبندی اعلامی ستاد انتخابات کشور در استان مدنظر است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: استفاده حداکثری از توان افرادی که در گذشته انتخابات برگزار کرده اند و امین مردم هستند از دیگر مسایل مورد نظر ما برای انتخابات پیش رو می‌باشد که خوشبختانه کار‌های خوبی در این زمینه انجام نشده است.

وی اضافه کرد: رصد فضای حقیقی و مجازی در ارتباط با تحرکات نامزد‌های انتخاباتی استان نیز در حال انجام است تا انتخاباتی مورد رضایت مردم و در شان نظام برگزار شود.

خرم گفت: تاکید بر لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های استانی و شهرستانی با ستاد انتخابات استان نیز مورد توجه است تا همه با استفاده از همه امکانات در انتخابات پای کار بیایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: