کد خبر: ۴۰۳۷۶۵
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران اظهار داشت: در هیچ دنیای، به اندازه بازار سرمایه ایران سرمایه‌گذاران حقیقی وجود ندارد که البته یکی از دلایل این حجم از سرمایه‌گذاران حقیقی، سهام عدالت و فراز و فرود بازار بوده و با توجه به این جمعیت حقیقی نیازمند به برنامه دقیق و هدایت درست این سرمایه‌ها هستیم و باید ریسک‌ها را به سرمایه‌گذاران حقیقی معرفی کنیم.

بازارهای بورس دنیا به اندازه بازار ایران سهامدار حقیقی ندارند

مجید عشقی در اولین همایش سالانه بازار سرمایه با بیان اینکه این همایش یا هدف هماهنگ کردن فعالیت‌های علمی و پژوهشی منطبق با بازار سرمایه و نیاز روز بازار برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم سازمان بورس حمایت از سرمایه گذاری و جلب مشارکت مردم در اقتصاد واقعی از طریق ابزار‌های بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: بازار سرمایه با ماهیت علمی و تخصصی و با حضور دانش آموختگان تخصصی یک جو کاملا علمی و تخصصی دارد و یکی از تخصصی‌ترین بازار کشور محسوب می‌شود که این تغییر چهره در ١٠ سال گذشته رخ داده است. از این رو رسالت خود می‌دانیم که از این تخصص استفاده کنیم تا اهداف تعیین شده را محقق کنیم و بدون نیروی متخصص توسعه بازار سرمایه انجام نمی‌شد.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه در بازار سرمایه ایران تمامی ابزار‌های مورد استفاده در بازار‌های دنیا وجود دارد و باید عمق آن افزایش پیدا کند، گفت: بازار سرمایه نیازمند نوآوری از جریانات علمی است و از آنجایی که طیف وسیعی از سهامداران حقیقی وارد بازار شدند و این طیف نیاز به ابزار‌های جدید و ریسک پذیر دارند بنابراین باید با نیروی متخصص ابزار‌های مورد نیاز را تامین کنیم.

عشقی افزود: همچنین در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی باید روش‌های جدید را ابداع کنیم و نیاز به اطلاع رسانی و افزایش سواد عموم سرمایه گذاران وجود دارد که این امر نیازمند به مشارکت با متخصصان در بازار سرمایه است.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: در هیچ دنیای، به اندازه بازار سرمایه ایران سرمایه‌گذاران حقیقی وجود ندارد که البته یکی از دلایل این حجم از سرمایه‌گذاران حقیقی، سهام عدالت و فراز و فرود بازار بوده و با توجه به این جمعیت حقیقی نیازمند به برنامه دقیق و هدایت درست این سرمایه‌ها هستیم و باید ریسک‌ها را به سرمایه‌گذاران حقیقی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه فناوری‌های جدید در بازار سرمایه اگر به درستی مدیریت نشوند می‌توانند به تهدید و غیر قابل کنترل شدن بازار‌ها شوند، اظهار داشت: هنوز بازار‌های دنیا، استراتژیک خود را درباره فناوری‌های جدید اعلام نکردند و یکی از رویکرد‌های این همایش این است که این چالش‌ها مورد بحث قرار دهیم.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: شاهد آن هستیم که گا‌ها سیاست‌هایی در حاکمیت اتخاذ می‌شود که با ماهیت بازار مغایرت دارد یا اثر منفی بر روی بازار دارد و باید در این باره مباحثی شود تا به رسالت بازار سرمایه کمک کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: