April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۸۷۶
۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
شرکت فولاد خوزستان به عنوان دومین تولید کننده فولاد در کشور در سمپوزیم فولاد 1402 حضور پر رنگی داشت. این شرکت در این رویداد به ارائه آخرین دستاوردهای تولیدی و زیست محیطی خود پرداخت. همچنین محمد مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در حاشیه این رویداد به چالش‌های زیست محیطی شرکت فولاد خوزستان پرداخت.

ناسا چگونه برنامه خود برای پرتاب موشک از مریخ را محقق خواهد کرد؟

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در خصوص چالش‌های موجود در عرصه محیط زیست، مطرح کرد: عدم به‌روزرسانی تکنولوژی، چالش عمده‌ای است که نه تنها فولاد خوزستان بلکه سایر شرکت‌های فولادی کشور در حوزه محیط زیست با آن روبه‌رو هستند. تجهیزات موجود در شرکت‌های بزرگ فولادی کشور در این زمینه، به حدود ۳۰ تا ۴۰ سال قبل برمی‌گردد و نوسازی آن‌ها به دلایل متعددی همچون تحریم‌ها، توقف تولید، رشد هزینه‌ها و… سخت و دشوار است. عدم رعایت حریم شهری، مشکل دیگری است که تولیدکنندگان فولاد کشور در حوزه محیط زیست با آن مواجهند و برای مثال ساخت‌وساز مجتمع‌های مسکونی اطراف شرکت فولاد خوزستان به قدری افزایش یافته که به نزدیکی درب‌های ورود و خروج این مجموعه عظیم صنعتی رسیده است.

مخبر دزفولی در ادامه به اهم پروژه‌های زیست‌محیطی شرکت فولاد خوزستان طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: پروژه توری بادی «Wind Fencing» به منظور کنترل غبار در مجموعه در حال اجراست که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده و نمونه مشابه آن تا به امروز در کشور اجرا نشده است. این پروژه تنها در دو تا سه کشور جهان مانند برزیل اجرایی شده است و ما امیدواریم با بهره‌برداری از آن، آلایندگی زیست‌محیطی ناشی از تولید فولاد را به بیش از ۸۵ درصد کاهش دهیم. لازم به ذکر است که ارتفاع این توری‌ها به ۲۸ متر می‌رسد و محوطه‌ای به مساحت حدود ۴۰ هکتار را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۰ دستگاه غبارگیر در شرکت فولاد خوزستان برای کنترل آلاینده‌ها، فعال و ۱۷ غبارگیر هم در مرحله راه‌اندازی هستند، یادآور شد: پروژه بازچرخانی پساب صنعتی با ظرفیت سه هزار مترمکعب بر ساعت، یکی دیگر از پروژه‌های شاخص و برجسته شرکت در حوزه حفظ محیط زیست به شمار می‌آید. این پروژه با هدف کاهش برداشت آب خام از کارون، بهینه‌سازی مصرف آب و همچنین مواد اولیه مصرفی پساب خروجی از تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی، احداث و با تکیه بر دانش و تکنولوژی داخلی اجرایی شده است؛ ضمن اینکه در زمینه فضای سبز، ایجاد و نگهداشت ۵۳۴ هکتار فضای سبز (بیش از پنج برابر الزامات زیست‌محیطی) به همراه توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای را عملیاتی کرده‌ایم.

کاهش حوادث با اجرای پروژه ایمنی چندلایه (MLS)

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه ایمنی، خوشبختانه حوادث ناشی از تولید در فولاد خوزستان ۹۰ درصد کاهش یافته و طی سه سال اخیر، هیچ گونه حادثه منجر به فوت در این مجموعه عظیم صنعتی رخ نداده است، تاکید کرد: شرکت فولاد خوزستان پروژه ایمنی چندلایه (MLS) را از حدود سه سال پیش آغاز کرده که این مهم به شدت در کاهش حوادث حین کار موثر بوده است.

وی در پایان ساخت ورزشگاه مجهز و مدرن شهدای فولاد خوزستان را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سطح استان برشمرد که شور و نشاط خاصی میان جوانان خوزستانی و همچنین خانواده‌ها در سطح استان را به همراه داشته است.

روز پنج‌شنبه چهارم آبان ماه ۱۴۰۲، روزی خاص و منحصربه‌فرد برای شرکت فولاد خوزستان بود؛ چراکه محمود لندی، معاون بهره‌برداری این شرکت با کسب اکثریت آرا (۱۳۹ رای) از بین مجموع آرای اخذ شده از نخبگان صنعت فولاد کشور، به عنوان مرد سال صنعت فولاد ایران در سال جاری برگزیده و معرفی شد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از این نیز در سال ۱۴۰۰، امین ابراهیمی به عنوان مرد سال صنعت فولاد کشور انتخاب شده بود و از این حیث هم‌اکنون شرکت فولاد خوزستان با کسب دو تندیس مرد سال از بین پنج تندیس اهدا شده، رکورددار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: