April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۹۱۴
۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
خبرنگار مستقر در غزه ضمن بیان اوضاع کنونی فلسطینیان می‌گوید این بار علیرغم کشتار بی‌سابقه در غزه مردم می‌خواهند برای همیشه ریشه این ظلم را بخشکانند.
مردم غزه این بار می‌خواهند ریشه اسرائیل را بخشکانند
روز گذشته اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی مکتوب در واکنش به انفعال کشور‌های اسلامی و عربی در قبال جنایت‌های اشغالگران صهونیست علیه مردم غزه خطاب به رهبران آن‌ها افزود: چقدر باید خون فلسطینی ریخته شود تا اقدامی کنید.

جنایات صهیونیست ها در نوار غزه به حدی رسیده است که بیش از ۷۰۰ فلسطینی در حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به غزه شهید شدند که بالاترین آمار قربانیان ۲۴ ساعته از زمان آغاز بمباران رژیم متجاوز به مناطق تحت محاصره از آغاز جنگ است. منابع آب و برق به اتمام رسیده است و مقامات بهداشتی درباره وضع بحرانی در بیمارستان های غزه هشدار داده اند و از سازمان های بین المللی و کشورها درخواست کمک دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان برای کسب اطلاع بیشتر این بار پای صحبت خبرنگار مستقر غزه به نام «سجود شنیوره» نشسته و اوضاع این روز‌ها در غزه را از زبان وی جویا شده است که در ذیل مشروح آن از نظرتان می‌گذرد.

شما که خودتان خبرنگاری فعال در غزه و سرزمین‌های اشغالی هستید لطفاً از اوضاع این روز‌ها در این منطقه برایمان بگویید
سجود شنیوره: اوضاع این روز‌ها در غزه خیلی بدتر از آن چیزی است که رسانه‌ها آن را توصیف می‌کنند. پدر و مادرمان، کودکان و نوزادان ساعتی نیست که آرامش و امنیت را تجربه کنند. روز جمعه، مادرم به همراه برادر، عمو و پسرعموهایم برای گرفتن نان بیرون رفتند، زیرا دو روز پیش به دلیل کمبود شدید کالا‌های اساسی نان در خانه تمام شده بود. وقتی با مادرم در مورد آنچه در این حین اتفاق افتاد صحبت کردم، گریه امانش نمی‌داد. او گفت که امروز صبح مرگ را مقابل چشمانمان دیدیم. فقط خدا ما را حفظ کرد. یک موشک اسرائیلی به مکانی درست در کنار نانوایی اصابت کرد که خانواده من و دیگر خانواده‌های فلسطینی در آن محل برای گرفتن یک تکه نان در صف ایستاده بودند.

رژیم اسرائیل از روز ۷ اکتبر که گروه مقاومت حماس عملیات غافلگیرانه‌ای را آغاز کرد، مناطق پرجمعیت غیرنظامی را در قلمرو محاصره شده هدف بمباران بی امان قرار داده است. بیشتر قربانیان فلسطینی‌ها کودکان و زنان هستند، زیرا جنگنده های اسرائیل مناطق غیرنظامی از جمله بیمارستان ها، آمبولانس ها، کلیسا‌ها و مساجد را در شمال و جنوب غزه بمباران کرده اند.

به دلیل افزایش تهدیدات اسرائیل خانواده‌ام از شمال غزه به جنوب غزه آواره شده‌اند و همچنان می‌ترسند اسرائیل همه آن‌ها را از بین ببرد. آن‌ها پس از آن دستور جنایتکارانه نظامی اسرائیل که منجر به آواره شدن ۱.۱ میلیون نفر در غزه شد، از شمال جایی که خانه ما در آن قرار داشت به طرف جنوب آواره شدند. شرایط امروز در این مناطق به شدت غیرانسانی و شوکه کننده است. میزان ویرانی‌ها و تلفات جانی خیلی بیشتر از آن چیزی است که در رسانه‌ها عنوان می‌شود.

مردم غزه در حال امداد رسانی

در حال حاضر بسیاری از مردم غزه در میان خرابه‌های باقی مانده از خانه هایشان زندگی می‌کنند. من بیش از بیست سال است که در این منطقه کار می‌کنم، ولی تا به امروز تا این حد خرابی و ویرانی را به چشم خود ندیده بودم. پس از عملیات "طوفان الاقصی" به رهبری حماس (همچنین به عنوان سیل الاقصی شناخته می‌شود)، رژیم اسرائیل عملیات بمباران بی رویه غزه را آغاز کرد و محاصره فلج کننده چندین ساله را تشدید کرد. این رژیم همچنین دستورات تخلیه را صادر کرد و مردم شمال غزه را مجبور کرد در میان شبح انفجار هوایی، از جمله بیماران بحرانی که در بیمارستان‌های مختلف بستری شده‌اند، به جنوب غزه نقل مکان کنند.

این یک حمله جنون‌آمیز است که خط قرمز‌ها را نمی‌شناسد، یک نسل‌کشی است که اخبار و رسانه‌هایی که آن را پوشش می‌دهند به سختی می‌توانند شدت این فاجعه را توصیف کنند و تعداد قربانیان فلسطینی واقعیت وحشت‌آور و دردناکی است که فقط بازماندگان آن را از نزدیک لمس می‌کنند. آذوقه غذایی و دارویی خانه‌ها در حال تمام شدن است. خانواده‌ام با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها در غزه مانند دیگر فلسطینی‌ها دیگر نمی‌خواهند نسل دیگری در محاصره، اشغالگری شهرک‌نشینان-استعماری و آپارتاید بزرگ شوند و می‌گویند این بار شده به قیمت خونمان باید این سرزمین را برای همیشه آزاد کنیم.

جهان باید انسانیت و حقوق آزادی، عدالت و تعیین سرنوشت ما را به رسمیت بشناسد و درد مشترک نسل‌های مختلف ما از جمله سلب مالکیت و محرومیت از آزادی و حقوق اولیه بشر، بیش از ۱۰۰ سال جنایات استعماری انگلیس و اسرائیل به رسمیت شناخته شود. ما برای نشان دادن این وحشیگری بی سابقه اسرائیلی‌ها در حال مبارزه‌ای تاریخی هستیم. متاسفانه در روز‌های اخیر من پسرعموهایم را در یک بمباران از دست داده ام و آن‌ها و کل خانواده در حال حاضر در زیر آوار هستند و هیچ خبر و دسترسی به آن‌ها نداریم. خیلی‌ها این روز‌ها در غزه شرایط من و خانواده من را دارند. این روز‌ها عمدتاً زنان و کودکان بسیاری، پس از حملات هوایی اسرائیل به کمپ آوارگان جبالیا زیر آوار هستند.
شهدای حملات دیشب غزه

سجود شنیوره فعال سیاسی و خبرنگار مستقر در غزه و سرزمین‌های اشغالی است که تا پیش از آغاز حملات ۷ اکتبر در این سرزمین گزارش‌های زیادی از وی در رسانه‌های مختلف جهان پخش می‌شد. اما در روز‌های اخیر به دلیل مشکلات برق، اینترنت و دسترسی‌های خبری فعلاً فعالیت وی در زمینه اطلاع رسانی به پایین‌ترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: