April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۰۹۵
۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
امروز عمر جنایات تازه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ۲۴ روزه شد؛ جنایاتی که جهانیان را در بهت و حیرت فرو برده است.

وقتی صهیون‌ها گورستان خود را در غزه بنا می‌کنند

خبرنگار فاکس‌نیوز در گزارش خود در تشریح جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفته است: حملاتی که اکنون علیه غزه در جریان است، جنون‌آمیزترین بمبارانی است که دیده‌ام؛ قوی‌ترین حملات از آغاز جنگ؛ و این عملیات جنون آمیز از جمعه شدت پیدا کرد و حملات نفوذی زمینی، هوایی و دریایی همزمان با یکدیگر علیه مردم غزه ادامه یافت.

حملاتی که حازم قاسم، سخنگوی حماس در غزه در باره آن گفته بود: دشمن با هدف پایان دادن به حضور فلسطینی‌ها علیه مردم ما در غزه نسل کشی می‌کند و نتانیاهو نیز این حمله را مرحله دوم این جنگ دانسته بود.

با این حال، اما شواهد نشان میدهد این حمله برای رژیم صهیونیستی خوش یمن نبوده است؛ موضوعی که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره کرده اند.

وقتی بهترین نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد نفوذی زمینی شکست می‌خورند

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در این باره گفته است: حملاتی که رژیم صهیونیستی با کمک نیرو‌های آمریکایی انجام داد با شکست مواجه شد و حدود دو گردان از نیرو‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی قصد نفوذ به شمال غزه را داشتند که با مقاومت رزمندگان فلسطینی مواجه شدند و ۳۰ تانک نیز منهدم شد. به نظر می‌رسد که این بزرگترین شکست نفوذ زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در طول سه هفته اخیر بوده است و شرایط را برای این رژیم سخت‌تر کرده است. این‌ها ناب‌ترین نیرو‌های نظامی آمریکا و اسرائیل هستند که قصد نفوذ زمینی را داشتند، ولی رزمندگان فلسطینی که تجربه جنگ میدانی داشتند به سرعت جلوی ورود آن‌ها را گرفتند که یک شکست محسوب می‌شود.

محمد سید احمد، کارشناس و تحلیلگر مصری نیز در این باره گفته است که هرگونه عملیات نظامی گسترده ارتش اسرائیل علیه نوار غزه پیامد‌های تلخ و ناگواری برای این رژیم و حامیانش خواهد داشت و به همین خاطر تل آویو تاکنون از آغاز چنین عملیاتی طفره رفته است. تلفات صهیونیست‌ها تاکنون به بیش از ۲ هزار کشته و هزاران زخمی رسیده و حمله زمینی در داخل و خارج، پیامد‌های تلخی برای رژیم صهیونیستی دارد و با مقاومت گروه‌های فلسطینی در غزه، خسارت‌های سنگین تری به دشمن تحمیل خواهد شد.

حمله اسرائیل به غزه

جنگ روانی؛ هدف مهم صهیونیست‌ها در غزه

سید احمد بیان کرد: رژیم صهیونیستی تاکنون چنین خسارت‌ها و تلفاتی را در چنین درگیری‌هایی تجربه نکرده بود، از این رو برای ورود به مرحله دشوارتر این جنگ، بار‌ها باید فکر و محاسبه کند، به همین خاطر تاکنون از آغاز عملیات زمینی گسترده طفره رفته است. از سوی دیگر این رژیم هراس دارد که اقدامات تحریک آمیز بیشتری را درباره محور مقاومت انجام دهد، زیرا از شعله ور شدن دیگر جبهه‌ها از سوی لبنان، سوریه، عراق، یمن و ایران بسیار نگران است.

سید احمد اضافه کرد: درصورت فعال شدن دیگر جبهه‌ها از سوی محور مقاومت، دشمن صهیونیستی خسارت سنگینی متحمل خواهد شد و منافع صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه به شدت آسیب خواهند دید. عملیات مقاومت تاکنون آثار و پیامد‌های بزرگ و خطرناکی برای رژیم صهیونیستی و حامیانش داشته و در صورت گسترده‌تر شدن دایره درگیری، ممکن است به نابودی این رژیم منجر شود.

بمباران غزه

و تاریخ قضاوت خواهد کرد...

حسین آجرلو، کارشناس مسائل غرب آسیا نیز معتقد است: امروز رژیم صهیونیستی ماجراجویی خود را به صورت کور انجام می‌دهد و این عملیات بیش از اینکه جنبه نظامی داشته باشد جنبه روانی دارد.

وی ادامه داد: در حالت طبیعی جنگ باید یک اهدافی را مد نظر داشته باشد؛ در حالی که در نتایج این عملیات هیچ اهدافی مد نظر نبوده است به جز کشتار مردم غیرنظامی که نشان دهنده اقدامات کورکورانه رژیم صهیونیستی است. شاهدیم که صهیونیست‌ها نه تنها در ابتدای عملیات بلکه در حوزه اشراف نیز دچار یک غافلگیری شده اند و این ضعف اطلاعاتی همچنان ادامه دارد؛ در عملیات نفوذی نیز صهیونیست‌ها موفق نشدند بیشتر از مناطق بیابانی غزه جلو بیایند. همچنین شاهدیم که در تمام تصاویر اگرچه فیلم بمباران‌ها را منتشر می‌کنند، اما هرگز از میزان پیشروی خود تصاویری را منتشر نمی‌کنند. نتانیاهو، نخست وزیر و گالانت وزیر جنگ این رژیم نیز در نشست خبری تقریبا یک عقب نشینی جدی داشته اند.

حالا هرروز که بیشتر می‌گذرد مظلومیت مردم غزه و خوی درنده رژیم صهیونیستی بیشتر برای مردم جهان آشکار می‌شود. رژیمی که به جز بمباران مردم بی دفاع، زنان و کودکان هیچ حرف دیگری در عرصه نظامی ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: