April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۱۰۹
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
لو یاشین بدون تردید یکی از برترین‌ دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال جهان محسوب می‌شود اما دستمزدش در شوروی سابق باورنکردنی بود.

دستمزد باورنکردنی تنها دروازه‌بان دارنده توپ طلا در تاریخ!

لو یاشین نه تنها اسطوره فوتبال شوروی، بلکه جهان است. او در سال ۱۹۶۳ توپ طلا را از آن خود کرد و تنها دروازه‌بان تاریخ است که چنین جایزه‌ای را به خود اختصاص داد. در زمان دریافت جایزه، یاشین ۳۴ ساله بود. بازیکن دینامو مسکو و تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی سابق قهرمان المپیک و برنده جام اروپا شده بود.

در مجموع یاشین پنج بار قهرمان اتحاد جماهیر شوروی شد و حرفه این دروازه‌بان بزرگ با جام‌های اروپا گره نخورد. آخرین فرصت برای حضور دینامو در صحنه بین‌المللی به دلیل ورود نیرو‌های شوروی به چکسلواکی سابق از بین رفت. در نتیجه مسائل سیاسی، یوفا قرعه‌کشی جدیدی انجام داد که رهبری اتحاد جماهیر شوروی تصمیم به تحریم آن گرفت.

اوگنی روبین، روزنامه‌نگار ورزشی گفته بود که یاشین پس از بازی برای تیم منتخب جهان در مسابقه‌ای که به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس اتحادیه فوتبال انگلیس برگزار شد، از آنچه که همتای خارجی‌اش یعنی فرانس پوشکاش مجارستانی می‌توانست بپردازد، شگفت‌زده شد. پوشکاش همه را به رستوران بُرد. او در حین پرداخت آن‌قدر دلار بیرون آورد که یاشین نمی‌توانست باور کند: "من نه تنها در زندگی‌ام آن‌قدر درآمد نداشته‌ام، حتی آن را ندیده‌ام. "

چیزی که دوچندان شگفت‌انگیز است؛ اینکه یاشین حتی در طول دوران حرفه‌ای خود کمتر از بازیکنان خارجی فوتبال درآمد کسب کرده است. هم تیمی‌های او اغلب دستمزد بیشتری دریافت می‌کردند. در دهه ۵۰، یاشین ۲ هزار روبل در دینامو دستمزد می‌گرفت. این حقوق با استاندارد‌های اتحاد جماهیر شوروی در آن زمان خوب بود؛ به طور متوسط، یک کارگر معمولی شوروی حدود ۷۵۰ روبل دریافت می‌کرد. با این حال، برای بازیکن آبی و سفید این مبلغ اصلاً کیهانی نبود. دستمزد تعدادی از بازیکنان آن تیم از مرز ۳ هزار روبل هم گذشت.

با توجه به وضعیت یاشین، چنین درآمد‌هایی را می‌توان حتی مضحک خواند. با این حال، یاشین بزرگ نه تنها در زمین فوتبال همه را تحت تأثیر قرار داد، از نظر فروتنی هم رقیبی نداشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: