April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۱۳۲
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
یک سایت آمریکایی فاش کرد آمریکا یک پایگاه مخفی در ۳۲ کیلومتری غزه ایجاد کرده، اما نتوانسته است حملات حماس را تشخیص دهد.

آمریکا یک پایگاه مخفی در نزدیکی غزه ایجاد کرده است

وب سایت آمریکایی «اینترسپت» فاش کرد که آمریکا یک پایگاه نظامی «مخفی» در بالای کوهی به نام «کوه هارگیرین» در صحرای نقب به عنوان پایگاه راداری هشدار اولیه ایجاد کرده است که به «سایت ۵۱۲» معروف است. کوه هارگیرین حدود ۳۲ کیلومتری مرز غزه قرار دارد.

این سایت توضیح داد که اسناد دولتی که به ساخت این پایگاه مخفی آمریکایی اشاره دارد، نکات نادری در مورد حضور نظامی قابل توجه آمریکا در نزدیکی غزه ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، کار ساخت و ساز در این سایت در بالای کوه هارگیرین در صحرای نقب در ارتفاع ۳۵۴ متری از سطح دریا درحال ساخت است. بر اساس این گزارش، تسهیلات اسکان سربازان آمریکایی با هزینه اولیه حدود ۳۶ میلیون دلار در حال انجام است.

این گزارش می‌افزاید که علیرغم ادعای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای اعزام نیرو‌های آمریکایی به رژیم صهیونیستی در بحبوحه حمله این رژیم به غزه، وجود ندارد، حضور مخفیانه نظامی آمریکا در اراضی اشغالی در حال رشد است.

نکته قابل توجه این است که پنتاگون حدود دو ماه قبل از ۱۶ مهرماه تاسیس آن را آغاز کرد، اما دستگاه‌ها و تجهیزات هیچ یک از راکت‌ها و موشک‌های پرتاب شده از غزه را شناسایی نکردند.

در این گزارش آمده است: دو ماه قبل از حمله حماس به اراضی اشغالی پنتاگون قراردادی چند میلیون دلاری برای ایجاد تأسیسات برای نیرو‌های آمریکایی در این پایگاه موسوم به سایت ۵۱۲ منعقد کرد که یک مرکز راداری برای نظارت بر آسمان است.

اینترسپت اعلام کرد: رادار‌های سایت ۵۱۲ هیچ یک از موشک‌هایی را که حماس در ۱۶ مهر به سمت اسرائیل شلیک کرد، مشاهده نکردند، زیرا آن‌ها روی محل‌های دیگری متمرکز بودند.

در ادامه گزارش این وب سایت آمریکایی آمده است که پنتاگون تمام تلاش خود را برای پنهان کردن ماهیت واقعی سایتی که ۳۵.۸ میلیون دلار ارزش دارد، انجام داده و در سایر اسناد آن را صرفاً به عنوان یک پروژه مخفی واقع در سراسر جهان توصیف کرده است.

این گزارش ادامه می‌دهد که «سایت ۵۱۲» قبلاً به عنوان «سایت امنیتی تعاونی» نامیده می‌شد، نامی که به منظور ایجاد حضور کم‌هزینه و سبک بود.

اینترسپت همچنین توضیح داد: پنتاگون به طور قابل توجهی حضور خود را در خاورمیانه گسترش داده است. آمریکا تعداد هواپیما‌های جنگی خود را در منطقه دو برابر کرده و دو ناو هواپیمابر را در سواحل اسرائیل مستقر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: